شناسهٔ خبر: 22016388 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

وزیر سابق اطلاعات:

برخی با سخنانشان به دنبال انحراف افکار عمومی از برجام هستند

وزیر سابق اطلاعات گفت: باید حواسمان جمع باشد که برخی امروز به منظور مدیریت افکار عمومی و پرت کردن ذهن آن‌ها از برجام، برخلاف قبل مدام از سپاه دم می‌زنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدبانو؛ «حیدر مصلحی» وزیر اطلاعات سابق ایران شب گذشته در مراسم یادواره شهدای گمنام و 264 شهید کارمند استان یزد با اشاره به آیه 169 سوره آل‌عمران «وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ- (ای پیامبر!) هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگان‌اند! بلکه آنان زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.»، تصریح کرد: بر اساس آموزه‌های دینی هر فردی که از دنیا می‌رود را زنده تلقی می‌کنیم و آن فرد بر اقدامات انجام‌شده توسط اطرافیانش اشراف دارد؛ اما زنده‌بودن شهدا معنی دیگر دارد.

* شهدا راهی که رفته‌اند را مدیریت می‌کنند

وی ادامه داد: زنده‌بودن شهدا به این معنا هست که آن‌ها کماکان مدیریت خود را در راهی که انتخاب کرده‌اند، ادامه می‌دهند.

مصلحی با بیان اینکه شهید در همه ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و... مدیریت دارد اذعان کرد: شهدای کربلا و امام حسین (ع) بعد از گذشت 1400 سال همچنان جامعه اسلامی را در راهی که انتخاب کرده‌اند، مدیریت می‌کنند و حتی اگر گاهی جامعه به‌سوی انحراف کشانده شود، سر بزنگاه مدیریت خود را آشکار می‌کنند.

وی با اشاره به مراسم تشییع شهدای غواص در سال گذشته گفت: پیش‌بینی مدیران و برنامه‌ریزان برای مراسم تشییع شهدای غواص در سال گذشته بر این بود که جمعیت زیادی شرکت نخواهند کرد اما وقتی مراسم تشییع شروع شد، دوربین‌های رسانه‌ها از نشان دادن واقعی خیل جمعیت عاجز ماندند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس ادامه داد: یکی از اثرات آن مراسم باشکوه تشییع شهدای غواص این بود که با تحلیلی که CIA بعدازآن انجام داد به این مهم رسید که اقداماتش در به انحراف کشاندن مردم ایران بی‌نتیجه بوده است؛ این نمونه‌ای از مدیریت شهدا را می‌رساند.

وی با اشاره به مراسم اربعین حسینی در سال گذشته و حضور 25 میلیونی مردم در این مراسم خاطرنشان کرد: CIA اهتمام ویژه‌ای بر عدم پوشش رسانه‌ای این مراسم بزرگ داشت ولی با برگه‌های نظرسنجی که در یکی از دانشگاه‌های عراق تهیه و در بین پیاده‌روی پخش شد، به این نتیجه رسیدند که این جمعیت 25 میلیونی حاضر در مراسم بزرگ‌ترین تهدید برای آمریکا به‌حساب می‌آید.

مصلحی افزود: افرادی که در پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت می‌کنند به دنیا اعلام می‌کنند که ما با سیدالشهدا (ع) تجدید پیمان می‌کنیم که در مقابل ظلم و استکبار بایستیم؛ این است مدیریت امام حسین (ع).

وی با بیان اینکه عده‌ای به دنبال سرکوب کردن اعتقاد به زنده‌بودن شهدا هستند، ادامه داد: اعتقاد به زنده‌بودن شهدا قدرت بالایی را در جامعه پدید می‌آورد که می‌توانیم در مقابل دشمنان بایستیم. همین اعتقاد به زنده‌بودن شهدا است که حججی‌ها را می‌سازد و البته که این مدیریت شهدا هزینه هم دارد؛ هزینه‌های چون شهدای مدافع حرم و دیگر شهدا.

* القاء ضرورت کنار آمدن با کدخدا 

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به چارچوب دشمن در مقابله با مدیریت شهدا و مبارزه با انقلاب اسلامی اذعان کرد: بر اساس اسناد موجود، دشمن 5 چارچوب در موقعیت فعلی برای براندازی انقلاب و نظام اسلامی طراحی کرده است که القاء ضرورت کنار آمدن با کدخدا یعنی آمریکا یکی از آن‌ها است. فضای دوقطبی و سنگینی که در زمان انتخابات بر جامعه ما حاکم بود سندی بر این مطلب است.

