شناسهٔ خبر: 22018444 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه قم:

استانداردسازی کالا و خدمات اعتبار کشور را بالا می‌برد

قم - امام جمعه قم با بیان اینکه شناسنامه هر تولیدکننده محصولاتش است، گفت: یکی از اهداف استانداردسازی حفظ اعتبار ایران در کشورهای دریافت کننده محصولات است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد سعیدی پیش از ظهر پنج‌شنبه در همایش گرامیداشت روز جهانی استاندارد و تجلیل از واحدهای تولیدی منتخب نمونه استان قم که در سالن همایش شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: آثار موجود حکایت از این واقعیت دارد که توجه به کیفیت مطلوب کالا از زمان آشنایی انسان با کالاها و تولید بوده است.

وی گفت: با توجه به کیفیت کالا و خدمات، افزایش نرخ بهره‌وری، ایمنی، بهداشت عمومی و محیط زیست تشکیل ایجاد سازمان ملی استاندارد ضرورت یافت.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: در سایه استانداردسازی صرفه‌جویی در منابع، انرژی و نیروی انسانی، حمایت از مصرف کننده و تولید کننده نیز اهمیت پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه شناسنامه هر تولید کننده محصولاتی است که تولید می‌کند، تصریح کرد: یکی از اهداف استانداردسازی حفظ اعتبار کشور در میان کشورهایی است که کالای ایرانی به آنجا صادر می‌شود.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه رعایت نکات استاندادر در سیره رسول گرامی اسلام(ص) دیده می‌شود، گفت: از نظر اسلام نیز این امر توصیه شده و موجب عزت کشور و نظام می‌شود.

تأکید بر بالابردن فرهنگ عمومی جامعه

وی بالابردن فرهنگ عمومی جامعه را لازمه استحکام و ماندگاری کارها دانست و افزود: این لزوما به معنی بالا بردن باورهای دینی و معنوی نیست و همه مؤلفه فرهنگ عمومی در حوزه استاندارد تنها به این امر خلاصه نمی‌شود چرا که کشورهایی هستند که از نظر دینی باور درستی ندارند اما در عرصه تولید استاندارد را به خوبی رعایت می‌کنند.

امام جمعه قم عنوان کرد: به لحاظ فرهنگ دینی و ملی انتظار می‌رود تا بتوانیم در عرصه‌های مختلف خصوصا در حوزه استاندارد عزت خود و کشور را حفظ نماییم.

نظر شما