شناسهٔ خبر: 22013534 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندارقم: دولت در حمایت از محرومان در کنار کمیته امداد امام خمینی است

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) قم، سید مهدی صادقی در دیدار مدیر کل و معاونان این نهاد، با قدردانی از برنامه ‌های اشتغال ‌زایی و خودکفایی مددجویان تحت حمایت این نهاد، توانمندسازی محرومان را مانعی برای فقر و بیکاری عنوان کرد و افزود: کمیته امداد با تولید کار برای نیازمندان از فقر و فساد در کشور جلوگیری می‌ کند.
وی بیان کرد: خدمت ‌رسانی به اقشار محروم جامعه و تلاش در زمینه رفع مشکلات آن‌ ها از ارزش و فضیلت بالایی برخوردار است؛ کارهای بزرگ و اقدامات چند سال اخیر کمیته امداد استان قم، درخور توجه و شایسته تقدیر است.
وی مشارکت کم‌ نظیر مردم نیکوکار قم در کمک به نیازمندان را حاصل اعتماد عمومی به این نهاد عنوان و تصریح کرد: اعتماد و پشتوانه عمومی سرمایه اصلی کمیته امداد است که خدمات این نهاد را تسهیل کرده است.
وی افزود: برچیدن فقر در کشور نیاز به حمایت همه‌ جانبه مردم در کنار تلاش ‌های دولت و نهادهای حمایتی دارد.

** بانک های قم در پرداخت تسهیلات به نیازمندان کوتاهی می کنند
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم نیز در ابتدای این دیدار با تاکید بر تولید کار و اشتغال برای این قشر ضعیف جامعه، گفت: برخلاف اینکه قم در معرفی و شناسایی مددجویان تحت حمایت برای اشتغال در کشور پیشگام است؛ ولی بانک ‌های این استان در پرداخت تسهیلات به افراد نیازمند و محروم کوتاهی می‌ کنند.
اکبر میرشکار، مسکن را از نیازهای ضروری هر خانوار برشمرد و بیان کرد: با سرانه هر خانوار 400 میلیون ریال تاکنون 70 خانه برای نیازمندان بدون سرپناه خریداری و تحویل داده‌ شده است.
وی مشارکت مردم قم را در حمایت از محرومان کم ‌نظیر توصیف کرد و گفت: کمیته امداد قم بیشترین میزان سرانه کمک به ایتام را در کشور دارد.
وی با قدردانی از مراجع، مسئولان و خیران قم در حمایت از کمیته امداد این استان بیان کرد: تعداد 15 هزار و 820 خانوار به عنوان مستمری بگیر تحت حمایت کمیته امداد استان قم می باشند؛ ضمن این که سه هزار و 700 خانوار نیز به صورت موردی کمک دریافت می کنند.
میرشکار توانمند سازی و کاهش آمار مددجویان تحت پوشش را از سیاست های مهم کمیته امداد استان قم در 2 سال اخیر عنوان و اضافه کرد: از شهریور سال گذشته تا شهریور امسال، تعداد مددجویان قم هفت درصد کاهش یافته است.
20 هزار و 592 خانوار با جمعیت 35 هزار و 539 تن در استان قم زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند که 2.8 درصد از جمعیت کل استان را شامل می شود؛ از این تعداد 15 هزار و 820 خانوار فقط کمک های موردی دریافت می کنند.
از این تعداد، 13 هزار و 730 زن که 11 هزار تن از آن ها سالمند بالای 60 سال و پنج هزار و 570 زن مطلقه بوده سرپرست خانوار می باشند و 625 خانواده زندانی نیز از جمله خانواده های زیر پوشش کمیته امداد قم است.
یک هزار و 624 بیمار صعب العلاج، 588 بیمار زمین گیر، 58 بیمار سرطانی و 137 فرد مبتلا به بیماری خاص از دیگر افراد زیر پوشش کمیته امداد قم است.
/2085/ 6133/ تنظیم کننده: سمیه حیدری ** انتشار- جعفرمسلمی

انتهای پیام /*

نظر شما