شناسهٔ خبر: 22019182 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

امام جمعه قم:

ارتقای فرهنگ عمومی جامعه لازمه تقویت کارها است

حوزه/ امام جمعه قم با بیان اینکه ارتقای فرهنگ عمومی جامعه لازمه تقویت کارهاست، گفت: ارتقای فرهنگ عمومی جامعه لزوما به معنی ارتقای فرهنگ دینی و معنوی نیست بلکه همه مولفه های فرهنگ عمومی برای فعالیتی که در حوزه استاندارد به آن پرداخته ایم نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،‌ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی ظهر امروز در همایش استاندار که در سالن همایش های شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه آثار تاریخی در موزه ها حکایت از کیفیت کالاها در گذشته دارد، اظهار داشت: هنگامی که در گذشته تولید به صورت سنتی انجام می گرفت تعیین کیفیت و تشخیص آن چندان مشکل نبود.

وی پیشرفت علوم و ضرورت تولید انبوه را مد نظر قرار داد و افزود: اکنون با وجود پیشرفت علوم، سنجش محصولات بدون آزمایشگاه امکان پذیر نیست، بنابراین استاندارد کردن کالاها، پدیده ای تازه نیست.

تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه سلام الله علیها عنوان کرد: معنا و مفهوم در ارتباط با دستگاه های استاندارد عبارت است از تعیین و تدوین ویژگی های لازم در تولید فراورده ها و هدف هایی که از استاندارد کردن دنبال می شود.

وی ابراز کرد: صرفه جویی ب در مصرف، صرفه جویی نیروی انسانی، حمایت از مصرف کننده، حمایت از تولید کننده، تبلیغ عملی برای کالای تولیدی، حفظ اعتبار کشور و توجه به دستورات شرع مقدس در تولید کالا حتی در چینش آن، از جمله اهدف مهم استاندارد سازی کالا به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تصریح کرد: پیامبر اکرم صل الله علیه وآله فرمود “خداوند رحمت کند فردی را که فعالیت انجام شده را به طور صحیح انجام دهد” از این رو، روایت را باید در عرصه های مختلف از جمله سیاسی و… اجرایی کنیم. اگر پیمان ها با دیگر کشورها قوی و فنی نباشد، قطعا به دستور پیامبر(ص) عمل نشده است.

وی ادامه داد: در عرصه اقتصاد، هنگامی که سرمایه گذار و کارگر کار را درست انجام دهند غیر از اینکه اعتبار خود را بالا می برند، اعتبار کشور را نیز حفظ کرده اند و هنگامی که سرمایه دار بتواند هزینه های تولید را به حداقل برساند یکی از کارهایی بوده که اگر به درستی انجام شود استاندارد نیاز به دستگاه های پردامنه ندارد.

امام جمعه قم با بیان اینکه ارتقای فرهنگ عمومی جامعه لازمه تقویت کارهاست، ابراز کرد:  ارتقای فرهنگ عمومی جامعه لزوما به معنی ارتقای فرهنگ دینی و معنوی نیست بلکه همه مولفه های فرهنگ عمومی برای فعالیتی که در حوزه استاندارد به آن پرداخته ایم نیست.

وی با اشاره به اینکه در عرصه دینی کشور ایران قابل مقایسه با دیگر کشور ها نیست، عنوان کرد: باید در عرصه استاندارد فعالیتی انجام دهدیم که سبب حفظ آبروی کشور و نظام شویم.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

نظر شما