شناسهٔ خبر: 22009226 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مجهز شدن گلوگاه گشور دلفان به تجهیزات الکترونیکی

فرماندار دلفان گفت: باتوجه به موقعیت جغرافیایی دلفان و هم مرز بودن با استان‌های مرزی غربی و ورود کالا‌های قاچاق از گردنه گشور باید این گلوگاه از نظر امکانات و تجهیزات الکترونیکی تجهیز شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ جعفر طولابی فرماندار دلفان با تاکید بر ضرورت مبارزه با قاچاق کالا وارز اظهار داشت: با توجه به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری به عنوان اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال و تاکیدات معظم له و همچنین فتاوای مراجع عظام تقلید مبنی بر استفاده از کالای داخلی و مبارزه با قاچاق کالا وارز می‌طلبد که در این خصوص برنامه ریزی‌های بیشتری صورت گیرد.

وی با اشاره به نقش موثر فرهنگ سازی در این راستا عنوان کرد: محور اصلی مبارزه با قاچاق کالا و ارز بحث پیشگیری و مقابله است و در این راستا اقدامات فرهنگی و تبلیغی مبنی بر استفاده از کالای داخلی و تقبیح استفاده از کالای خارجی و قاچاق از مباحث اصلی و زیربنایی امور است که باید مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار دلفان با تاکید بر فعالیت بیش از پیش کمیته فرهنگی استان و اشاره به تبعات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی قاچاق کالا وارز و تاکید بر ترغیب مردم به استفاده از کالای تولید داخل و ضرورت حمایت از تولید کنندگان داخلی خاطرنشان کرد: کمیته فرهنگی، مراکز دانشگاهی، آموزش وپرورش، ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی و رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی در این زمینه لازم است که فرهنگ سازی بیشتری انجام دهند.

طولابی افزود: دستگاه‌های ذیربط تنظیم بازار نیز باید با تقویت سیستم نظارتی و کنترل بازار به ویژه در ایام نوروز، ماه مبارک رمضان و فصل بازگشایی مدارس تمهیدات لازم جهت ذخیره سازی کالا‌های اساسی و مایحتاج عمومی و برخورد با محتکران و کم فروشان را در دستور کار قرار دهند.

وی با اشاره به فصل کاشت محصولات کشاورزی از دستگاه‌های متولی خواست که نظارت بیشتری در خصوص نهاده‌های کشاورزی و دامی به عمل آورند.

فرماندار دلفان همچنین با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهرستان دلفان و هم مرز بودن با استان‌های مرزی غربی و ورود کالا‌های قاچاق از گردنه گشور خواستار تقویت گلوگاه گشور از نظر امکانات و تجهیزات الکترونیکی شد.

انتهای پیام/م

گلوگاه گشور شهرستان دلفان به تجهیزات الکترونیکی مجهز شود

نظر شما