شناسهٔ خبر: 22015476 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

10 نکته از دربی لیگ برتر والیبال

از قدرت‌نمایی بوقچی‌ها تا اشتباهات فاحش داوری/ جای خالی ویدیوچک در دربی والیبالی

خبرگزاری میزان- تیم‌های والیبال پیکان و بانک سرمایه در هفته سوم لیگ برتر والیبال به مصاف هم رفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان، روز گذشته(چهارشنبه) دربی لیگ برتر والیبال در شرایطی میان تیم‌های بانک سرمایه و پیکان برگزار شد که انتطار می‌رفت مثل فصل گذشته شاهد بازی جذابی از هر دو تیم باشیم اما این اتفاق رخ نداد و در یک بازی که سطح فنی متوسطی داشت تیم بانک سرمایه موفق شد شاگردان پیمان اکبری را با نتیجه 3 بر یک شکست دهد.

در ادامه به 10 نکته از این مسابقه اشاره‌ می‌کنیم:

* تیم پیکان که تغییرات زیادی نسبت به فصل قبل داشته همچنان ناهماهنگ است و بازیکنان جدید این تیم هم نتوانستند جای خالی بازیکنان جدا شده را به خوبی پرکنند.

* فرهاد ظریف که در پایان فصل گذشته از تیم بانک سرمایه کنار گذاشته شده بود در بازی مقابل تیم سابقش انگیزه‌های زیادی داشت اما در این بازی به حدی ضعیف ظاهر شد که می‌توان او را یکی از عوامل شکست تیمش قلمداد کرد.

* رضا قرا که در ابتدای فصل به تیم بانک سرمایه پیوسته بود در بازی مقابل پیکان نیمکت‌نشین بود و فرصت بازی پیدا نکرد. شاید با همین روند او دیگر جایی در تیم ملی والیبال نداشته باشد.

* عدم صدور آیدی‌کارت برای خبرنگاران و اصحاب رسانه باعث شده بود هر خبرنگاری که کارت حراست وزارت ورزش را در اختیار داشت بتواند در جایگاه خبرنگاران حضور پیدا کند. این که چرا فدراسیون والیبال و هیئت والیبال استان تهران برای فصل جدید لیگ برتر برای خبرنگاران آیدی‌کارت صادر نکرد نامشخص است.

* داوری بازی بانک سرمایه و پیکان هم با مشکلات و حاشیه‌های زیادی همراه بود به طوری که بازیکنان و کادر فنی هر دو تیم نسبت به این موضوع اعتراض داشتند.

*نبود ویدیوچک در یکی از مهم‌ترین بازی‌های لیگ برتر والیبال باعث شد اشتباهات داوری در این بازی بیشتر از حد معمول باشد.

* بوقچی‌ها که در فوتبال به یک معضل اساسی تبدیل شده‌اند توانسته‌اند در والیبال هم رخنه کنند و حالا این معضل به دیگر معضلات والیبال ایران اضافه شده است. بوقچی‌های قلدر تیم بانک سرمایه که تعدادشان از هواداران این تیم هم بیشتر هستند در بازی روز گذشته دست به هر کاری زدند تا هواداران کم‌سن و سال این تیم دست از تشویق برندارند. کار به جایی رسیده بود که برخی از بوقچی‌ها با بچه‌های کم سن وسال برخوردهای بدی داشتند و با زور و تهدید آنها را مجبور به تشویق می‌کردند.

* در طرف مقابل 2 بوقچی تیم پیکان هم از خودشان صداهای عجیب و غریب تولید می‌کردند، صداهایی که بیشتر از آن که باعث عدم تمرکز بازیکنان بانک سرمایه شود خنده هواداران را در پی داشت.

* هواداران تیم پیکان نسبت به فصل گذشته با کاهش چشمگیری همراه بود. شاید آنها دیگر امیدی به پیروزی مقابل تیم بانک سرمایه ندارند و ترجیح می دهند از تلویزیون بازی این تیم را تماشا کنند. هر چند بیشتر هواداران بانک سرمایه را کودکان و نوجوانانی تشکیل داده بودند که مشخص بود بهصورت خودجوش به سالن نیامده بودند.

*با توجه یه این که پیکان نسبت به فصل گذشته تیم ضعیف‌تری به نظر می‌رسد شاگردان کارخانه کار سختی برای قهرمانی نخواهند داشت و احتمالا در فصل جدید هم بار دیگر قهرمان لیگ برتر والیبال می شوند.

انتهای پیام/

نظر شما