شناسهٔ خبر: 22010808 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تعادل | لینک خبر

روی خط خبر

کوچک‌ترین سهامداران بازار سرمایه: مدیریت امور ناشران شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه(سمات)، فهرست کوچک‌ترین سهامداران بازار سرمایه را تا پایان شهریور 96 منتشر کرد.

صاحب‌خبر -

 کوچک‌ترین سهامداران بازار سرمایه: مدیریت امور ناشران شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه(سمات)، فهرست کوچک‌ترین سهامداران بازار سرمایه را تا پایان شهریور 96 منتشر کرد. بر این اساس، جدیدترین آمارها نشان می‌دهد که در ماه گذشته 29کد سهامداری برای نوزادان در کشور صادر شده است. این درحالی است که کوروش سلطان‌نژاد 4روزه از تهران و کیانا سامانی 5 روزه از مشهد، کوچک‌ترین نوزادانی هستند که شهریور ماه کد سهامداری خود را از شرکت سپرده‌گذاری مرکزی دریافت کرده‌اند. براساس این گزارش، والدین میگل بی‌غم‌میری از تهران، مرسانا کریمی از اصفهان و رادمهر باقری‌کوپایی از شمیرانات در ششمین روز تولد، آرتین قربانی‌مهیا و صدیقه تیموری بادله‌دره در هفتمین روز تولد، اشکان موسوی‌شهابی و امیرعلی عبدی از تهران با دریافت کد سهامداری در نهمین روز تولد برای نوزادان خود کد سهامداری دریافت کردند تا در رتبه‌های بعدی کوچک‌ترین سهامداران بازار سرمایه قرار گیرند.

 اما و اگر‌هایی از جنس سهام عدالت: مهلت تسویه مانده بدهی اقساط سهام عدالت ۴روز دیگر به پایان می‌رسد و در صورتی که مانده بدهی اقساط سهام عدالت تسویه نشود مشمولان طرح سهام عدالت مالک آن نخواهند بود. بر این اساس آخرین مهلت برای تسویه مانده بدهی اقساط سهام عدالت مشمولان 31شهریور تعیین شده بود که یک ماه دیگر تمدید شد و دارندگان سهام عدالت تا پایان مهر فرصت دارند، مانده بدهی اقساط سهام عدالت خود را تسویه کنند. علاوه بر این، شمار زیادی از مشمولان سهام عدالت تاکنون مانده بدهی اقساط سهام تخصیصی خود را تسویه نکرده‌اند. به گزارش سنا البته این کار اجباری نیست و مشمولان در صورت تمایل با پرداخت نقدی و تسویه اقساط خود، مبلغ سهامداری‌شان را تا یک میلیون تومان بالا ببرند و در آینده از سود سهام بر مبنای یک میلیون تومان برخوردار شوند. چنانچه برخی مشمولان تمایلی به پرداخت نقدی و یکجای مانده ارزش سهام تخصیصی تسویه نشده خود نداشته باشند، مالک بقیه سهام تخصیصی نخواهند شد. همچنین این موضوع که چه میزان از سهام هر مشمول به طور قطعی متعلق به مشمول طرح توزیع سهام عدالت است و چه میزان از سهام را در صورت پرداخت پول سهام تسویه نشده مالک خواهد شد در صورت حساب دارایی در سامانه سهام عدالت قابل مشاهده است. علاوه بر این، تسویه و پرداخت باقیمانده ارزش سهام تخصیصی اختیاری است و سقف مبلغ قابل پرداخت نیز به اختیار و انتخاب مشمولان است. بنابراین مشمولان سهام عدالت می‌توانند برای تسویه نقدی باقیمانده ارزش سهام عدالت تخصیصی تسویه نشده خود تا پایان مهر به هر مبلغی که تمایل دارند تا سقف یک میلیون تومان پرداخت کنند و الزامی نیست که سقف مبلغ سهامداری خود را حتما به یک میلیون تومان افزایش دهند.

