شناسهٔ خبر: 22013720 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

محمدی:

فهم صحیح آیات وحی، زمینه‌ساز زندگی قرآنی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابهر گفت: فهم صحیح آیات نورانی وحی زمینه‌ساز رسیدن به زندگی قرآنی و اسلامی است که سعادت دنیا و آخرت را به همراه دارد.

صاحب‌خبر -
حجت‌الاسلام حسن محمدی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابهر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، اظهار کرد: قرآن کریم بهترین برنامه سعادت را برای نوع بشر در دنیا و آخرت به همراه دارد و برای فیض بردن از این سرچشمه سعادت، باید با فهم صحیح، زمینه کاربردی کردن آن در زندگی روزمره به خوبی فراهم شود.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به اینکه آشنایی ابتدایی و ورود به دنیای بی‌کران معارف الهی قرآن کریم با روخوانی آغاز می‌شود، تصریح کرد: بعد از روخوانی باید زمینه فهم آیات فراهم شود زیرا با فهم صحیح است که می‌توان انتظار عمل به دستورات خدای متعال در قرآن کریم را داشت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابهر با بیان اینکه هر فرد به سهم خود ملزم در عملیاتی کردن و ایجاد زمینه فهم و عمل به قرآن کریم است، گفت: در حال حاضر 16 موسسه و خانه قرآن شهری و روستایی در شهرستان ابهر فعالیت دارد که این مراکز سهم مهمی در ایجاد زمینه فهم و عمل به قرآن دارند.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به برخی از برنامه‌های این موسسات و خانه‌ها که اجرای دوره‌های روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، مفاهیم و تفسیر است، تاکید کرد: با عمل به قرآن زمینه سبک زندگی قرآنی و اسلامی در جامعه فراهم می‌شود و موسسات و خانه‌های قرآن با اقداماتی که دارند و برای رسیدن به این هدف متعالی فعالیت می‌کنند.

نظر شما