شناسهٔ خبر: 22010888 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

مکان‌های مخفی در معروف‌ترین ساختمان‌‌های دنیا + عکس

در بسیاری از فیلم‌های تاریخی، درها یا اتاق‌های مخفی در قصرها یا اتاق پادشاهان پیدا می‌شود؛ مکان‌های مخفی تنها مربوط به فیلم‌ها نیست و در بسیاری از ساختمان‌های معروف اتاق‌های مخفی وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از کجارو، اتاق‌های مخفی با درب‌های پنهان، مکانی برای ذخیره اشیای گران‌قیمت و درب‌هایی است که ما را به دنیایی دیگر می‌برد. حتما همه شما فیلم نارنیا را به خاطر دارید، در داستان نارنیا کودکان از در مخفی در کمد لباس، به دنیایی دیگر می‌رفتند. شاید برای شما جالب باشد بدانید که در بسیاری از ساختمان‌های معروف دنیا چنین درب‌ها و مکان‌های مخفی وجود دارد.

یکی از جالب‌ترین مکان‌های مخفی دنیا، زمین تنیسی در قسمت زیرزمین ترمینال گراند سنترال آمریکا است. این ترمینال بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین ایستگاه مرکزی قطار شهری نیویورک است. با استفاده از آسانسور رویایی این ترمینال شما به دنیایی دیگر می‌روید و در قسمت زیرزمین با دنیای جدیدی مواجه می‌شوید.

در بسیاری از شهرهای دنیا، چنین مکان‌های مخفی وجود دارد، با ما همراه باشید تا دنیای مخفی معروف‌ترین ساختمان‌های جهان را بشناسیم.
۱. باشگاه تنیس و تناسب‌اندام وندربیلت، گراند سنترال آمریکا

باشگاه ورزشی وندربیلت به تازگی ساخته شده است و هفت سالی از عمرش می‌گذرد. این باشگاه در سال ۲۰۱۰ افتتاح شد و البته در این باشگاه ورزشی تنها فعالیت‌های ورزشی انجام نمی‌شود و استودیوهای ضبط موسیقی هم وجود دارد.
۲. پناهگاه زیرزمینی، هتل گرین بریر، ویرجینیا غربی

در زیرزمین هتل گرین بریر در ویرجینیا غربی پناهگاهی وجود دارد که در زمان جنگ سرد در سال‌های ۱۹۸۵ برای پنهان کردن اعضای کنگره در شرایط اضطراری استفاده می‌شد.
۳. خانه قدیمی و موزه وانس لیو هر اوپ سولدر، آمستردام

وانس لیو هر اوپ سولدر، خانه قدیمی و موزه‌ای است که متعلق به قرن ۱۷ است که در آمستردام هلند قرار دارد. این خانه قدیمی بر روی کانال آبی ساخته شده است و در اتاق زیرشیروانی این خانه مجلل اتاقی با زیبا قرار دارد که تا سال‌ها از دید مردم‌ به‌دور بوده است. این اتاق در حال حاضر به موزه تبدیل شده است و روزهای خاصی در سال برای بازدید عموم باز می‌شود.
۴. اتاقی مخفی در دل کوه، کوه راشمور، داکوتای جنوبی

حتما تصویر یادبود ملی کوه راشمور با ۴ چهره از مشهورترین رئیس‌جمهورهای آمریکا کنده‌کاری‌ شده بر روی سنگ را بارها دیده‌اید. این یادبود از مشهورترین یادبودهای دنیا است. ۴ رئیس‌جمهور که تصویرشان در دل این کوه در مقیاس بزرگ کنده‌کاری‌شده، عبارت‌اند از: آبراهام لینکلن، تئودور روزولت، توماس جفرسون، جرج واشنگتن. این یادبود در سال ۱۹۲۵ میلادی بر روی زمین‌های سرخ‌پوستان قبیله لاکوتا ساخته شد.

در پشت این کوه اتاقی مخفی قرار دارد که در برهه‌ای از زمان، قرار بر این بوده به محلی برای ثبت اسناد ملی تبدیل شود، این پروژه در سال ۱۹۲۵ متوقف شد و از آن سال به بعد این اتاقک در پشت کوه راشمور بی‌استفاده مانده است.
۵. رستوران، پل الکساندر سوم، پاریس

پل الکساندر سوم در شهر پاریس بر روی رودخانه سن قرار دارد که شانزلیزه را به عمارت له انولید و برج ایفل متصل می‌کند. شاید جالب باشد بدانید که در سمت راست این پل یک پله مخفی قرار دارد که شما را به یک رستوران می‌رساند.
۶. اتاق عمل، کلیسای سنت توماس، لندن

کاوش‌های سال ۱۹۵۷ در کلیسای سنت توماس در لندن، کاوشگران را به اتاق عملی مخفی در این کلیسا رساند. به نظر می‌رسد این اتاق متعلق به یک دانشجوی پزشکی است و قدمت اتاق به حدود سال ۱۸۲۲ میلادی باز می گردد.

نظر شما