شناسهٔ خبر: 22012966 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ارائه خدمات بهداشتی درمانی به کوچ نشینان آباده

خدمات بهداشتی درمانی به عشایر و کوچ نشینان آباده به صورت مستمر ارائه می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ افسون فربد مسوول ستاد گسترش شبکه بهداشت و درمان آباده گفت: از ابتدای اردیبهشت امسال، پایش ورود عشایر به منطقه شروع شده و آمارگیری از ابتدای خرداد به انجام رسیده است، همچنین تیم سلامت عشایر شامل ماما و کارشناس بهداشت از نیمه خرداد، در محل اسکان عشایر حضور مستمر دارند.

او از حضور پزشک خانواده عشایر در مناطق «کلوان" و "باغمورد» در طول هفته و برنامه دهگردشی پزشک در نقاط تجمع عشایر و انجام مراقبت‌های لازم در گروه‌های سنی ۶ گانه خبر داد و افزود: تشکیل پرونده برای چهار و هزار و ۹۱۷ نفر شامل هزار و ۸۹۷ خانوار عشایر، دیگر اقدام صورت گرفته در این راستا بوده است.

فرید ادامه داد: در مدت سه ماه حضور پزشک خانواده در مناطق عشایری، ۸۵۴ نفر بیمار ویزیت شده و دارو دریافت کرده اند، در این جمعیت، همچنین ۲۸ مادر باردار دست کم دو بار مورد مراقبت تیم سلامت عشایر قرار گرفته اند.

وی اظهار داشت: از سال آینده سه بهورز عشایر، خدمات لازم را به جمعیت عشایر ارائه می‌دهند و پیگیری‌های لازم در خصوص یونیت سیار دندانپزشکی در نقاط تجمع عشایر از ابتدای سال ۹۷ نیز انجام شده است.
انتهای پیام/ر

ارایه خدمات بهداشتی درمانی به عشایران آباده

نظر شما