شناسهٔ خبر: 22019024 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

آمریکا امروز از نظام اسلامی، مایوس و عصبانی است

گروه اجتماعی: دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به عوامل تشدید حملات آمریکا علیه ایران بیان کرد: اگر این مسایل را در مقابل خود بگذاریم می بینیم دو مساله مهم در این سند است که نشان از عصبانیت و یاس دشمن است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، سردار محسن رضایی صبح امروز 27 مهر در یادواره شهدای اطلاعات عملیات قرارگاه منطقه‎ای صاحب الزمان(عج) که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با ذکر این مطلب که سخنرانی اخیر رئیس جمهور ابله آمریکا و سندی که کاخ سفید همزمان با این سخنرانی اعلام کرده است، مسایل مهمی در بردارد گفت: اگر این مسایل را در مقابل خود بگذاریم می بینیم دو مساله مهم در این سند است که نشان از عصبانیت و یاس دشمن است.
وی در ادامه با اشاره جمله تاریخی شهید بهشتی یعنی « آمریکا، از دست ما عصبانی باش و در این عصبانیت بمیر» افزود: عصبانیت آمریکا به دلیل نفوذ ایران در منطقه است؛ این مساله در سند آمریکا نیز وجود دارد.
فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: آنها می‎گویند که ایران و متحدان ایران حلقه محاصره را بر عربستان و اسراییل تنگ کردند؛ قطعا دشمن از پیشرفت‎های ایران در عرصه منطقه‎ای و موشکی نگران و عصبی است.
وی با ذکر این مطلب که از ابتدای حکومت آمریکا تا کنون هیچ رئیس جمهور آمریکایی از واژه جعلی خلیج عربی استفاده نکرده بود، گفت: حتی روی قبر سربازان آمریکایی نیز خلیج فارس نقش بسته است ولی ترامپ به دلیل اوج یاس خود از این واژه جعلی استفاده کرد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آقای ترامپ میگوید که اوباما اشتباه کرده است زیرا باید حضور ایران را در سوریه و لبنان و اقتدارهای دیگر ایران را نیز می دید و حالا من می خواهم رفتار او را با ایران اصلاح کنم؛ وی برای این امر رجزهای زیادی هم خوانده است تا توطئه های جدیدی علیه ایران را آغاز کند.
وی تصریح کرد: رهبری بیان کردند که تنها به بلاهت این فرد نباید نگاه کرد زیرا فعلا او را جلو فرستادند ولی کسانی که پشت سر وی هستند برنامه دارند و مسئولان کشور باید هوشیار باشند؛ دولتمردان ما نباید منتظر ورود سرمایه های خارجی و تکنولوژی از خارج باشند.
رضایی بر لزوم استفاده از فرصت فعلی تاکید کرد و گفت: باید تهدیدات را مثل جنگ خنثی و به فرصت مبدل کرد؛ نکته دیگر آن است که باید از این فرصت بهره برداری کرده و اقتصاد و صنعت خود و وضعیت معیشت مردم را درست کرد و برادری ها و ارزش‎های انقلابی را احیا کنیم.
رضایی ترامپ را یک شخص ابله خطاب کرد و افزود:او وقتی متن را نیز حفظ می کند، برای ارایه متن، در حال و هوای خود رفته و چند کلمه دیگر را بدون هماهنگی ارایه می کند؛ ولی در پشت صحنه برنامه رایزنی وجود دارند که او را هدایت می کنند.
وی گفت: عده ای هنوز منتظر هستند که از آسمان برجام سرمایه و تکنولوژی زمین و اقتصاد ایران را آباد کنند باید بدانند که خبری نبوده و نخواهد بود؛ در تمام زمینه‎ها رهبر معظم انقلاب برای این کشور، مسیر انتخاب کردند و سیاست گذاری کردند ولی باید به این سیاست ها به خوبی عمل شود ؛اگر این سیاست ها عملیاتی شود نقشه راه کشور مشخص است و از این تهدیدات نیز عبور خواهیم کرد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خوشبختانه امروز فضای جهانی به نفع ما است؛ هزینه هنگفتی برای برجام پرداختیم ولی این هزینه هزینه حقانیت ما شده است؛ الان همه دنیا می گویند که تقصیرکار اصلی، آمریکا است؛ پس از این همه تبلیغات علیه ایران، امروز مشخص شده است که ما اولین نیرو علیه تروریست‎ها هستیم؛ پیش از این بیان می‎شد که ایرانیان نظم جهانی را بهم می زنند ولی امروز مشخص شد که چه کسی تعهدات بین‎الملی را از بین می‏برد.
وی تصریح کرد: توافقی که پس از 12 سال گفتگو در یک میز بزرگ حاصل شده است امروز توسط آمریکا در حال از بین رفتن است و دنیا نیز به این مساله اذعان دارد؛ بسیاری تبلیغ می کردند که مشکل اصلی جمهوری اسلامی عدم ارتباط با آمریکا است؛ عده ای در مکان های مختلف این کشور به اشتباه می ‏گفتند که رهبری ایران اگر ارتباط با آمریکا را ایجاد کنند ایران به بهشت مبدل می شود ولی مشاهده کردند که شرایط بدتر شد.
