شناسهٔ خبر: 22014170 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استاندار قم:

مباحث سیاسی در طرح توسعه آستان چهل اختران جایی ندارد/استانداری از هیچ حمایتی دریغ نمی‌کند

استاندار قم گفت: اگر بتوانیم در طرح توسعه آستان چهل اختران به نتیجه برسیم می‌توانیم در راستای تقویت ظرفیت‌های فرهنگی شهر مقدس قم گام مطلوبی برداریم، به همین علت مباحث سیاسی در مورد این طرح هیچ جایی ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید مهدی صادقی در نشست هماهنگی طرح توسعه آستان چهل اختران که در سالن جلسات آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه همگان نسبت به جایگاه آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع(ع) آگاه هستیم، اظهار کرد: اگر بتوانیم در طرح توسعه آستان چهل اختران به نتیجه برسیم می‌توانیم در راستای تقویت ظرفیت‌های فرهنگی شهر مقدس قم گام مطلوبی برداریم، به همین علت مباحث سیاسی در مورد این طرح هیچ جایی ندارد.

وی اضافه کرد: توسعه آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع(ع) به عنوان فرزند بلافصل امام جواد(ع) به اعتقادات افراد بر می‌گردد و هر فردی با توجه به جایگاهی که دارد اگر قدمی در راستای این هدف برندارد باید نزد خداوند متعال جوابگو باشد.

استاندار قم با اشاره به اینکه قم به عنوان یک شهر زیارتی نگاه‌های زیادی را به خود جلب کرده است، تصریح کرد: مجموعه‌های مختلفی که برای مشارکت در طرح توسعه آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع(ع) در نظر گرفته شده‌اند باید جایگاه و ارزش کار خود را بدانند.

وی با اشاره به اینکه تا کنون توسط سازمان اوقاف و امور خیریه برای طرح توسعه بقاع امامزادگان چهل اختران اعتباری در نظر گرفته نشده است، عنوان کرد: استانداری قم تا کنون اعتباراتی را در نظر گرفته اما برای سال‌های آینده نیز مبلغی را در نظر می‌گیرد، هر چند بودجه‌ها و اعتبارات استانی بسیار پایین است و نمی‌توانیم رقم بودجه قابل توجهی را  اختصاص دهیم.

صادقی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه محوریت آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع(ع) سازمان اوقاف و امور خیریه است، باید بیشترین میزان کمک مالی را از اوقاف داشته باشیم، استانداری نیز قول می‌دهد از هر اقدامی که بتواند از نظر قانونی و حمایتی دریغ نکند.

وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت خیرین مردمی نیز برای طرح توسعه بقاع امامزادگان چهل اختران استفاده شود، گفت: هیأت امنای این مجموعه افرادی هستند که توانایی‌های مطلوبی دارند و مجموعه فعالی هستند که می‌توانند کارها را دنبال کنند به همین علت امیدواریم اوقاف نیز با توجه به وضعیت کنونی به صورت ویژه به این بقعه امامزاده نگاه داشته باشد.

 

نظر شما