شناسهٔ خبر: 22013852 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

جشنواره سراسری شعر قرآن در اصفهان برگزار می‌شود

گروه فرهنگی: جشنواره سراسری شعر قرآن، دی‌ماه امسال در استان اصفهان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبر گزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، محسن ناصحی، دبیر جشنواره سراسری شعر قرآن در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اردیبهشت‌ماه امسال مقام معظم رهبری در جلسه‌ای که با قاریان مطرح قرآن داشتند فرمودند که قرآن را با زبان شعر به مردم معرفی کنید، زیرا زبان هنر مهم و تاثیرگذار است.
وی ادامه داد: بنیاد فرهنگی بقیه‌الله در همین رابطه جلسه‌ای را با شعرای مطرح اصفهان از جمله خروش اصفهانی، شاهزیدی و ناصحی تشکیل داد که در این جلسه مقرر شد کنگره سراسری شعر قرآن با محوریت استان اصفهان برگزار شود.
دبیر جشنواره سراسری شعر قرآن با بیان اینکه این کنگره در راستای فرمان آتش به اختیار فرهنگی که مقام معظم رهبری روی آن تاکید زیادی داشتند، برگزار می‌شود، بیان کرد: فراخوان این کنگره از مردادماه امسال اعلام شد و علاقمندان فرصت دارند تا پایان آبان‌ماه آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند که تاکنون 100 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.
وی ادامه داد: آذرماه امسال زمان داوری آثار ارسالی است و بناگذاشته‌ایم که در اوایل دی‌ماه امسال، این کنگره‌ را به نحوی که در خور و شایسته قرآن باشد، برگزار کنیم. 
وی تصریح کرد: این کنگره کاملا یک حرکت مردم نهاد می‌باشد، یعنی از صفر تا صد آن کاملا مردمی خواهد بود و البته این بدین معنا نیست که راه ورود برای ارگان‌ها و نهادهای دولتی بسته است.
ناصحی ترویج فرهنگ نورانی قرآن، گسترش فعالیت‌های ادبی فرهنگی مرتبط با کلام وحی و تجلیل از آثار فاخر ادبی و قرآنی را از جمله اهداف برگزاری این کنگره دانست و گفت: نگاه به سبک زندگی انسان امروز با فرامین قرآنی، فضائل و کرامات قرآنی به‌عنوان تنها کتاب راهگشای انسان و همچنین استفاده از تلمیحات قرآنی در شعر از جمله محورهای این کنگره است. 
ناصحی افزود: شرکت در این کنگره برای کلیه رده‌های سنی آزاد است و علاقمندان می‌توانند از تمامی استان‌ها آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند.
 وی با بیان اینکه انتظار می‌رود هنرمندان و شاعران در آثار خود به مستندات حدیتی و روایی نیز توجه داشته باشند، گفت:  استفاده از کلیه قالب‌های ادبی و همچنین شعر کلاسیک و نو در این جشنواره آزاد است و هر شاعر حداکثر می‌تواند 3 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کند. 

جشنواره سراسری شعر قرآن در  اصفهان برگزار می‌شود

نظر شما