شناسهٔ خبر: 22012894 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استاندار مرکزی:

شهرداری‌های استان مرکزی چندین پروژه مهم و بزرگ را تعریف و اجرا کنند

R41371/P1357/S6,73/CT11

استاندار مرکزی با بیان اینکه بخش ساختمان ۴ سال با رکود روبه‌رو شده است گفت: شهرداری‌های استان مرکزی چندین پروژه مهم و بزرگ را تعریف و اجرا کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سید علی آقازاده شامگاه چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه شهردار اراک با اشاره به آغاز هفته تربیت بدنی اظهار داشت: با آغاز هفته تربیت بدنی کار  شهرداری‌ها رسیدگی به امور ورزشی و تربیت بدنی است.

وی افزود: بیش از 300 نوع وظیفه برای شهرداری‌ها تعریف شده و این شهرداری‌ها هستند که باید به امور شهروندان رسیدگی کنند.

استاندار مرکزی بیان کرد: امروز به دلیل رکود اقتصادی و عدم تامین بودجه شهرداری‌ها از دولت شهرداری‌ها به‌ویژه در بخش ساختمان شرایط خوبی ندارند و حتی حقوق کارمندان خود را هم‌نتوانسته‌اند پرداخت کنند اما گفتنی است که برای شهرهای بزرگ مانند اراک هنوز این وضعیت در این شهرها پیش نیامده و با کمک شوراها و شهرداران این بحران پشت سر گذاشته شده است.

آقازاده بیان کرد: امیدواریم با تصمیم‌های جدیدی که اتخاذ می‌شود وضعیت شهرداری‌ها بهبود یابد و مشکل درآمد برطرف شود و درآمد پایدار برای شهرداری‌ها ایجاد شود.

وی ادامه داد: در اراک به نظر می‌رسد شرایط مناسبی در بخش خدمات شهری دارد و وضعیت فضای سبز نیز به نظر من خوب است، اما شهروندان توقع بیشتری دارند و باید برای کسب رضایت شهروندان تلاش مضاعف شود.

استاندار مرکزی عنوان کرد: استانداری با همه توان با شهرداری‌ها همکاری می‌کند و همچنین شهرداری‌ها باید با برنامه‌ریزی طرح‌های مناسب ارائه دهند.

آقازاده خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنم شهرداری‌ها به ویژه شهرداری‌های بزرگ از جمله اراک با همکاری شورای شهر چهار طرح و پروژه مهم و موثر برای چهار سال آینده ارائه دهند و اجرا کنند که به عنوان یادگار دوره پنجم شورای شهر و دوره دوازدهم دولت باقی بماند.

وی اضافه کرد: در این دوره از فعالیت شوراها شاهد همراهی و هماهنگی اغلب این نهادهای مدنی با دولت هستیم و این بهترین فرصت برای انجام اقداماتی است که به بهبود شرایط منجر شود.

پرسنل شهرداری اراک از امنیت و ثبات شغلی برخوردار نیستند

کاوه فلک افلاکی با اشاره به ظرفیت‌های شهر اراک اظهار داشت: اراک درازای  ظرفیت‌ها و سابقه‌های  خوبی دارد مشکلاتی هم در زمینه آلودگی هوا و  ترافیک دارد.

وی افزود: مردم اراک بیشترین مالیات به سارمان امور مالیاتی و سایر عوارض‌ها پرداخت می‌کنند و امروز در این مراسم از تاجران که دارای  تجارب ارزشمندی هستند و  به ایشان لقب پدر بازیافت را دادند انتظار داریم با کمک همیاری مسئولان کار خود را آغاز کنند.

رئیس شورای شهر اراک تصریح کرد: شورای پنجم شورایی تحول‌گرا است اما از شهردار انتطاراتی دارد که دور از باور نیست و انجام شدنی است.

فلک افلاکی بیان کرد: مباحث مالی شهرداری روشن و شفاف نیست که باید برای روشن کردن آن تدابیری اندیشه شود و از شهردار اراک انتظار داریم به موضوع آلودگی هوا توجه کند و راهکارهایی برای کاهش آلودگی هوا ارائه و اجرا کند.

رئیس شورای شهر اراک عنوان کرد: مسئولان شهر اراک اقدامات خوبی انجام داده‌اند اما یک سوال پیش می آید که چگونه اجازه دادند بیش از 50 حساب مختلف در شهرداری گشایش یابد و این قدر از لحاظ مالی ابهاماتی وجود داشته باشد.

فلک‌افلاکی خاطرنشان کرد: در سیستمی که میلیاردها تومان گردش مالی دارد با پرسنل خدومی در شهرداری روبه‌رو هستیم که هیچ وقت از امنیت شغلی خود اطمینان ندارند و دارای بی‌انگیزگی هستند، انتظار می‌رود وضعیت نیروهای خدوم شهر مشخص و امنیت شغلی ایجاد شود.

وی اضافه کرد: شهر اراک نسبت به سایر کلانشهرها فاقد امکانات و اماکن ورزشی و خانوادگی است و انتظار داریم که این اتفاق رخ دهد و با ارتباط‌سازی از طریق اتخاذ تصمیم‌های صحیح جذب سرمایه‌گذاران انجام شود چرا که اراک زمینه‌های خوبی برای فعالیت‌های مختلف اقتصادی دارد.

انتهای پیام/

نظر شما