شناسهٔ خبر: 22008595 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

کوتاه اقتصادی

صاحب‌خبر -


* یک مقام مسئول وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به سؤالی درباره حذف یارانه ثروتمندان گفت: فعلاً حذف یارانه‌ها متوقف شده است. وی در گفت‌وگو با فارس، افزود: ازسرگیری مجدد حذف یارانه خانوار غیرنیازمند در انتظار تصمیم هیئت دولت جدید است. این مقام مسئول در پاسخ به این سؤال که چرا برخی خانوارها در ماه‌های گذشته با حذف یارانه‌شان مواجه بوده‌اند، گفت: معمولاً لیست 200 تا 300 هزار نفر هر ماه با مشکلات واریزی مواجه می‌شوند که بیشتر از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها است. وی افزود: با رفع‌اشکال، یارانه این خانوار واریز می‌شود، بنابراین حذف یارانه نداشتیم. گفتنی است، اخیراً احمد میدری معاون رفاهی وزیر رفاه از حذف بیش از 4 میلیون نفر یارانه‌بگیر غیرنیازمند در سال‌های گذشته خبر داده است.
* عملیات کابل برگردان با هدف توسعه شبکه کابل در مرکز مخابرات بعثت از تاریخ 27 مهر ماه آغاز می‌شود.به گزارش روابط عمومی مخابرات منطقه تهران، با اجرای عملیات مذکور ارتباط تلفنی مشترکین در مرکز مخابرات بعثت با پیش شماره‌های 5504 الی 5508، 5532 الی 5535 در محدوده خیابان‌های سوری، بابائی ، شهید تولائی، کارگر سامانی به مدت 3 روز با اختلال همراه است.
* معاون مالی کشتیرانی جمهوری اسلامی گفت: با ورود 10 شناور ساخته شده در کره جنوبی ظرفیت ناوگان ملی به میزان 50 درصد افزایش خواهد یافت. احمد شهباز بیگی با بیان اینکه برای طرح توسعه ناوگان از بانک‌های کره جنوبی و چین به صورت فاینانس استفاده خواهیم کرد ادامه داد : با توجه به ایجاد خط اعتباری هشت میلیارد یورویی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی و همچنین خط اعتباری دیگری در چین ، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در قالب این دو خط برای حمایت از طرح‌های توسعه ناوگان ملی اعلام آمادگی کرده است.
* رئیس‌کل بیمه مرکزی از رشد ۲۰ درصدی صنعت بیمه و رشد ۳۵ درصدی بیمه‌نامه‌های عمر در ۶ ماهه نخست سال خبر داد.عبدالناصر همتی افزود: با رشد 20 درصدی حق‌بیمه‌ها نسبت به شش ماهه اول سال گذشته مجموع حق‌بیمه تولیدی در شش ماهه اول سال جاری به حدود 166 هزار میلیارد ریال رسید.وی به استقبال خوب مردم از بیمه‌های عمر‌اشاره و تاکید کرد: شرکت‌های بیمه در نیمه اول امسال با فروش 22 هزار میلیارد ریال بیمه عمر رشد 35 درصدی این بیمه‌نامه را در شش ماهه اول نسبت به شش ماهه مشابه در سال گذشته تجربه کردند.همتی رشد 23 درصدی حق‌بیمه بدنه اتومبیل در مقایسه با رشد 8 درصدی سال 1395 و رشد 20 درصد بیمه‌های آتش‌سوزی در مقایسه با رشد 10 درصدی سال 1395 را قابل توجه و نشانه گرایش بیشتر مردم به خرید این نوع بیمه‌نامه‌ها دانست.
* مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تولید کنندگان فرش دستباف ایران درباره بیمه قالیبافان گفت: طی هماهنگی‌هایی که با بیمه تعاون داشتیم مقرر شد با پرداخت سالانه 570هزار تومان از چهار مزیت بهره‌مند شوند. عبدالله بهرامی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه این قرارداد شامل بیمه درمان،‌ عمر و بازنشستگی، ازکارافتادگی، درمان و آتش‌سوزی کارگاه‌های خانگی است افزود:سرپرست خانواده ملزم به بیمه با پرداخت حق بیمه 570 هزار تومانی و استفاده از بیمه‌های دیگر مانند درمان،عمر،بازنشستگی ،از کارافتادگی، درمان و آتش سوزی است. اما سایر اعضای خانواده در صورتی که تمایل به پرداخت این میزان نداشته باشند می‌توانند با مبلغ سالیانه هر نفر 380 هزارتومان از بیمه تکمیلی درمان بهره مند شوند. وی با بیان اینکه امسال خدمات دندان پزشکی هم به طرح اضافه شده است اظهار داشت:تمام افرادی که از این بیمه استفاده می‌کنند باید کارت قالیبافی یا صنایع دستی داشته باشند. همه قالیبافان امکان استفاده از این نوع بیمه را دارند. آن دسته از افرادی که سال قبل بیمه داشته‌اند تمدید می‌شوند و افراد جدید ثبت‌نام می‌کنند. به گفته وی ثبت‌نام از دیروز آغاز و تا 10 آبان ماه ادامه دارد.

نظر شما