شناسهٔ خبر: 22009018 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون درمان علوم پزشکی آذربایجان غربی:

۳مرکزغربالگری و درمان سرپایی سرطان در آذربایجان غربی ایجاد می شود

ارومیه – معاون درمان علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی گفت: مراحل اجرایی سه مرکز تشخیص غربالگری و درمان سرپایی سرطان به پایان رسیده و چندین مرکز نیز در حال احداث است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم حسنی عصر چهارشنبه در نشست مشترک اعضای هیات امنای مجمع خیرین سلامت آذربایجان غربی و اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی استان با دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور با اشاره به اقدامات این معاونت افزود: تخت های ویژه از حدود ۱۶۰ تخت بعد از طرح تحول نظام سلامت به ۳۰۰ تخت در شهرهای مختلف استان افزایش یافت.

وی با بیان اینکه در شهرستان های مختلف استان کلینیک های تخصصی احداث و یا در مراحل پایانی احداث است افزود: نزدیک ۴۴۰ تخت بستری به تخت های استان اضافه و نزدیک ۲۰۰ تخت نیز در حال انجام است.

حسنی احداث اورژانس بیمارستان امام خمینی ارومیه با پیشرفت ۹۵درصد، اورژانس بیمارستان قمربنی هاشم خوی با پیشرفت ۶۵ درصد، توسعه اورژانس امام خمینی نقده با پیشرفت ۱۰۰درصد، توسعه اورژانس امام خمینی سردشت با پیشرفت ۱۰۰ درصد و توسعه اورژانس امام خمینی مهاباد با پیشرفت ۹۵ درصد را از دیگر اقدامات برشمرد.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت آذربایجان غربی نیز در این نشست با بیان اینکه در سالهای اخیر شاخص های سلامت استان در بخش های مختلف ارتقا یافته است افزود: عملیات اجرایی ۵۳۳ پروژه واحد بهداشتی در استان شروع شده است که اتمام آن نیازمند توجه مقامات کشوری است.

حمیصی اضافه کرد: از این تعداد ۱۸۸ پروژه خانه بهداشت افتتاح شد و ۷۰ پروژه نیز در شرف بهره برداری است، ۱۷۰ پروژه با پیشرفت فیزیکی مناسب در حال اجراست.

وی با بیان اینکه همچنین از این تعداد ۱۰۶ پروژه آماده آغاز عملیات اجرایی است و برنامه ریزی احداث ۴۰ طرح دیگر نیز رو به اتمام بوده بزودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

حمیصی اظهارداشت: پروژه بزرگ بیمارستان زنان در ارومیه با متراژ ۲۰ هزار مترمربع با اعتبار مورد نیاز ۵۰ میلیارد تومان آغاز شده و از خیرین انتظار می رود در احداث این پروژه کمک کنند.

معاون امور بهداشتی علوم پزشکی آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: هم اکنون بیش از سه میلیون پرونده الکترونیک سلامت تشکیل شده است که شامل ۹۴ درصد جمعیت استان می شود.

رسول انتظار مهدی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از پنج میلیون مراجعه در برنامه سیب صورت گرفته است افزود: در این راستا ۶۶.۶۵درصد از جمعیت استان حداقل یک بار خدمات گرفته اند.

وی گفت: بعد از بازنگری تشکیلات سازمانی، مرکز خدمات جامع سلامت از ۶۸ به ۸۶، پایگاه سلامت شهری از ۱۳۰ به ۱۹۰، خانه بهداشت و پایگاه سلامت روستایی از ۹۹۱ به ۱۰۷۱ و مرکز خدمات جامع روستایی و شهرهای زیر۲۰هزار نفر از ۱۴۲ به ۱۸۱ باب افزایش یافت.

نظر شما