 کشف قیمت 1760ریالی «کاوه»: شرکت فولاد کاوه جنوب کیش که در گروه فلزات اساسی قرار دارد، روز چهارشنبه پس از عرضه اولیه در قیمت 1760ریال کشف قیمت شد. بر این اساس نماد «کاوه» دیروز پس از پایان معاملات بازار سهام به روش ثبت سفارش عرضه اولیه شد. این درحالی است که هر سهم شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در سقف دامنه قیمتی ثبت سفارش یعنی ۱,۷۶۰ریال کشف قیمت شد همچنین در عرضه اولیه روز گذشته کاوه به هر کد معاملاتی ۲۳۴۴سهم تخصیص یافت.

 پوشش پیش‌بینی‌های«ولصنم»: شرکت لیزینگ صنعت و معدن با سرمایه ثبت شده 2هزارمیلیارد ریال پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به پایان آذر 96 دوره 9ماه را اعلام کرد. بر این اساس این شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم را مبلغ 285ریال به طور خالص پس از کسر مالیات اعلام کرد. همچنین این شرکت در دوره 9ماه پایان شهریور ماه 96 به ازای هر سهم 220ریال سود محقق کرد و 77درصد بودجه را پوشش داد. علاوه بر این شرکت در سال مالی گذشته به ازای هر سهم 270ریال سود شناسایی کرد و در 9ماه نیز 231ریال از پیش‌بینی‌ها را پوشش داده بود. افزون بر این شرکت لیزینگ صنعت و معدن دلایل تغییر اطلاعات واقعی دوره منتهی به پایان شهریور 96 را (حسابرسی نشده) نسبت به اطلاعیه قبلی اعلام کرده است. نخست کاهش هزینه‌های تامین مالی نسبت به دوره مشابه ناشی از پرداخت اقساط تسهیلات دریافتی، جرایم مربوطه و تسویه حساب نهایی با بانک صنعت و معدن بوده است. دیگر اینکه کاهش خالص سایر درآمدها(هزینه‌ها)ی عملیاتی عمدتا ناشی از عدم پرداخت تسهیلات به خودروهای کار در سال جاری بوده که باعث کاهش صدور بیمه‌نامه‌ها شده و نهایتا درآمد ناشی از تخفیفات گروهی بیمه تقلیل یافته است. گفتنی است که تامین پرتفوی تسهیلات شرکت در سال جاری شامل پرداخت تسهیلات در بخش عمومی، خودروهای سبک و خودروهای سنگین بوده است.

افزایش سرمایه«چکاوه»: شرکت صنایع کاغذسازی کاوه که در چند سال اخیر برنامه افزایش سرمایه 150درصدی را در دستور کار داشت، سرانجام با تصویب اکثر سهامداران در مجمع، افزایش سرمایه خود را ثبت کرد. علاوه بر این براساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده 16تیر ‌ماه سال 94 و

صورت‌جلسه هیات‌مدیره در 25دی ماه سال 95 افزایش سرمایه «چکاوه» به ثبت رسید. این درحالی است که افزایش سرمایه این شرکت از مبلغ 100,000میلیون ریال به‌ مبلغ 250,000میلیون ریال و از محل مطالبات و آورده نقدی است.

روند نوسانی مس و طلا در بازارهای جهانی: قیمت مس در معاملات روز سه‌شنبه با کاهش همراه شد؛ درحالی که معاملات نفت در آخرین ساعات معاملات روز چهارشنبه با افزایش قیمت این کالا همراه بود و قیمت طلا نیز روند کاهشی را به ثبت رساند. بر این اساس، قیمت مس لندن در معاملات روز سه شنبه با کاهش همراه شد و هر تن از این کالا از 7 هزار و 63 دلار به 7 هزار و 44 دلار رسید. این در حالی است که قیمت هر تن مس برای 3ماه آتی به 7هزار و 65 دلار رسید. در این بین خرید و فروش نقدی آلومینیوم با قیمت دو هزار و 110.50دلار و دو هزار و 135.50دلار صورت گرفت. همچنین قلع با نرخ 20هزار و 750دلار خریداری شد و به نرخ 20هزار و 775دلار در هر تن فروخته شد. براساس این گزارش خرید و فروش روی با نرخ 3هزار و 129.50و 3هزار و 130دلار انجام شد. افزون بر این سرب هم در رینگ معاملاتی با نرخ 2هزار و 495دلار خریداری و 2هزار و 496دلار فروخته شد. این درحالی است که در بازار طلا، افت قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه موجب شد هر اونس این فلز گزانبها یک هزار و 284دلار به فروش برسد.

 

نظر شما