شناسهٔ خبر: 22013843 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دروغ‌پردازی و جوسازی‌ رسانه‌های بارزانی درباره حوادث کرکوک

صدها ویدئو و تصاویر متعدد منتشر شده از کرکوک و مناطق مورد مناقشه حکایت از دروغ پردازی و جوسازی های محض تجزیه طلبان درخصوص وقوع درگیری میان مردم کُرد با نیروهای امنیتی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه های وابسته به جریان تجزیه طلب کُردی شب گذشته به صورت مجازی اقدام به اشغال شهرهای کرکوک و خانقین عراق کردند!

بنابر این گزارش، همزمان با دومین روز از استقرار کامل نیروهای مشترک مبارزه با تروریسم ارتش و پلیس فدرال عراق در کرکوک و سایر مناطق مورد مناقشه با اقلیم کردستان عراق، برخی جریانات رسانه ای وابسته به حزب بارزانی اقدام به انتشار اخبار جعلی از وقوع درگیری ها و آشوب گسترده در سطح این مناطق میان جوانان کرد و نیروهای امنیتی کردند.

در این خبرسازی ها حتی تصاویری از حضور چند نفر از جوانان در سطح برخی خیابانها منتشر و از حملات آنها به مراکز اداری و دولتی همچون ساختمان فرمانداری و شهرداری و پلیس کرکوک و به زیر کشیدن پرچم ملی عراق یا جایگزینی آن با پرچم جعلی کردستان خبر داده شد.

این در حالی است که صدها ویدئو و تصاویر متعدد منتشر شده از مناطق مورد اشاره حکایت از دروغ پردازی و جوسازی های محض تجزیه طلبان به قصد تشویش اذهان و افکار عمومی دارد.

لازم به ذکر است که روز گذشته شورای عالی امنیتی عراق با ارسال نامه ای به حیدر العبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور خواستار برخورد قانونی و تعقیب قضایی دو شبکه روداو و کردستان 24 وابسته به خانواده بارزانی به جرم دروغ پراکنی و انتشار اخبار جهت دار به قصد تشویش اذهان عمومی و ایجاد فتنه میان طوائف و اقوام این کشور کرده است.

نظر شما