رضایی بیان کرد: بزرگترین مانع اقتصاد ایران، وجود یک تردید اشتباه آمیز در تصمیم‎گیرندگان خرد و کلان کشور بوده است؛ طرفداران رابطه با آمریکا باید از این رفتار آمریکا درس گرفته و ناامید شده و کار خود را برای ساخت کشور با تکیه به توان داخلی شروع کنند.
وی گفت: کشور ما اولین کشور برای مقابله با تروریسم هستیم و این شرایط شرایط بسیار خوبی است که باید از آن استفاده کنیم؛ باید از این فضای بوجود آمده در عرصه ملی و بین المللی استفاده کنیم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خوشبختانه رهبر انقلاب ما دارای یک ظرفیت بزرگ سیاسی، معنوی و تجربی است که بزرگترین سرمایه ما پس از توکل به خداوند متعال است؛ اگر با رهبری و مردم و روحیه انقلابی متحد شویم می توانیم یک شگفتی بزرگ را در جهان ایجاد کنیم؛ دشمن ما امروز بسیار مایوس و عصبانی است و باید از این زمان استفاده کنیم.
وی تصریح کرد: این سروصداها و جار و جنجال‎ها به خاطر ترساندن و عقب زدن ما است؛ ترامپ غلط کرد که این گونه صحبت کرد؛ ملت ما به فضل پروردگار چنان سیلی به آمریکا بزند که گذشتگان وی نیز چنین سیلی نخورده باشند.
وی از جنگ و دفاع مقدس به گستره گستره یک دولت و حکومت یاد کرد و گفت: این قیاس با این قید بیاد بیان شود که در جنگ، هیچ چیزی آماده نبود؛ حتی سازمان اطلاعات سپاه بدون هیچ سابقه و امکانات اطلاعاتی وجود نداشت؛ شهدای اطلاعات عملیات با چنگ و دندان اطلاعات بزرگ نظامی را ایجاد کردند؛ امروز هیچ دولتی نیست که بدون سازمان های اطلاعاتی امنیت خود را حفظ کند؛ ولی این سازمان در جنگ و بدون هیچ سابقه و امکاناتی شکل گرفت.
رضایی بیان کرد: امکانات اطلاعاتی و زرهی و جنگی و... در جنگ و در سپاه از صفر و توسط جوانان تولید شد؛ سردار باقری که رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در زمان جنگ 16 ساله بود؛ سردار قاسم سلیمانی در 17 یا 18 سالگی در جنگ حاضر شد.
وی گفت: بنیانگذاران اطلاعات نیروی زمینی دو سال زودتر در سازمان اطلاعات کشور که از صفر شروع شده بود کار را آغاز کردند؛ شهید باقری، سردار رشید، شهید زین الدین و... هسته اصلی اطلاعات نیروی زمینی را شکل دادند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پیش از هر عملیات، مسئولان اطلاعات بودند که مطالب اصلی را در اختیار فرماندهان قرار می دادند و این جمع دو یا سه نفره تصمیم گیری عملیات‎های بزرگ را پیش ازهر کسی در کشور جمع بندی می‎کردند.
وی تصریح کرد: شهدای اطلاعات عملیات هم پیشگام هستند و هم پیشکسوت هستند؛ زیرا پیش از هر اقدامی در جنگ، نیازمند حضور نیروهای اطلاعات بودیم؛ نیروهای اطلاعات عملیات با گذشت از میدان مین، وارد خط مقدم دشمن می شدند و اطلاعات جزیی را حتی چند کیلومتر پشت سر دشمن یعنی در هسته اصلی دفاع دشمن دریافت می کردند و به خط خودی باز می گرداندند.
رضایی بیان کرد: برآورد، وظیفه دوم نیروهای اطلاعات عملیات بود؛ نیروهای اطلاعات تعداد نیروها و لشکرهاو... را بدست می آوردند؛ به همین خاطر گاهی اوقات مجبور می شدند که از نیروهای عراقی، اسیر بگیرند و او را با هنر خاص خود بازجویی کنند.
وی گفت: در زمان جنگ خبری از ماهواره های شناسایی نبود و نیروهای اطلاعات با جسارت و شجاعت و هنر خود باید اطلاعات دقیق و جزیی را پیرامون دشمن ارایه می‎کردند؛ حتی تغییر مدیران و فرماندهان جنگی عراق نیز برای ما مهم بود زیرا با فهم این تغییرات، تغییرات ذهنی فرماندهان اصلی عراق مشخص می‎شد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هنوز قدر و منزلت فداکارانی که در این عرصه فعالیت کردند شناخته شده نیست و امیدواریم که خدمات و رشادت ها به جامعه عرضه شود.
وی تصریح کرد: شکست دشمن و آزادی سرزمین، دستاورد بسیار بزرگی بود ولی در این میان کار بزرگتری نسبت به آزادسازی خرمشهر و شکست دشمن سرزمینی انجام شد و آثار آن امروز در موشک سازی و حزب الله و عراق می‎بینیم و این پیروزی همان پیروزی نرم افزاری بود. 
رضایی بیان کرد: پیروزی دوم ما که از آزادی خرمشهر نیز بزرگتر است، احیا و دستیابی به اقتدار از دست رفته 300 و 400 ساله ایران در جنگ بوده است و بر اساس این اقتدار نیز با قدرت به پیش می‎رویم؛ با کمک فناوری که در جنگ بدست آوردیم، اقتدار به دست آوردیم؛ حزب الله و حشد الشعبی، محصول همین فناوری انقلابی دفاع مقدس است که انسان و دانش و مدیر انقلابی و جهادی می‎سازد.
وی گفت: علت اینکه برخی با این قسمت دوم مخالفت می‎کنند و می خواهند چهره دفاع مقدس را سیاه نشان دهند به این علت است که می خواهند این چهره کشف و ترویج نشود.

نظر شما