شناسهٔ خبر: 22019007 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

برنامه های روزمره خود را با نماز تنظیم کنیم

بیرجند- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه نماز از سرکشی هوای نفسانی جلوگیری می کند، گفت: باید کارها و برنامه های روزمره خود را با نماز تنظیم کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی پیش از ظهر پنج شنبه در سومین اجلاس استانی نماز در خراسان جنوبی بیان کرد: نماز یکی از موضوعات مهمی بوده که برداشت ها و شناخت جایگاه آن نیز متفاوت است.

وی بیان کرد: شاید در ذهن بسیاری از افراد، زندگی به چندین بخش سیاسی، اقتصادی، نظامی و رفاهی تقسیم شده و بخشی نیز برای امور عبادی می گذارند.

آیت الله عبادی با بیان اینکه تنها فلسفه خلقت انسان، عبادت است، افزود: اگر انسان این امر را پذیرفته، درست نیست که بخشی از زندگی را به ساعات عبادت و بخشی دیگر را نیز به ساعات غیر عبادت اختصاص دهد.

وی بیان کرد: عبادت در همه اوقات زندگی باید وجود داشته باشد و نباید شرایط و زمان خاصی  برای آن تعیین شود.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: این فکری انحرافی است که در برخی از کشورها، یکشنبه را به کلیسا رفته و عبادت می کنند و تا یکشنبه ای دیگر  به جز عبادت هر ظلم و اقدام دیگری را انجام می دهند.

وی با تاکید بر اینکه باید نماز در تک تک کارهایی که انجام می دهیم، حضور داشته باشد، افزود: باید عبادت را در همه ساعات داشته باشیم تا از گناه و فحشاء دور بمانیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: نماز در دنیای عظیم عبودیت و بندگی حالت عمود داشته و همه امور به او متکی هستند.

آیت الله عبادی بیان کرد: اگر می خواهید دین شما که تمامش عبودت و بندگی است، درست باشد باید تمام کارها و برنامه های خود را با نماز تنظیم کنید.

وی با بیان اینکه اگر دیوار دیانت کج باشد نمی توانیم به مقصود برسیم، افزود: اگر نماز به قصد و قربت نباشد، عبادت نیست.

آیت الله عبادی با بیان اینکه نماز جنبه ها بیرونی و روزه نیز جنبه های درونی را می سنجد، افزود: روزه و نماز هر دو از سرکشی هوای نفسانی جلوگیری می کنند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه نماز را باید با حضور قلب قرائت کنیم، افزود: نماز به عنوان یک عمل فیزیکی به زبان دین قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: اگر همانگونه که در نماز تنها خدا را عبادت می کنیم، در سایر کارها خداوند را نظر گیریم، عبادتمان قابل قبول بوده و همه کارها نیز درست می شود.

آیت الله عبادی بیان کرد: اینکه می بینیم کارها نادرست است چون نماز ما نادرست است و تمام خرابی ها ریشه در اصل قضیه نماز دارد.

نظر شما