شناسهٔ خبر: 22018996 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

‌در همایش ‌روز جهانی استاندارد مطرح شد

تاکید آیت‌الله سعیدی بر توجه به "استاندارد " در تولید محصولات

R7854/P1377/S6,62/CT11

امام‌جمعه قم گفت: هنگامی‌که سرمایه‌گذار و کارگر کار را درست انجام دهند، غیرازاینکه اعتبار خود را بالا می‌برند، اعتبار کشور را نیز حفظ کرده‌اند و استانداردسازی نمونه‌ای از توجه به اقتصاد مقاومتی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در همایش گرامیداشت روز جهانی استاندارد و تجلیل از واحدهای تولیدی نمونه استان قم که در سالن همایش‌های بین‌المللی شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به پیشرفت علوم و ضرورت تولید انبوه، اظهار داشت: باوجود پیشرفت علوم، اکنون سنجش محصولات بدون آزمایشگاه امکان‌پذیر نیست، به دلیل اینکه استاندارد کردن یک پدیده نوع و جدیدی نبوده بلکه از قدیم وجود داشته است.

وی به اهداف استاندارد کردن اشاره و افزود: صرفه‌جویی به‌طور کلان در مصرف، صرفه‌جویی نیروی انسانی، حمایت از مصرف‌کننده، حمایت از تولیدکننده از جهت اعتبار، تبلیغ عملی برای کالایی که از تولیدکنندگان عرضه می‌شود، حفظ اعتبار کشور و توجه به دستورات شرع مقدس در تولید کالا حتی در چینش آن، از جمله اهداف مهم استانداردسازی کالا به شمار می‌رود. 

امام‌جمعه قم توجه به کیفیت کالا و خدمات را مدنظر قرار داد و عنوان کرد: اکنون با توجه به ماشینی شدن تولید کالاها دیگر سنجش این کالاها با حواس پنج‌گانه ممکن نیست و چنین کاری باید در آزمایشگاه‌ها صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در عرصه استاندارد باید به روایت پیامبر (ص) و اهل‌بیت (ع) توجه کرد، ابراز کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمود "خداوند رحمت کند فردی را که فعالیت انجام‌شده را به‌طور صحیح انجام دهد" ازاین‌رو، روایت را باید در عرصه‌های مختلف از جمله سیاسی که اگر پیمان‌ها با دیگر کشورها قوی و فنی نباشد، قطعاً به دستور پیامبر (ص) نشده، پیاده کنیم.  

سعیدی به تأثیر استاندارد در عرصه اقتصاد اشاره کرد و ادامه داد: هنگامی‌که سرمایه‌گذار و کارگر کار را درست انجام دهند، غیر از اینکه اعتبار خود را بالا می‌برند، اعتبار کشور را نیز حفظ کرده‌اند و هنگامی‌که سرمایه‌دار بتواند هزینه‌های تولید را به حداقل برساند یکی از کارهایی بوده که اگر به‌درستی انجام شود استاندارد نیاز به دستگاه‌های پردامنه ندارد. 

وی بالا بردن فرهنگ عمومی جامعه را لازمه استحکام در کارها دانست و خاطرنشان کرد: بالا بردن فرهنگ عمومی جامعه لزوماً به معنی بالا بردن فرهنگ دینی و معنوی نیست، و همه مؤلفه‌های فرهنگ عمومی برای فعالیتی که در حوزه استاندارد به آن پرداخته‌ایم نیست.

امام‌جمعه قم ابراز کرد: جمهوری اسلامی ایران در عرصه مذهبی و دینی قابل‌مقایسه با دیگر کشورها نیست، بنابراین باید در عرصه استاندارد فعالیتی انجام دهد که سبب حفظ آبروی کشور و نظام شویم.

انتهای پیام/

نظر شما