شناسهٔ خبر: 22011159 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

فوتبال من به هیچ‌کس ربطی ندارد

صاحب‌خبر -

در طول یک ماه گذشته بیشتر از سردار آزمون، صحبت از اسب او، سریک بود و فدراسیون اسب سواری نیز در روزهایی که تصور می‌کرد به خاطر مدال برنزی که در مسابقات داخل سالن ترکمنستان کسب کرده مورد تمجید رسانه‌ها قرار می‌گیرد، اما به یک باره مشاهده کرد که مدال فراموش شده و همه توجه‌ها به سمت «سریک» است.
به‌ گزارش‌ایسنا، در طول‌این یک ماه مصاحبه‌ها و نقل قول‌های زیادی از سوی مسوولان فدراسیون سوارکاری و واکنش سردار آزمون در صفحه شخصی‌اش در‌اینستاگرام منتشر شد اما در نهایت با جلسه‌ای که بین فدراسیون اسب سواری و پدر سردار آزمون برگزار شد، موضوع فیصله پیدا کرد تا «سریک» بدون محرومیت به فعالیتش ادامه دهد.
سردار آزمون به اتفاقاتی که در‌این یک ماه رخ داده پرداخت و از عواملی که در پشت صحنه باعث ‌ایجاد جو منفی علیه او شده‌اند، صحبت کرد. متن کامل‌این گفت‌وگو را بخوانید.
هفته گذشته جلسه کمیته انضباطی برای پرونده دوپینگ سریک برگزار شد. نتیجه‌این جلسه چه بود؟
جلسه‌ای در فدارسیون اسب سواری برگزار شد. البته‌این جلسه، جلسه کمیته انضباطی نبود اما خلیلی، رئیس فدراسیون اسب سواری پدر من را دعوت کرد و به شکل مفصل در مورد ‌این پرونده صحبت کردند اما کسی از من برای حضور در‌این جلسه دعوت نکرد. 
پدر من پس از‌این جلسه درباره محرومیت سریک چیزی به من نگفت. به نظر من اسب نباید محروم شود. اگر محرومیتی هم باشد باید به مربی اسب برگردد، چون اسب هیچ‌کاره است.
اگر بخواهند اسب را محروم کنند من جلوی آن‌ها می‌ایستم چون حق سریک محرومیت نیست. خیلی از اسب‌ها بخاطر شرط‌ بندی‌هایی که صورت می‌گیرد دوپینگ می‌کنند ولی کسی با‌این اسب‌ها کاری ندارد.
در طول‌این یک ماه، مطالبی در مورد از دست دادن تمرکزت بخاطر مشکل سریک منتشر شد و گل نزدن تو در لیگ روسیه را به‌این مسئله ربط می‌دهند.
قطعا من از همه چیز خبر دارم و می‌دانم که چه کسی به‌این رسانه‌ها خط داده تا ‌این مطالب را بنویسند. ‌این‌ها کار خودشان است و اصلا فوتبال من به کسی ربط ندارد. من کاری که از آن لذت ببرم را انجام می‌دهم، چه بخواهم گل بزنم چه نخواهم گل بزنم!
 من کار خودم را انجام می‌دهم و اگر هم ‌این مطلب را آن‌ها خودشان بدون هیچ خط‌گیری نوشته باشند برای جذب مخاطب است.‌این کار خیلی بچه‌گانه بود چون ما درباره سریک تنها دو هفته بحث کرده‌ بودیم. افرادی که‌این‌کارها را کردند نامرد هستند چون اگر مرد بودند جلو می‌آمدند و حرف‌شان را بصورت مصاحبه یا رو در روی من می‌زدند. آن‌ها باید‌این جسارت و جرات را داشته باشند مثل‌اینکه من صحبت‌هایم را مستقیم به فدراسیون اسب سواری می‌زنم.
منظورت از خودشان، چه افرادی است؟
منظورم یکی از افرادی فدراسیون است که از طریق یک عکاس با یک رسانه آشنا شده و بعد به واسطه او مطالبش را در روزنامه چاپ می‌کند. من واقعا درک نمی‌کنم که چطور‌این روزنامه یک روز می‌نویسد که سردار مقابل بایرن مونیخ افتخار آفرینی کرد و یک روز از‌این مطالب چاپ می‌کند. البته‌این مطالب برای من یک درصد مهم نیست و تمرکزم روی فوتبال خودم است.
آیا منظورت از آن فرد در فدراسیون اسب‌سواری، فردی از مسوولان فدراسیون است؟
من دقیق نمی‌دانم، ولی اگر هر کس در‌این کار دست داشته یک نامردی بزرگ در حق من انجام داده است.
در گفت‌وگویی که مسئولان فدراسیون سوارکاری داشتیم، آنها اعلام کردند که با توجه به اساس‌نامه فدراسیون، هیچ مسئولیتی در قبال امنیت اسب‌ها در هنگام رقابت‌ها ندارند. با توجه به اتفاقی که برای سریک رخ داد، چه تمهیداتی برای جلوگیری از تکرار‌این اتفاق داری؟
امیدوارم‌این اتفاق دیگر تکرار نشود. من عکس‌هایی دارم که افرادی ناشناس کنار سریک حضور دارند. به همین دلیل احتمال‌این وجود دارد که دست‌های آلوده به سریک مالیده شده باشد. وقتی هم به بدن اسب یک پماد به مقدار کم مالیده شود، دوپ او درمی‌آید. من‌این همه مدت برای سریک خرج کرده‌ام و سریک تمرین کرده است تا در آخر بگویند دوپینگ کرده است و دست‌های آلوده به بدنش خورده است؟ پس زحمت‌های ما چه می‌شود؟
به نظرت اگر سریک اسب معروفی نبود و یا متعلق به سردار آزمون نبود، باز هم چنین ماجرایی برای‌این اسب پیش می‌آمد؟
فدراسیون اسب سواری می‌گوید که اسب افراد معروف و غیرمعروف برای آن‌ها تفاوتی ندارد ولی برای آنها‌این مسئله مهم است. نمی‌دانم اگر‌این اسب برای کس دیگری بود چه اتفاقی می افتاد، ولی اگر من تصمیم داشتم که دوپینگ کنم، چرا از متادون استفاده کنم؟  متادون یک درصد در افزایش سرعت اسب تاثیر ندارد. من اگر قصد دوپینگ کردن داشتم، از مورفینی استفاده می‌کردم که قدرت و سرعت او بیشتر شود و تشخیص آن هم سخت تر بود.امید است، بواسطه اتفاقات رخ داده درباره سریک و پیگیری‌های مجدانه سردار آزمون حداقل یک بار برای همیشه، موضوع دوپینگ و مسائل مبهم درباره عملکرد کمیته دوپینگ ‌این فدراسیون روشن و شفاف شود.به نظر می‌رسد عدم نظارت کافی بر‌این موضوع، ابهامات، شبهات و تضادهای زیادی را درباره شیوه برخورد با موضوع دوپینگ اسب‌ها در‌ایران رقم زده است که نیازمند ورود جدی و حساسیت بیشتر نهادهای مرتبط است.
 

نظر شما