شناسهٔ خبر: 22017186 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش خبر داد:

فعالیت ۳۰ هزار حافظ قرآن کریم در ارتش

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام صالحی نسب با بیان اینکه تقویت بصیرت دینی و روحیه جهادی در ارتش مشخص و مشهود است از فعالیت ۳۰ هزار حافظ قرآن کریم در این نهاد نظامی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام شعبانعلی صالحی نسب، رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش، در آئین تجلیل از کارکنان شاغل، پیشکسوت و خانواده های شهدای عقیدتی سیاسی ارتش در گرگان با اشاره به ۲۴ مهرماه سالروز تأسیس عقیدتی سیاسی ارتش، بیان کرد: تأسیس این سازمان از ابتکارات ارزشمند امام خمینی (ره) بود که با پیشنهاد مقام معظم رهبری تشکیل شد.

حجت الاسلام صالحی نسب افزود: در بدو تاسیس سه دسته با حضور روحانیون در ارتش مخالف بودند؛ نخست سلطنت طلبان و لیبرال ها به سردستگی ابوالحسن بنی صدر، دوم تعدادی از فرماندهان وقت ارتش و سوم عده ای از مذهبیون انجمن اسلامی که این موضوع را بر نمی تابیدند.

وی با بیان اینکه 38 سال از تاسیس این سازمان می گذرد، گفت: برخی ویژگی های سازمان در تعابیر رهبر معظم انقلاب برجسته شده اند و ایشان در سخنان خود به پیشرفت آنها تأکید کرده اند.

 وی ادامه داد: افزایش توان نظامی، روحیه معنوی و محبوبیت مردمی در سخنان حضرت آقا نسبت به ارتش مورد تاکید قرار گرفته و سازمان عقیدتی سیاسی نقش قابل توجهی در پیشرفت آنها داشته است.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش به شاخصه های معنویت اشاره و اعلام کرد: ارتش دارای معرفت دینی وسیع و عمیق است که به برکت تلاش کارکنان، ارتش عالِم به مسائل دینی است.

حجت الاسلام صالحی نسب خاطرنشان کرد: در طول سال حدود یک هزار روحانی حوزه علمیه قم برای تبلیغ به ارتش می آیند و در اعتکاف سال ۹۶، ۲۸ هزار نفر شرکت داشته اند که نشان دهنده معرفت و بصیرت دینی ارتش است.

وی همچنین با بیان اینکه ارتش گوی سبقت از سازمان های هم وزن خود و غیرنظامی در مباحث ارزشی را ربوده است گفت: افتخار می کنیم که ۳۰ هزار نفر در ارتش از یک تا ۳۰ جزء قرآن را حفظ کرده و از این تعداد ۱۴۴ حافظ کل قرآن هستند. رئیس اداره عقیدتی سیاسی نزاجا به بیان ویژگی های دیگر ارتش پرداخت و گفت: ارتش تکلیف خود را می داند و به آن عمل می کند. ولایتمداری و روحیه جهادی دیگر ویژگی این نهاد نظامی است که با تقدیم ۸ شهید مدافع حرم این موضوع را به منصه ظهور رسانیده است.

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما