شناسهٔ خبر: 22012082 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

توسعه عدالت محور گمشده شهر فرهنگ و ادب/۱۴

حکایت نوجوانان شهرک سبحان شیراز؛ اینجا مدرسه ندارد

R41382/P1010113/S6,61/CT7

آرام و قرار ندارند، توجه و نگاه دروازه بان‌ها بیشتر به آجرهایی است که به عنوان پایه دروازه روی هم چیده شده و با یک توپ امکان فرو ریختن آن وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، آنچه گفته شد، حکایت نوجوانان شهرک سبحان شیراز است. حکایتی از یک بازی فوتبال، آن هم در زمین خاکی و پر از پستی و بلندی. زمینی که ستون دروازه آن حدود نیم متر با آجر بر روی چیده شده و هر از گاهی بیم این می‌رود که آجرها روی پای دروازه بان‌ها ریخته و آنها را مصدوم کند.

البته به قول خودشان چاره‌ای ندارند، بازی در این زمین خاکی بهتر از بازی در آسفالت خیابان است. خیابانی که آنگاه باید ترس و دلهره تصادف داشته باشند. امیر، محمد و حسن لبخندی بر روی لب دارند و می‌گویند، اگر شما بودید کدام را انتخاب می کردید. اینجا که مثل بالا شهری ها زمین چمن ورزشی ندارد. مجبوریم فوتبال را اینجا انجام دهیم تا شاید روزی برسد و ما هم زمین چمن مصنوعی و  سایر امکانات ورزشی برای بازی داشته باشیم.

اینها بخشی از مشکلات شهرک سبحان است. شهرکی کمتر برخوردار در حاشیه کمربندی شیراز. شهرکی که مشکلات آن اندرخم یک کوچه مانده و بی پایان است.

شهرکی با مشکلات عمرانی، خدماتی و فرهنگی که نیازمند نگاهی ویژه از سوی مسئولان متولی است.شهرک سبحان جمعیتی بالغ بر 456 خانوار دارد و شهروندان ساکن در این شهرک با توجه به  پرداخت عوارض و خدمات شهری مشکلات زیادی دارند.

اینجا مدرسه ندارد

مادران دانش آموزان نیز در این چند شهرک از نداشتن مدرسه برای فرزندانشان گلایه مند هستند و می‌گویند نبود مدرسه علاوه بر افزایش هزینه‌های تحصیلی مشکلات زیادی را برای آنان به وجود آورده است.

آنها می‌گویند: همچنین شهرک سبحان، نیاز مبرم به مدرسه، درمانگاه و زمین ورزشی دارد و باید مسئولان شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر در این راه قدم بردارند.

گلایه دیگر آنان از نبود آسفالت در برخی کوچه‌ها است و می‌گویند: در برخی مواقع فرزندانشان مجبورند برای بازی به خیابان‌های اصلی بروند که تاکنون چند نفر از دوستانشان تصادف کرده و مصدوم شده‌اند .

فاضلاب‌های رها شده در رودخانه شهرک سبحان آزار دهنده است

مسئول یاروان شورای شهرک سبحان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به برخی از مشکلات این شهرک اظهار داشت: با شروع فصل سرد سال شهروندان خواستارند تا قبل از بارندگی ضایعات ساختمانی جمع آوری آوری شده و زمین‌های ناهموار نیز مسطح شود تا در روزهای بارانی با مشکلات کمتری روبرو شوند.

افسانه رزمجویی افزود: همچنین درخواست دیگر ما این است، ضایعاتی که سبب جمع شدن آب در جدول‌ها و معابر عمومی و به ویژه در  ابتدای پُل شهید دست بالا می‌شود را جمع آوری و ساماندهی کنند.

رزمجویی تصریح کرد: در کنار برخی منازل شهروندان نیز رودخانه‌ای با نیزارهای بلند عبور می‌کند که  بوی تعفن فاضلاب و موجودات موزی ، مشکل‌ساز شده و درخواست ساماندهی داریم.

وی بیان کرد: نبود تاکسی و خط اتوبوس نیز در این شهرک مشکلات زیادی را به وجود آورده و شهروندان برای گذر از کمربندی نیاز به پل هوایی دارند.

رزمجویی گفت: در این شهرک نیز یک باغ وجود دارد که نیاز است شهرداری منطقه همه روزه این باغ را برای استفاده بی قید و شرط به خانواده‌ها اختصاص دهد تا محلی برای گذراندن اوقات فراغت آنان باشد.

به گزارش تسنیم، توجه به برطرف کردن مشکلات حاشیه شهر شیراز با حمایت شورای اسلامی شهر شیراز و مسئولان شهرداری مطالبه‌ای است که شهروندان به دنبال نحقق آن هستند. خبرگزاری تسنیم در شیراز نیز تاکنون 14 گزارش ویژه از مشکلات موجود را منتشر کرده که امیدواریم خود تاثیری مثبت در برطرف کردن مشکلات موجود داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما