شناسهٔ خبر: 22017925 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

خوانده می شوید؛

چرا مخاطبان ایرانی بیشترین اعتماد را به آلمان و کمترین اعتماد را به انگستان دارند؟

در این نظرسنجی مخاطبان تابناک، آلمان را کشوری دانستند که در مقایسه با بقیه، در حمایت از برجام، ثبات قدم بیشتری خواهد داشت و انگلستان هم کشوری بود که از دید مخاطبان تابناک، کمترین ثبات قدم را در حمایت از برجام خواهد داشت. به نظر شما چرا این گونه است؟

صاحب‌خبر -
روز جمعه گذشته، ترامپ رئیس جمهور آمریکا، برای چندمین بار به توافق برجام که در موضوع هسته ای بین ایران و کشورهای 1+5، منعقد شده حملات لفظی سختی کرد؛ در مقابل فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، ضمن مخالفت با سخنان ترامپ در مورد برجام، از این توافقنامه دفاع کرد.

به گزارش «تابناک»؛ سایر اعضای گروه 1+5، نیز در واکنش به سخنان ترامپ از برجام حمایت کردند، برخی از این کشورها حمایت قاطعانه تری کردند و برخی دیگر با چاشنی احتیاط از این توافقنامه حمایت کردند. ایران انتظار دارد که اروپا عملی هم در مقابل سیاست های تحریمی آمریکا که خلاف برجام هست بایستد و در مورد مسائل منطقه ای هم دنباله رو سیاست های آمریکا در مخالفت با حضور ایران در منطقه و یا سیاست او برای تضعیف توان دفاعی ایران، نباشند.

چرا مخاطبان ایرانی بیشترین اعتماد را به آلمان و کمترین اعتماد را به انگستان دارند؟
به همین منظور تابناک از مخاطبان خود پرسید به نظرشان، کدام یک از اعضای گروه 1+5، در نهایت در حمایت از توافق برجام ثبات قدم بیشتری خواهند داشت. این ثبات قدم طبیعتا در درون خود مؤلفه ای چون مقاومت و مخالفت با سیاست های ترامپ درباره ایران و برجام را در درون خود مستتر دارد.

در این نظر سنجی مخاطبان تابناک، آلمان را کشوری دانستند که در مقایسه با بقیه، در حمایت از برجام، ثبات قدم بیشتری خواهد داشت و انگلستان هم کشوری بود که از دید مخاطبان تابناک، کمترین ثبات قدم را در حمایت از برجام خواهد داشت. در این میان روسیه، چین و فرانسه در رتبه های بعد قرار گرفتند.

فرض بر این است که نظرات مخاطبان، مبتنی بر تجربیات و مشاهدات آنان از رفتار این کشورها و تحلیل آنان از شرایط و اوضاع، منطقه و جهان است. حال پرسش هایی که در این خوانده می شوید از شما داریم این است
که؛

چرا مخاطبان، از بین کشورهای موجود در توافق، آلمان را دارای بیشترین ثبات قدم در حمایت از برجام می دانند؟

چرا انگلستان از دید مخاطبان، کمترین وفاداری به توافق را در میان این کشورها داراست؟

دلیل اقبال نسبتا خوب مخاطبان به روسیه در این نظرسنجی چیست؟ مخاطبانی که عمدتا به ثبات روسیه در سیاست خارجی اش نسبت به ایران خوش بین نیستند؟

نظرات خود را در این باره با ما در میان بگذارید. 

نظر شما