شناسهٔ خبر: 22014476 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار قزوین:

تلاش برای افزایش قدرت بازدارندگی کشور نباید حتی یک لحظه متوقف شود

قزوین-ایرنا-استاندار قزوین گفت: قدرت بازدارندگی و دفاعی کشور به دلیل مهار وخنثی سازی تهدیدهای دشمنان، همواره باید روند صعودی داشته و حتی برای لحظه ای نیز نباید متوقف شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا،عبدالمحمد زاهدی روز پنجشنبه در دیدار با جمعی از مدیران وزارت دفاع در استان قزوین افزود: برای تقویت صنایع دفاعی استان و کشور هرکاری که نیاز باشد انجام می دهیم تا قدرت بازدارندگی و دفاع از خود مقابل دشمنان را افزایش دهیم.
استاندار قزوین خاطرنشان کرد: برای افزایش قدرت بازدارندگی کشور از هیچ همکاری با وزارت دفاع در سطح استان کوتاهی نمی کنیم.
وی اضافه کرد: اگر وزارت دفاع نیاز به احداث بیمارستان و ارایه دیگر خدمات تخصصی را در استان قزوین داشته باشد از آن استقبال می کنیم چرا که این زیرساخت ها و امکانات می تواند مورد استفاده عموم مردم نیز قرار گیرد.
زاهدی افزود: برای ساخت مراکز اقامتی و تفریحی مرتبط با کارکنان مراکز دفاعی نیز در استان آمادگی همکاری داریم چرا که نیروهای مسلح نیز مانند آموزش و پرورش متقاضیان زیادی برای بهره برداری از این مراکز دارند.
وی خاطر نشان کرد: با همکاری وزارت دفاع از ایجاد پردیس شرکت های دانش بنیان در حوزه های امور دفاعی و نظامی در قزوین استقبال می کنیم.

**وزارت دفاع آمادگی همکاری با شرکت های دانش بنیان را دارد
سید جواد مرتضوی از مدیران وزارت دفاع در استان قزوین نیز در این دیدار با اشاره به آمادگی این وزارتخانه برای همکاری با شرکت های دانش بنیان در امور دفاعی و نظامی، گفت: این آمادگی در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و پیشبرد سیاست های دولت است.
وی اضافه کرد: مجموعه وزارت دفاع سهم خود را در اشتغال استان ایفا کرده و با به کارگیری 400 پیمانکار بومی در بخش های مختلف در این زمینه مفید واقع شده است.
وی ادامه داد: با توجه به سیاست کشور در موضوع اشتغال و ایجاد کارگاه های کوچک مرتبط با وزارت دفاع، آماده همکاری با دستگاه ها و سازمان ها هستیم تا بتوانیم بخشی از اهداف و سیاست گذاری های صورت گرفته در بخش اشتغال را محقق کنیم.
وی یادآور شد: تنها پادگان آموزشی در استان قزوین به نام شهدای جوادنیا در شهرستان آبیک فعال است و طیف زیادی از جوانان کشور و استان در این مکان برنامه های آموزشی خود را پشت سر می کنند
مرتضوی افزود: وزارت دفاع این نگرش را دارد که با همکاری مشترک بین دولت مهارت آموزی کارکنان وظیفه را دنبال کند تا پس از دوران خدمت، آنها صاحب شغل شده و یا زمینه کاری برای آنها به دست آید.
وی ادامه داد: در حوزه های ارشد وزارت دفاع بحث تعامل با دستگاه های دولتی و ادارات به مدیر ارشد هر استان واگذار شده است و در این زمینه آماده همکاری با استانداران هستیم.
مرتضوی با اشاره به فعالیت حوزه نخبگان وزارت دفاع در استان با نام شهید فهمیده،ادامه داد: طرح های دفاعی و مرتبط با دانشگاه را از طریق این مرکز انجام می دهیم.
این مسئول همچنین گفت: در راستای حمایت از فعالیت های نخبگان و جوانان جویای علم از پایان نامه های ارشد و دکتری نیز با سیاست تشویقی کسر خدمت سربازی و حمایت های مادی پشتیبانی می کنیم.
وی با اشاره به تعامل و همکاری وزارت دفاع با نخبگان، ادامه داد: تعداد زیادی همکار پژوهشی نخبه داریم که بخشی از طرح های دفاعی و مطالعاتی مربوط به این حوزه را برای پیگیری و به سرانجام رساندن به آنها واگذار کرده ایم.
مرتضوی با اشاره به اقتدار مثال زدنی نیروهای مسلح کشور، افزود: یکی از دلایل اینکه دشمن جرات حمله نظامی به کشور را ندارد اقتدار جمهوری اسلامی ایران در صنعت دفاعی است.
6101*3013 /6012 خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی

نظر شما