شناسهٔ خبر: 22019129 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

ایران‌ستیزترین سناتور آمریکایی کیست؟

باشگاه خبرنگاران جوان

پایگاه اینترنتی اینترسپت در گزارشی به معرفی ایران‌ستیزترین سناتور آمریکایی که محرم اسرار ترامپ نیز است، پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، پایگاه اینترنتی اینترسپت با اشاره به تلاش های تام کاتن، سناتور تندرو جمهوریخواه علیه ایران، وی را سناتوری تازه وارد و بی تجربه دانست که ایده هایش درباره ایران مضحک و غیر عملی است.

پایگاه اینترنتی اینترسپت در گزارشی نوشت: تام کاتن، سناتور جمهوریخواه افراطی و عضو سابق ارتش آمریکا هرگز دل مشغولی شدید خود برای مقابله با ایران را پنهان نکرده است. وی در راس تلاش ها در کنگره برای برچیدن توافق هسته ای ایران بوده و در عین حال همواره بر طبل تشدید تحریم ها و حتی حملات هوایی به تاسیسات هسته‌ای ایران کوبیده است. ظاهراً وی توانسته است حمایت ترامپ، رئیس جمهور ناآگاه آمریکا را در این خصوص جلب کند. ترامپ هفته پیش از تایید اینکه توافق هسته ای ایران در راستای منافع ملی آمریکاست، خودداری کرد و هشدار داد مشارکت آمریکا در این توافق هر لحظه ممکن است توسط وی لغو شود.

شاید بتوان کاتن را که هم اکنون به عنوان رئیس بعدی سیا در نظر گرفته شده است، محرم راز ترامپ دانست. در واقع، به نوشته روزنامه ویکلی استاندارد، ترامپ در نشست اخیر با مشاوران بلندپایه سیاست خارجی و امنیت ملی خود، که نتوانست گزینه تایید نکردن (تبعیت ایران از مفاد توافق هسته ای) را از تیم خود دریافت کند، با کاتن تماس تلفنی گرفت و بلندگوی گوشی را فعال کرد و از کاتن خواست تا استدلال های خود را برای تایید نکردن توافق هسته ای بیان کند. کاتن پنج دقیقه صحبت کرد و ترامپ و گروه وی را از دلایل خود، به ویژه یک نکته مهم مطلع کرد: وی گفت تایید دوباره توافق هسته ای به معنای اعلام این خواهد بود که این توافق در جهت منافع امنیت ملی آمریکاست، در حالی که می دانست ترامپ چنین عقیده ای ندارد.

ترامپ توصیه گروه خود، به ویژه جیمز متیس، وزیر دفاع و درخواست های نزدیک متحدان آمریکا را نادیده گرفت و مدرکی را که آژانس بین المللی انرژی اتمی دال بر تبعیت ایران از توافق هسته ای ارائه کرده بود، رد کرد و در عوض به توصیه سناتور 40 ساله تازه کاری عمل کرد که هیچ تجربه ای در دیپلماسی خاورمیانه و در زمینه منع تولید و گسترش تسلیحات هسته ای ندارد.

نظر شما