شناسهٔ خبر: 22014447 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جام حذفی فوتبال/آزمون سخت شفر مقابل بازیکن اسبق استقلال

صاحب‌خبر -

آبی پوشان تهرانی فردا - جمعه - از ساعت 16 و 45 دقیقه در ورزشگاه آزادی میزبان نساجی قائم شهر هستند. نماینده فوتبال استان مازندران در لیگ دسته اول باشگاه های کشور نتایج خوبی کسب می کند و امیدوار است با پیروزی بر استقلال شگفتی ساز جام حذفی لقب بگیرد.
شاگردان پاشازده که با شش پیروزی در 9 دیدار لیگ دسته اول باشگاه های کشور 19 امتیاز کسب کردند و فقط با یک امتیاز کمتر از نفت مسجد سلیمان در رده دوم جدول ایستاده اند، مصمم هستند تا روند موفقیت خود را در جام حذفی مقابل استقلال تکرار کنند.
البته قائم شهری ها 11 تیر 96 در دیداری دوستانه مقابل استقلال که در آن زمان تحت هدایت «علیرضا منصوریان» قرار داشت، شکست یک بر صفر را تجربه کردند. اما روند رو به رشد که تیم نساجی در لیگ دسته اول طی کرده است سبب شده بازی به بازی بهتر شده و به راحتی مقابل حریفان امتیاز ندهد.
هر چند استقلال توانست در آن دیدار دوستانه با گل زود هنگام «حسن بیت سعید» پیش بیافتد، اما بازی محکم و قدرتی شاگردان پاشازاده در ادامه بازی سبب شد تا «محسن کریمی» و «میلاد زکی پور» دچار آسیب دیدگی جدی شوند به گونه ای که تا امروز فرصت حضور دوباره در جمع آبی پوشان را پیدا نکردند.
از طرفی پس از حضور شفر به عنوان سکاندر هدایت آبی پوشان، وی در نخستین حضورش روی نیمکت استقلال و در بازی خانگی مقابل فولاد خوزستان به تساوی بدون گل رسید تا همچنان مشکل گل نزدن استقلال در رقابت های لیگ پابرجا باشد.
آبی پوشان در 9 هفته رقابت های لیگ برتر با چهار گل زده بدترین خط حمله لیگ را به خود اختصاص دادند تا در صورت بر طرف نشدن این ضعف، مشکلات استقلال ادامه داشته باشد. همچنین جایگاه سیزدهمی در لیگ برتر فوتبال و عدم موفقیت در بیشتر رقابت ها، بازیکنان را در ترسی روانی فرو برده که سرمربی آلمانی در نخستین گام هدفش را ایجاد انگیزه و نشاط و بازگرداندن روحیه تهاجمی به تیم عنوان کرد.
این موضوع تا آنجا پیش رفت که شفر به قطعیت نمی گوید در 90 دقیقه بازی به پیروزی می رسیم تا احتمال رسیدن این دیدار به وقت های تلف شده و در نهایت ضربات پنالتی سبب شود سرمربی آلمانی استقلال انجام ضربات پنالتی را در دستور کار تمرینی بازیکنان قرار دهد.
البته حضور سرمربی آلمانی در استقلال سبب نشد تا حاشیه ها از آبی های پایتخت دور شود و پس از بازی مقابل فولاد خوزستان رفتار «مهدی قائدی» جوان سبب شد تا شفر آلمانی او را از ترکیب تیم کنار بگذارد. بلاتکلیفی «مجتبی جباری» یکی از بازیکنان باتجربه استقلال نیز سبب شد تا تیم پرطرفدار پایتخت همچنان درگیر حاشیه باقی بماند.
با این حال جدال شفر 67 ساله و پاشازاده 44 ساله در دیداری که فقط یک برنده دارد روز مهمی را در پیش دارند.
تیم فوتبال پرسپولیس نیز در تنها بازی عقب افتاده در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی روز شنبه 29 مهرماه ساعت 16 و 45 دقیقه در ورزشگاه آزادی به مصاف نفت طلائیه تهران می رود.
پرسپولیس پس از ناکامی در لیگ قهرمانان فوتبال آسیا و نرسیدن به فینال این مسابقات، رقابت های لیگ و جام حذفی را برای جبران ناکامی آسیایی به صورت جدی پیگیری می کند.
از طرفی تیم طلائیه نفت تهران به رغم حواشی زیادی که در وضعیت مالکیت و سرمربیگری این تیم وجود داشت در حالی مقابل سرخپوشان در جام حذفی قرار می گیرد که در سوپرجام و دو دیدار اخیر لیگ برتر مغلوب پرسپولیس بوده است.
با این حال شاگردان «حمید درخشان» که در آخرین مصاف خود در لیگ برتر موفق به شکست استقلال خوزستان شدند، مصمم به شکست طلسم گل نزدن به پرسپولیس در سه مصاف اخیر هستند.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید
ورزشی**9029**
گزارش از محمد مهدی موذن**انتشاردهنده:علی خورسندی

انتهای پیام /*

نظر شما