شناسهٔ خبر: 22012946 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بهره برداری از پتروشیمی گچساران در سال ۹۷+فیلم

خبرگزاری صداوسیما

کارخانه پتروشیمی گچساران مطابق برنامه ریزی در سال ۹۷ به بهره برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد،استاندار در بازدید از برخی طرح‌های عمران شهری گچساران گفت: کارخانهبهره برداری از پتروشیمی گچساران در سال ۹۷ پتروشیمی گچساران در زمینی به مساحت ۱۵۷ هکتار در دست ساخت است که با بهره برداری از این طرح صنعتی بیش از ۲ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌شود.
علی احمدی با بیان اینکه این طرح صنعتی سالانه یک میلیون تن اتیلن تولید و روانه بازار‌های مصرف داخلی و خارجی خواهد کرد افزود: منابع ریالی و ارزی پتروشیمی گچساران تاکنون امید بخش بوده است.
وی ادامه داد: مشکلات تامین خوراک و زیرساخت‌های گاز و آب این طرح صنعتی و اشتغالزا نیز باید از سوی متولیان برطرف شود.
احمدی هدف از سفر خود به شهرستان گچساران را برنامه ریزی، نظارت و اطلاع از پیشرفت کاری طرح‌های عمرانی و مطالبات مردم ذکر کرد و گفت: این شهرستان دارای ظرفیت‌های مناسبی برای توسعه در زمینه‌های مختلف است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مسئولان موظفند رفع مشکلات طرح‌های عمرانی شهرستان گچساران را در اولویت کاری خود قرار دهند افزود: ساخت جاده باباکلان به دوگنبدان و جاده گچساران به آبریگون از پروژه‌های مهم و اولویت دار گچساران است.
احمدی افزود: تکمیل این پروژه‌ها نقش اثرگذاری در بهبود راه‌های ارتباطی این منطقه دارد.
وی به اتصال محور پاتاوه به چرام و بنادر جنوبی اشاره کرد و گفت: ارتقاء شاخص برخورداری از راه مناسب در حوزه شهری و روستایی دارای اهمیت ویژه است و برنامه ریزی‌های لازم برای بهبود وضعیت راه‌های این شهرستان انجام شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: با توجه به نزدیکی گچساران به بنادر جنوبی و وجود بارگاه نورانی حضرت بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، ساخت جاده‌های ایمن و استاندارد محور توسعه گچساران است.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد هم در این بازدید گفت: جاده گچساران به آبریگون به طول چهار کیلومتر با ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات وزارت نفت با ۶۲ درصد پیشرفت کاری در دست اجراست.
محمدعلی علیمردانی طول جاده گچساران، بی‌بی حکیمه و گناوه را ۵۴ کیلومتر ذکر کرد و افزود: این طرح به چهار قطعه تقسیم شده و پیشرفت کاری آن 25 درصد است.
وی گفت: این طرح با اعتباری بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت نفت در دست اجراست.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: تسهیل در عبور و مرور، کاهش زمان سفر، کاهش مصرف سوخت، کاهش تصادفات، افزایش ایمنی جاده، تأمین رفاه و آسایش مردم از اهداف اصلی اجرای این طرح‌ها است.
شهرستان گچساران با بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غربی استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

نظر شما