شناسهٔ خبر: 22010793 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار خراسان شمالی:

برنامه های ستاد اقتصاد مقاومتی نباید به سمت پروژه محوری حرکت کند

بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: باید باهدف گذاری درست، میزان پیشرفت در برنامه‌های اقتصاد مقاومتی را مشخص و به سمت پروژه های محوری حرکت کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا صالحی شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی بابیان اینکه در پیاده سازی اقتصاد مقاومتی به سمت پروژه محوری حرکت می‌کنیم تا هدف محوری اظهار کرد: طی هفته آینده به‌منظور بررسی اقدامات انجام‌شده و میزان پیشرفت آن از ابتدای سال تاکنون جلسه داخلی تشکیل می شود.

صالحی تصریح کرد: برای خودکفایی در تولید باید به سمت مقاوم‌سازی اقتصاد پیش برویم و در این مسیر هدف را تا پایان برنامه به‌صورت مشخص تعیین کنیم.

وی با اشاره به اینکه عدالت محوری، دانش‌بنیان، مردمی بودن، برون‌گرا و درون‌زا بودن ازجمله ارکان اقتصاد مقاومتی است، عنوان کرد: راه‌حل رفع مشکلات اقتصادی و ایجاد اشتغال فراگیر، پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی است که ما نیز در خراسان شمالی به دنبال آن هستیم.

وی بابیان اینکه سه پروژه‌ای که امروز در دستور کار جلسه قرار گرفت ازجمله توسعه زیرساخت‌های معادن استان، کشت گردوی پیوندی و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی با ارکان پروژه‌های اقتصاد مقاومتی همخوانی دارد، افزود: باید در این زمینه به کمیت و کیفیت پروژه‌های اقتصادی نیز توجه کرد.

مقام عالی دولت در خراسان شمالی اشاره‌ای نیز به طرح‌های توسعه‌ای استان کرد و درباره مشکلات پروازی فرودگاه بجنورد گفت: مشکلات فرودگاه به این راحتی حل نمی‌شود.

صالحی تصریح کرد: آمادگی حمایت از بخش خصوصی به‌منظور ایجاد فرودگاه دوم در خراسان شمالی راداریم و برای رفع مشکل پروازهای مرکز استان به دنبال راهکار هستیم.

وی بابیان اینکه صنایع در توسعه نقش بزرگی دارند، اظهار کرد: قوانین موجود اختیار عمل به ما نمی‌دهد و در رابطه با پرداخت ماهانه ۴۶میلیارد تومان یارانه در خراسان شمالی قانون این‌گونه تصویب‌شده و چاره دیگری نداریم.

وی درباره دستور جلسه مبنی بر طرح کمک به زیرساخت‌های معادن گفت: معادن به‌عنوان زیربنای توسعه خراسان شمالی باید تقویت شوند.

استاندار خراسان شمالی همچنین خواستار تسریع در طرح ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در استان شد و ابراز امیدواری کرد: تا آخر آبان ماه آینده فاز یک آن بهره‌برداری شود و تا پایان امسال شاهد شروع بکار قسمتی از منطقه ویژه اقتصادی باشیم.

نظر شما