وی با بیان اینکه حرکت و برنامه‌ریزی که ترامپ دارد، دیوانه‌بازی نیست و در پس آن اتاق فکرها و برنامه‌ریزی‌ها نهفته است که نباید از آن غافل باشیم، ادامه داد: در چارچوبی که دشمن طراحی کرده است، سعی دارد مسئولان، مردم و نخبه‌ها را به این اعتقاد برساند که دنیا کدخدا دارد و ما باید تابع آن باشیم.

مصلحی ایجاد اشتباه محاسباتی برای نخبگان، افراد عمومی، مسئولان با تهدید و ترساندن را دیگر چارچوبی اعلام کرد که دشمن برای براندازی انقلاب و نظام اسلامی طراحی کرده است و ادامه داد: ایجاد ترس و تهدید یکی از برنامه‌های جدی دشمن برای انحراف کشاندن افراد از مسیر انقلاب و نظام اسلام است.

وی تصریح کرد: در فتنه 88 عمارهای انقلاب تنها به سر تکان دادن در برابر رخدادها اکتفا می‌کردند؛ اینکه چرا آن‌ها از عمار بودن افتاده‌اند دلایلی دارد؛ حقوق نجومی و لقمه‌های شبهه دار یکی از آن دلایل است.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس غافل کردن جامعه از امداد غیبی و عنایات الهی را دیگر چارچوبی اعلام کرد که دشمن برای براندازی انقلاب و نظام اسلامی طراحی کرده است و گفت: مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی‌هایشان به این مطلب اشاره داشتند که مرتب می‌آیند و می‌گویند تهدید کرده و ما در جواب آن‌ها می‌گوییم «ان الله معنا»؛ همان جوابی که موسی به مردم داد و درنهایت معجزه شکافتن دریا رخ داد.

*ضرورت حفظ اعتقاد به امداد غیبی

مصلحی با تأکید بر ضرورت حفظ اعتقاد به امداد غیبی تصریح کرد: شهر حلب هم دقیقاً مانند خرمشهر فتح شد؛ هر دو را خدا آزاد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حمله ترامپ به سپاه اذعان کرد: بر همه مبرهن است که سپاه بر اساس وظیفه‌ای که دارد باید به پاسداری از نظام و انقلاب اسلامی بپردازد. سپاه مجموعه‌ای است که منحصر به ایران نبوده و باید انقلاب اسلامی را در تمام دنیا منتشر کند.

وزیر سابق اطلاعات ادامه داد: باید حواسمان جمع باشد که برخی امروز به منظور مدیریت افکار عمومی و پرت کردن ذهن آن‌ها از برجام، برخلاف قبل مدام از سپاه دم می‌زنند.

مصلحی با تأکید بر ضرورت درس گرفتن از حضرت علی (ع) اذعان کرد: مردم به‌ویژه نیروهای ارزشی که دلداده نظام و انقلاب اسلامی هستند باید بر اساس فرمان آتش به اختیار مقام معظم رهبری و بر اساس آموزه‌های دینی با پیروی از ولایت در میدان حضورداشته و هراسی از خود نشان ندهند.

*تلاش دشمن برای فرسایش ظرفیت‌های انقلابی

وی تلاش برای فرسایش ظرفیت‌های انقلابی را دیگر چارچوبی اعلام کرد که دشمن برای براندازی انقلاب و نظام اسلامی طراحی کرده است، خاطر نشان کرد: برنامه‌ریزی‌های دشمن به‌منظور از بین بردن ظرفیت مقاومت شکل گرفته بر اساس الگوی انقلاب اسلامی است؛ حمله‌هایی که به نیروهای انقلابی می‌شود و مقام معظم رهبری در مقابل آن به دفاع پرداختند همه ناشی از توطئه دشمن است.

وی با اشاره به سخنرانی اخیر رهبر انقلاب در جمع نخبگان اظهار کرد: صهیونیست‌ها درصدد نفوذ در همه ادیان هستند؛ آن‌ها برای صهیونیست یهودی، مسیحی و اسلامی که همان وهابیت است سرمایه‌گذاری سنگینی انجام داده است و سعی دارد صهیونیست شیعی هم به وجود آورد در بتواند در مقابل انقلاب اسلامی بایستد.

وی با بیان اینکه متأسفانه برخی مسئولان قبول ندارند که ایران و ایرانی می‌تواند پیشرفت کند، تصریح کرد: شهدا در مقابله با چارچوب دشمن هیچ‌گاه دچار تردید نشدند؛ ما نیز وظیفه‌داریم راه شهدا را ادامه دهیم.

انتهای پیام/

 

نظر شما