شناسهٔ خبر: 22013956 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

لزوم تشکیل مجمع خیرین در راستای برقراری امنیت

استان‌ها > لرستان - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: فرهنگ کمک در جهت برقراری امنیت نهادینه شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، دکتر حبیب‌الله خجسته‌پور درجلسه مشارکت مردم در توسعه نظم و امنیت عمومی استان‌‌ با بیان اینکه در هر حوزه‌ای دولت به عنوان متولی نتوانسته همه جوانب و نیازها را برطرف کند دست نیاز به سوی مردم دراز کرده است، افزود: در همین راستا شاهد به وجود آمدن تشکل‌های مردمی در حوزه‌های مختلف مانند خیرین مدرسه‌ساز، خیرین سلامت و... هستیم.

وی یکی از موضوعاتی که با مردم سر و کار دارد را بحث امنیت دانست و اظهار داشت: در روایات امنیت به عنوان یکی از نعمت‌های مهم آمده است.

خجسته‌پور یادآور شد: سال گذشته مقام معظم رهبری بر استفاده از مردم برای تامین نظم و امنیت اجتماعی تاکید داشتند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی لرستان بیان داشت: در این راستا وزارت کشور مامور شد مطالعه و بررسی‌های لازم را در این زمینه انجام دهد و پس از آن دستورالعمل مشارکت مردم در راستای توسعه و امنیت تهیه شد.

وی با اشاره به اینکه مشارکت مردم می‌تواند از طریق نظارت بر عملکرد و رفتار نیروی انتظامی محقق شود، گفت: این مهم از طریق تماس با شماره‌ تلفن‌های ۱۱۰ و ۱۹۷ امکان‌پذیر است و می‌توانند به این وسیله در زمینه برقراری امنیت و نظم اجتماعی شرکت کنند.

به گفته خجسته‌پور حمایت مردم می‌تواند در جهت توسعه امنیت موثر باشد همان‌طور که در زمینه سلامت و مدرسه‌سازی نقش به سزایی داشته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان به حمایت دستگا‌ه‌ها و نهادهای دولتی از نیروی انتظامی تاکید کرد و افزود: شهرداری‌، دهیاری، شورای شهر و روستاها از جمله نهادهایی هستند که می‌توانند در زمینه برقراری نظم و امنیت به نیروی انتظامی کمک کنند.

وی اضافه کرد: اصناف مختلف نیز برای بالا بردن امنیت خود می‌توانند با انعقاد قرارداد با نیروی انتظامی آن را به طور کامل تضمین کنند.

خجسته‌پور با بیان اینکه مردم می‌توانند با تشکیل مجمع خیرین، حمایت‌های مالی خود را از نیروی انتظامی داشته باشند، خاطرنشان کرد: این کار در راستای اجرای عدالت و جلوگیری از سوء برداشت‌ها می‌تواند نقش به سزایی داشته‌ باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان تاکید کرد: خیرین در حوزه امنیت باید ورود پیدا کنند و فرهنگ کمک در جهت برقراری امنیت نهادینه شود.

 

46

 

برچسب‌ها:

نظر شما