شناسهٔ خبر: 22014373 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

یادبود شهید حججی در بمبئی برگزار شد

ابنا / ابنا

مراسم یادبود شهدای مدافعان حرم و شهید «محسن حججی» به همت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران و با مشارکت سازمان مدافعان ولایت در مسجد ایرانیان بمبئی، برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ مراسم یادبود شهدای مدافعان حرم و شهید «محسن حججی» به همت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران و با مشارکت سازمان مدافعان ولایت در مسجد ایرانیان بمبئی، برگزار شد.

در این مراسم مولانا «اختر عباس جوون» از روحانیون مشهور هندی در سخنانی، گفت: ایام محرم فرصتی مغتنم برای پرداختن به درس‌ها و عبرت‌های حادثه عاشورا است. امام حسین(ع) برای دین خدا و ارزش‌های والای دین مبین اسلام، خون را نثار کردند و به همگان آموختند که شهادت والاتر و بزرگتر از عزلت، گوشه نشینی و دنیا پرستی است.

وی افزود: هدف اصلی آن امام همام حفظ و صیانت از دستورات دین اسلام بود و به همین خاطر هدف اصلی خود را امر به معروف و نهی از منکر عنوان کردند. در آن روزگار یزید حکومت می‌کرد که نشانه ای کامل از فساد، فسق و فجور بود، البته در این روزگار نیز گروه تروریستی داعش همانند آنها فعالیت می‌کند که با ایجاد رعب و وحشت و خشونت‌های سخیف، قلوب همه انسان‌ها را جریحه‌دار می‌کنند و انسایت را نیز زیر سوال می‌برند.

مولانا «اختر عباس» اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران با شعار حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست توانست به عنوان یک حکومت دینی موفق خود را به جهانیان معرفی کند که البته قدرت‌های استعماری بر علیه انقلاب اسلامی هر عملی بود انجام دادند که آخرین آن ایجاد گروه تروریستی داعش بود، اما آنها باید بدانند که انقلاب در قلوب همه شیعیان و انسان‌های آزاده خواه جهان جای دارد و نمی‌توانند به آن کوچکترین آسیبی زنند.

وی در ادامه، یادآورشد: شهیدان در نزد خداوند بالاترین مقام را دارا هستند و این شهید بزرگوار در میان قلوب مردم ایران و شیعیان جای گرفته و به همین خاطر به اسوه مدافع حرم برای همگان مبدل شده است و لذا بر همگان لازم است نام و یاد ایشان را زنده دارند تا دشمنان اسلام بدانند که همه عاشقان عصمت و طهارت راه آن شهید را ادامه خواهند داد و شهادت را افتخار خود می‌دانند.

..............
پایان پیام/313

نظر شما