شناسهٔ خبر: 22013313 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرماندار خرمشهر خبر داد:

تزریق اعتبار ۲۱۰ میلیارد تومان به آب و فاضلاب خرمشهر

خرمشهر - فرماندار خرمشهر گفت: از اعتبار ۹ هزار میلیارد تومانی که به آب و فاضلاب استان خوزستان اختصاص یافت،۲۱۰ میلیارد تومان برای خرمشهر تعیین شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ولی اله حیاتی شامگاه گذشته در جلسه شورای سلامت خرمشهر از ورود قرارگاه خاتم الانبیا در مقوله آب و فاضلاب این شهر خبر داد و گفت: ۹ هزار میلیارد تومان برای است بحث آب و فاضلاب استان اختصاص یافته که از این مبلغ با پیگیری های انجام شده،۲۱۰ میلیارد تومان به خرمشهر تعلق گرفته که پیمانکار این پروژه قرارگاه خاتم الانبیا است.

وی افزود : رفع مشکل فاضلاب کوی صد دستگاه خرمشهر نیز جز تعهداتی است که قرار است قرارگاه خاتم آن را انجام دهد.

فرماندار خرمشهر با بیان اینکه ریشه تمام مشکلات خرمشهر دو مقوله آب و فاضلاب است، افزود: شرایط در زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید به گونه ای بود که ۳۰ سال از عمر مفید ۶۰ درصد شبکه آب شرب گذشته بود، حدود ۴۰ درصد از شبکه فاضلاب اجرا نشده بود و چیزی تحت عنوان تصفیه خانه فاضلاب در خرمشهر وجود نداشت.

وی در ادامه به اقدامات انجام شده در این خصوص از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: دولت برنامه ریزی کرده و خرمشهر را به چند فاز تقسیم کرد و با توجه به اینکه هزینه اجرای ۴۰ درصد شبکه فاضلاب باقی مانده در حدود ۳۵۰ میلیارد تومان است و دولت توان پرداخت یک باره این مبلغ را ندارد چرا که کار فاضلاب به تدریج در فازهای مختلف انجام خواهد شد. 

حیاتی همچنین به اجرای فاز نخست احداث شبکه فاضلاب در کوی عباره با اعتبار پنج میلیارد تومان اشاره و از آغاز فاز دوم در منطقه کوتشیخ و کوی فیصلی خرمشهر خبر داد.

فرماندار خرمشهر از پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصدی تصفیخانه فاضلاب خرمشهر نیز خبر داد و گفت: تصفیه خانه فاصلاب خرمشهر با بیش از ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی با فاینانس کشور چین در حال اجراست.

وی افزود: پیش از این فاضلاب شهری در کوی ۹۰ هکتاری رهاسازی می شد که با راه اندازی این تصفیه خانه، فاصلاب های تصفیه و برای مصرف کشاورزی زمین های بالادست استفاده خواهد شد.

حیاتی در ادامه به مشکل سگ های ولگرد پرداخت و از آن به عنوان دومین مشکل پس از مشکل آب و فاضلاب یاد کرد.

فرماندار خرمشهر بر قابل رفع بودن مشکل سگ های ولگرد در خرمشهر تاکید کرد و خواستار تشکیل جلسه با حضور مسئولان امر شد و گفت: جلسه ای با حضور معاون سلامت و مدیر عمرانی سازمان منطقه آزاد اروند، مدیر شبکه بهداشت، شهرداری و شورای شهر تشکیل و راهکار عملیاتی رفع این مشکل بررسی شود و منطقه آزاد اروند نیز به عنوان پشتیبان مالی شورای سلامت نسبت به تامین مالی اقدام کند.

وی ادامه داد: شهرداری در شرایط فعلی و  پیش از تشکیل جلسه باید با اولویت شلمچه به بحث اتلاف سگ های ولگرد بپردازد و از مرز به سوی شهر اتلاف سگ های ولگرد را ازسر گیرد.

حیاتی به مصوبات اجرا نشده این شورا نیز پرداخت و اظهار کرد: در جلسات شورای سلامت، دستگاه های مجری اگر از نظر منابع یا توان قادر به اجرای مصوبات نیستند باید اعلام کنند تا مصوبه ای به تصویب نرسد و اگر مانعی برای اجرایی شدن مصوبات وجود نداشت باید برای اجرا محدوده زمانی تعیین کرد.

هرس کردن درختان کنوکارپوس و تامین مالی اداره آبفار توسط منطقه آزاد اروند از دیگر درخواست های فرماندار خرمشهر بود.

حیاتی با بیان اینکه اداره آبفار خرمشهر با دست خالی پروژه های مهمی را اجرایی کرده است از کمبود شدید منابع مالی در این دستگاه دولتی خبر داد و کمک منطقه آزاد به آن را نیازی اساسی خواند.

نظر شما