شناسهٔ خبر: 22016592 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان:

باید سبک زندگی قرآنی را در مدارس ترویج داد

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان گفت: باید سبک زندگی قرآنی را در مدارس ترویج داد و در کنار مساجد دوره های آموزشی برگزار و به دانش آموزان ارائه شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، مهدی بیکی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان، امروز (23 مهر) در نشست صمیمی و امضای تفاهم نامه با معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گلستان گفت: یکی از اهداف اصلی دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد در کانون ها امضای این تفاهم نامه است تا بدنه مردمی کانون ها با بستر فراهم شده در سیاستگذاری کاری آشنا شوند.

 

وی افزود: بیش از 660 کانون فرهنگی هنری مساجد از دبیرخانه کانون های مساجد استان مجوز فعالیت دریافت کرده که در گستره محلی، شهری، استانی و برخی هم ملی در حال فعالیت هستند.

 

بیکی تصریح کرد: بیشتر کانون های فرهنگی فرهنگی هنری مساجد استان در محلاتی راه اندازی شده اند که مدارس هم در آن محل وجود دارد که باعث برقراری پیوند بین مسجد و مدرسه می شود.

 

وی تغییر سبک زندگی اسلامی و فاصله گرفتن با آموزه های مکتوب اسلامی را یکی از مسائل آسیب پذیر جامعه خواند و اظهارداشت: یکی از گام هایی که می توان برداشت امضای تفاهم نامه با آموزش و پرورش و ارائه آموزش های لازم به دانش آموزان به عنوان یکی از سرمایه های جامعه است.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان تاکید کرد: باید سبک زندگی قرآنی را در مدارس ترویج داد و در کنار مساجد دوره های آموزشی برگزار و به دانش آموزان ارائه شود.

 

وی ادامه داد: دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان برنامه های زیادی در زمینه فرهنگ و قرآنی اجرا کرده که در برخی از کانون ها به عنوان یک مدل موفق در سطح شهرستان در حال انجام است که می توان این برنامه ها را با مدارس پیوند زد.

 

بیکی در پایان امضای تفاهم نامه با آموزش و پرورس استان را به فال نیک گرفت و اظهارامیدواری کرد: این تفاهم نامه مایه عزت هر دو دستگاه شود.

 

نظر شما