شناسهٔ خبر: 22017372 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

برگزارکنندگان جشنواره مدهامتان در اندیشه سرمایه گذاری در گروه سنی زیر ۱۸سال باشند

خبرگزاری شبستان:ناظرستادعالی مساجد کشور در مرحله استانی دوازدهمین جشنواره مدهامتان در مازندران گفت: کانون های مساجد بایستی باتقویت بخش گروه سنی زیر ۱۸سال در این جشنواره، حضور این نسل را در مسجد و قرآن به بهانه برگزاری جشنواره های قرآنی تثبیت نمایند.

صاحب‌خبر -

علی زبان دان، ناظرستادعالی کانون های مساجد کشور در مرحله استانی دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در مازندران امروز(27مهر) ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع فعالان قرآنی دیارعلویان، به خبرنگار شبستان گفت: جشنواره مدهامتان طی این 12سال تقریبا یک برند برای ستدعالی مساجد کشور شده تاجاییکه می توان از آن بعنوان مهمترین برنامه فرهنگی هنری ستادعالی یادکرد.

 

وی بیان داشت: اصل کار کانون های مساجد فعالیت در حوزه قرآن و مسجد است و جایگاه قرآن همین مساجد هستند از اینرو قطعا یکی از رسالت های کانون های فرهنگی هنری مساجد همین برگزاری جشنواره های قرآنی نظیر مدهامتان است.

 

زبان دان با بین اینکه در این سال ها استعدادهای برتر قرآنی در بخش برادران و خواهران در رشته های قرائت، حفظف ترتیل شناسایی شده، گفت: از سال های اخیر که منتخب مرحله کشوری جشنواره مدهامتان سهمیه ورود به مسابقات اوقاف را دریافت می کند برای همین شرکت در مدهامتان مورد وثوق و اقبال بیشتر فعالان قرآنی قرار گرفته است.

 

وی اظهار داشت: استادمهدی شایق از استان یزد یکی از نخبگان قرآنی کانون های مساجد هستند که باحضور در جشنواره مدهامتان و راهیابی به مسابقات اوقاف توانست سهمیه مسابقات بین المللی تونس را دریافت و رتبه اول را کسب نماید.

 

زبان دان درخصوص حضور ناظر از سوی ستادعالی در جشنواره های مدهامتان در استان ها گفت: ستادعالی مساجد کشور در سال های اخیر بحث نظارت برگزاری جشنواره مدهامتان را با دقت بیشتری درحال پیگیری است و به جهت کمبود نیرو در حوزه فرهنگی هنری ستادعالی، از برخی استان هایی که در برگزاری این جشنواره حائز رتبه هستند برای ناظر شدن در سایر استان ها استفاده می شود و استان یزد سه سال پیاپی در برگزاری مرحله استانی جشنواره مدهامتان رتبه اول کشوری را کسب نموده از این رو امروز کارشناسی از این استان برای نظارت مسابقات به مازندران اعزام شده است.

 

وی بیان داشت: اینکه در بخش خواهران فقط چند رشته محدود می توانند شرکت کننده داشته باشند و فقط در دو رشته به مرحله کشوری راه می یابند، از نقاط ضعف این مسابقات بشمار می رود و بایستی هرسال به تعدادرشته های بخش خواهران افزوده شود.

 

زبان دان با بیان اینکه ستادعالی در برگزاری جشنواره برای گروه های سنی زیر 18سال الزامی را درنظر نگرفته و این دیگر ضعف جشنواره مدهامتان است، افزود: کانون های مساجد بایستی در گروه سنی زیر 18سال سرمایه گذاری داشته باشند وحضور این نسل را در مسجد و قرآن به بهانه برگزاری جشنواره های قرآنی نظیر مدهامتان تثبیت نمایند.

 

وی به بودجه محدود جشنواره مدهامتان نیز اشاره کرد و گفت: به جهت محدودیت بودجه در برخی استان ها مرحله استانی مدهامتان از مقبولیت برخوردار نیست.

 

زبان دان، تربیت نیروهای قرآنی و داوران قرآنی را یکی از نقاط مثبت جشنواره مدهامتان دانست و یادآورشد: رتبه های برتر جشنواره مدهامتان در یزد بعنوان داور در جشنواره های بعدی مورد استفاده قرار می گیرند.

نظر شما