شناسهٔ خبر: 22017476 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

پیاده روی اربعین حسینی نماد عظمت امت اسلامی است

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران به عظمت پیاده روی اربعین حسینی اشاره کرد و آن را نماد عظمت و اقتدار امت اسلامی دانست و گفت: پیاده روی اربعین عظیم ترین همایش مسلمانان به ویژه شیعیان جهان و بزرگترین فرصت برای شناساندن جلوه های رحمانی اسلام و همچنین مظلومیت شیعه و امام حسین(ع) و اسلام به دنیا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاریز رسا در ساری، حجت الاسلام ناصرشکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در کارگروه جمعیت بانوان فریخته مازندران استان با تسلیت ایام عزاداری امام حسین(ع) گفت: حرکت عظیم حضرت سیدالشهداء (ع) و یاران باوفایش در واقعه عاشورا و برپایی نماز ظهر عاشورا حتی در میدان جنگ خود بیانگر اهمیت نماز و جایگاه آن در جامعه اسلامی است.

وی در ادامه ضمن اشاره به پیاده روی اربعین حسینی و این همایش عظیم امت اسلام در روز اربعین افزود: جریان عظیم محرم و صفر و پیاده روی باشکوه اربعین حسینی تجدید بیعت با کاروان عاشورایی امام حسین(ع) و یاران باوفایش است که باید مسؤولان کشور نسبت به تسهیلات سفر و خدمات به زائرین این حرکت بزرگ را در اولویت برنامه های خود قرار دهند و نسبت به افزایش قیمت ها و خدمات واکنش نشان دهند.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در ادامه با اشاره به برخی ویژگی شیعیان در کلام امیر مومنان علی(ع) بیان داشت: یاری کننده دین خدا از مهم ترین ویژگی شیعیان در عصر غیبت است که این یاری و همراهی می تواند هم در کلام، قلم،دادن جان شیرین خود در راه خدا و هم تبلیغ دین اسلام باشد.

حجت الاسلام شکریان رضایت اهل بیت(ع) و امام عصر(عج) را مدال افتخار شیعیان دانست و تصریح کرد: امروز ترویج معارف اهل بیت(ع) و نماز می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی و معضلات جامعه اسلامی مؤثر باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران به عظمت پیاده روی اربعین حسینی اشاره کرد و آن را نماد عظمت و اقتدار امت اسلامی دانست و گفت: پیاده روی اربعین عظیم ترین همایش مسلمانان به ویژه شیعیان جهان و بزرگترین فرصت برای شناساندن جلوه های رحمانی اسلام و همچنین مظلومیت شیعه و امام حسین(ع) و اسلام به دنیا است.

استاد حوزه علمیه مازندران، اربعین حسینی را الگو و کانون حرکت سیاسی و دینی امت مسلمان ایران اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امروزه با هدایت مقام معظم رهبری و الگو پذیری از شعار «هیهات من الذله» حضرت سیدالشهداء (ع) در خط مقدم مبارزه و مواجهه با جریان های ظالم و استکباری جهان قرار دارد.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که پیاده روی اربعین حسینی نماد وحدت و همبستگی امت اسلامی در برابر توطئه ها و دشمنی های بدخواهان اسلام است، تصریح کرد: حضور ارشمند و همراه با وحدت شیعه و سنی در کنار هم در این مراسم معنوی امروز به نماد همدلی در جهان اسلام تبدیل شده است.

وی محبت به امام حسین(ع) را محور همایش بزرگ اربعین حسینی دانست و خاطرنشان کرد: ندای لبیک یا حسین(ع) در سراسر جهان بر زبان مردم اعم از مسلمان و مسیحی در پاسخ به فریاد مظلومیت امام حسین(ع) به گوش می رسد.

حجت الاسلام شکریان با بیان این مطلب که محورهای وحدت آفرین در مراسم اربعین حسینی باید پررنگ شود، اظهار داشت: صدور فرهنگ انقلاب به سراسر جهان به معنای لشکر کشی و حضور فیزیکی نیست بلکه تفکر انقلاب اسلامی برگرفته از فرهنگ عاشورایی باید در سطح بین المللی فراگیری بیشتری پیدا کند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت ترویج معارف دینی در جامعه تأکید کرد و گفت: باید از ترویج فرهنگ نماز و معارف اسلامی در جهت کاهش آسیب ها و معضلات اجتماعی بیشترین بهره گرفته شود.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه تاکید کرد: انسان در همه حالات و لحظات زندگی خود در حال مبارزه با شیطان است و نماز مهم ترین سنگر  و دژ محکم این مبارزه برای انسان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به جان فشانی ها و ایثارگری های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم در عصر حاضر اشاره کرد و خاطر نشان کرد: رزمندگان اسلام هم حتی در بدترین شرایط رزم و جنگ به نماز و قرآن بسیار اهمیت میدادن و با توسل به خدای متعال و اهل بیت(ع) خداوند متعال بهترین سرنوشت را برای آنان رقم زد که همان شهادت در راه خدا است.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران، نماز را زمینه ارتباط عمیق انسان با خدای متعال دانست و افزود: جمعیت بانوان فرهیخته باید در ترویج فرهنگ نماز به ویژه توجه به نماز اول وقت اهتمام ویژه ای داشته باشند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نماز یکی از ابزارهای کارآمد در جهت رشد و تعالی جامعه است، خاطرنشان کرد: نماز به عنوان زیربنای عبودیت و بندگی راهی مناسب برای رسیدن جامعه به رستگاری است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که فاصله گرفتن از معارف دینی جامعه را در سراشیبی سقوط قرار خواهد داد، افزود: امروز مهم ترین عامل مشکلات جامعه بشری فاصله گرفتن از معارف تعالی بخش دینی است.

حجت الاسلام شکریان با تاکید به آموزش نماز و توجه به نماز اول وقت در بین جوانان و نوجوانان تاکید کرد: امروز یکی از بهترین راه های مقابله با توطئه ها و هجمه های فرهنگی دشمن، توجه به مسأله فرهنگ دینی و قرآنی است و باید در مقابل این هجمه ها و توطئه ها برنامه ریزی دقیق و هدفمند داشت./۹۵۰/پ202/ب1

نظر شما