شناسهٔ خبر: 22013232 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیر کل امور اجتماعی استانداری اصفهان:

طرح ۵ ساله مقابله با طلاق در اصفهان اجرا می‌شود

R41346/P1377/S6,51/CT11

مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری اصفهان با بیان اینکه طلاق به عنوان یکی از اصلی‌ترین آسیب‌های اجتماعی در استان مطرح است، گفت: ‌طرح ۵ ساله مقابله با طلاق در‌ اصفهان اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرضا، محمود ابراهیمی چهارشنبه شب در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی شهرستان که با هدف بازآفرینی مناطق حاشیه‌نشین و سکونت‌گاه‌های غیررسمی تشکیل شد، اظهار داشت: رویکرد دولت یازدهم در موضوع معضلات اجتماعی رویکرد محله محور است که برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیازی به تشکیل جلسات نیست .

وی با بیان اینکه طلاق، مصرف مواد مخدر، حاشیه نشینی، فساد و فحشا از مهمترین چالش‌های اجتماعی و فرهنگی استان محسوب می‌شود، افزود: در استان در حال برنامه‌ریزی در زمینه پیشگیری از طلاق هستیم.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری اصفهان بیان کرد: طلاق به عنوان یکی از اصلی‌ترین چالش اجتماعی در استان اصفهان مطرح است و در این راستا طرح 5 ساله مقابله با طلاق با حضور 30 دستگاه در استان اصفهان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه استان اصفهان در آسیب طلاق نسبت به استان‌های کشور در رده 18 قرار و در بحث اعتیاد از کل کشور پایین‌تر است، تصریح کرد: نرخ اعتیاد در کشور 2.5 و در اصفهان 1.9 است.

ابراهیمی با بیان اینکه معضل حاشیه‌نشینی در کشور، استان و شهرستان شهرضا وجود دارد، بیان کرد: 11 میلیون حاشیه‌نشین در کشور و 450 هزار نفر حاشیه‌نشین در استان داریم که 3 شهرداری و 4 شهر نجف‌آباد، خمینی شهر، کاشان و شهرضا با این معضل روبه‌رو هستند.

وی با بیان اینکه 11 استان در کشور درصدر حاشیه‌نشینی قرار دارند، افزود: استان اصفهان در بین آن جایی ندارد و  جزو استان‌های حاشیه‌نشین محسوب نمی‌شود اما در آستانه ورود به حاشیه‌نشینی هستیم.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری اصفهان با تأکید بر اینکه بحث‌های فرهنگی و اجتماعی در این مناطق جا مانده است، گفت: در سال آینده آسیب‌های فضای مجازی، زنان سرپرست خانوار، متکدیان و کودکان کار و دختران جوان دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اولویت اجرای طرح‌های اجتماعی در مناطق حاد حاشیه‌نشین است که در شهرضا منطقه حاد نداریم، خاطرنشان کرد: 2میلیارد و 100 میلیون تومان بودجه به شهرضا اختصاص یافت که یک میلیارد آن مربوط به سال 95 است که جذب نشده و یک میلیارد هم امسال برای محله‌های حاشیه‌نشین و 100 میلیون تومان هم برای مرمت بازار تاریخی شهرضا اختصاص پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما