شناسهٔ خبر: 22017486 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

زنگ آب در 378روستای استان بوشهر نواخته شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر روز پنجشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: در قالب این جشنواره دانش آموزان مدارس روستاهای استان بوشهر با موضوع های

صاحب‌خبر - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر روز پنجشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: در قالب این جشنواره دانش آموزان مدارس روستاهای استان بوشهر با موضوع های مختلف مدیریت مصرف آشنا می شوند.
مسعود نصوری ادامه داد: برای انجام این مهم دانش آموزان از طریق پیام های آموزشی در قالب پوستر و کتابچه نسبت به مصرف بهینه آب آموزش های لازم را فرا می گیرند.
وی یادآورشد: استان بوشهر 619داری روستاست که از این شمار 387 روستای بالای 20 خانوار زیر پوشش شبکه آبرسانی روستایی قرار دارد و این جشنواره نیز با تمرکز بر روستای پرجمعیت استان بوشهر برگزار می شود.
نصوری ادامه داد: جامعه هدف این طرح دانش آموزان هستند با این وجود تمرکز آموزش های روی دانش آموزان کلاس اولی بیشتر است.
وی گفت: بحران کمبود آب در کشور و بویژه استان بوشهر ارائه آموزش های کاهش مصرف را بیش از پیش ضرورت بخشیده که در این بین دانش آموزان می توانند آموزش های ارائه شده را به خانواده ها نیز منتقل کنند و به نوعی بعنوان سفیران نهادینه کردن فرهنگ مصرف بهینه آب لقب بگیرند.
نصوری عنوان کرد: ویژه برنامه های جشنواره 'فراگیری نخستین واژه آب' تا پایان سال در مدارس استان بوشهر ارائه می شود.
وی با اشاره به احداث 2 آبشیرین کن در سیراف و روستای باشی شهرستان تنگستان اظهار داشت: آبشیرین کن 28 هزار مترمکعبی سیراف که در سال گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شده اکنون روند اجرای آن مطلوب ارزیابی می شود.
وی گفت: آب شیرین کن هفت هزار و 500 مترمکعبی باشی تنگستان نیز بتازگی با حضور سرپرست وزارت نیرو عملیات اجرایی آن آغاز شده که اجرای این پروژه مشکل تامین آب 36 روستا وشهر دلوار شهرستان تنگستان را با جمعیتی بالغ بر 36 هزار و 500 نفربرطرف می کند.
7212/6045**خبرنگار: عبدلصمد شهریاری**انتشار دهنده:اکبر اقبال مجرد

نظر شما