شناسهٔ خبر: 22014384 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کاهش 42 درصدی حوادث ناشی از کار در استان اصفهان

رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان از کاهش وقوع حوادث ناشی از کار در این استان طی 6 ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حبیب الله مقصودی دیشب در 'همایش پیشگیری از حوادث در صنعت' در کاشان گفت: 851 مورد حادثه ناشی از کار با 50 نفر فوتی در 6 ماهه نخست سال 1395 در واحدهای صنعتی تولیدی استان اصفهان رخ داد که این میزان به 493 حادثه با 27 نفر فوتی در سال جاری رسید.

وی افزود: حادثه های ناشی از کار در شهرستان کاشان نیز نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 50 درصد کاهش یافته و از 116 حادثه با هفت نفر فوتی به 71 حادثه با سه کارگر فوت شده رسید.

رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان بیان کرد: نسبت تعداد بازرسان این مجموعه به تعداد واحدهای تولیدی و صنعتی نامتناسب است و این کمبود بارزس موجب می شود تا بازرسی و رصد دقیق ممکن نشود.

او اضافه کرد: بر اساس آمار سازمان بین المللی کار (زیرمجموعه سازمان ملل متحد) روزانه 6 هزار و 300 نفر در جهان جان خود را بر اثر حادثه های ناشی از کار از دست می دهند و چهار درصد از تولید ناخالص ملی کشورها برای این حادثه ها و بیماری های شغلی هزینه می شود که در ایران حدود 20 میلیارد دلار است.

معاون استاندار اصفهان و فرماندار کاشان نیز در این همایش از تهیه و تدوین شناسنامه ایمنی برای ساختمان های بلند در معرض خطر خبر داد و گفت: کارگروه ایمنی در صنعت نیز با هدف کاهش حادثه های ناشی از کار و پیشگیری از آتش سوزی از آذر ماه سال گذشته در این شهرستان فعال شد.

حمیدرضا مومنیان افزود: کارفرمایان و صاحبان صنایع باید اهمیت رعایت ایمنی و قوانین را باور کرده و جهت حفظ نیروهای کار به عنوان سرمایه اصلی اقدام کنند.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری همایش یک روزه حادثه در کمین است در کاشان

نظر شما