شناسهٔ خبر: 22013554 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

دیدار وزیر ارتباطات با عمار حکیم/ رابطه ایران و عراق راهبردی است دیدار وزیر ارتباطات با عمار حکیم/ رابطه ایران و عراق راهبردی است

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عمار الحکیم رئیس ائتلاف ملی، بزرگترین جریان سیاسی عراق و رئیس جریان حکمت ملی عراق تاکید کرد: رابطه میان ایران و عراق، رابطه ای راهبردی است.

به گزارش ایرنا عمار الحکیم روز چهارشنبه در دیدار محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران همچنین از نقش بارز جمهوری اسلامی در تلاش برای حفظ یکپارچگی عراق و ثبات در این کشور و یاری عراق در جنگ علیه تروریسم داعش قدردانی کرد.


وی با تشریح شرایط منطقه و جهان گفت: ثبات در عراق شرط اساسی برای ثبات در منطقه است و این حقیقتی است که واقعیت ها و شرایط عینی آن را به اثبات رسانده است.


عمارالحکیم همچنین خواستار احترام کشورها به معاهدات بین المللی بویژه در خصوص پرونده هسته ای ایران شد.


رئیس جریان حکمت ملی عراق و وزیر ارتباطات ایران در این دیدار همچنین درباره زمینه های همکاری میان دو کشور در بخش ارتباطات وفناوری اطلاعات بحث و تبادل نظر کردند.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران روز سه شنبه برای دیدار با مسوولان عراقی و بحث و تبادل نظر درخصوص روابط دو جانبه و نیز همکاری برای هر چه بهتر برگزار شدن مراسم اربعین حسینی وارد بغداد شد.


وی روز چهارشنبه همچنین با ابراهیم الجعفری وزیر امور خارجه عراق بحث و گفت وگو کرد.


جهرمی نشستی نیز با کاظم حسن راشد همتای عراقی خود داشت و دو طرف در خصوص چگونگی همکاری در بخش زیرساخت ارتباطات و نیز ارائه خدمات ارتباطی به زائران اربعین حسینی بحث و تبادل کردند.


در پایان این دیدار تفاهم نامه ای نیز در این خصوص به امضای دو طرف رسید.

برچسب‌ها:

نظر شما