شناسهٔ خبر: 22008490 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

اخبار کوتاه از فوتبال

صاحب‌خبر -

جباری: شکایت کردم، چون هیچ اقدامی نکردند
مجتبی جباری که از سوی مدیران استقلال از این تیم کنار گذاشته شده بود، از این باشگاه به کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال شکایت کرد.هافبک تیم فوتبال استقلال پس از شکایت از این باشگاه گفت: هواداران به خوبی می‌دانند چه فضایی در باشگاه وجود دارد.مجتبی جباری درباره شکایت از باشگاه استقلال به کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال اظهار داشت: به دلیل اینکه تکلیفم مشخص نبود، مجبور به شکایت شدم. تا الان هم مراعات کرده بودم، اما وقتی از طرف باشگاه هیچ اقدامی صورت نگرفت و چیزی نگفتند، شکایت کردم تا تکلیفم مشخص شود.وی افزود: در این مدت صحبت‌های زیادی انجام دادم، اما اتفاق جدیدی نیفتاد. همه می‌دانند چه رفتاری شد و نیازی نیست دوباره بخواهیم به این مسائل ورود کنیم.هافبک استقلال درخصوص تشویقش در دیدار مقابل فولاد خوزستان گفت: بارها از هواداران قدردانی کرده‌ام. آنها به خوبی از شرایطی که اتفاق افتاده، آگاه هستند. نوع برخورد باشگاه تنها با من نبوده و با بازیکنان دیگر هم چنین برخوردهایی صورت گرفته است.جباری خاطرنشان داد: هواداران فضایی که در باشگاه وجود دارد را می‌بینند و درک می‌کنند. اگر هم شکایتی کرده‌ام، به این دلیل بود که باشگاه استقلال هیچ اقدامی برای مشخص کردن تکلیفم نکرد. اتفاقات اخیر آنقدر واضح است که من حرفی هم نزنم همه متوجه آن می‌شوند.
اوراواردز ژاپن حریف الهلال در فینال لیگ قهرمانان آسیا
 تیم فوتبال اوراواردز ژاپن با برتری مقابل شانگهای چین به فینال مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرد.تیم فوتبال اوراواردز ژاپن توانست با پیروزی یک بر صفر در دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل شانگهای چین جواز حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند.در این بازی که دیروز به میزبانی اوراواردز برگزار شد، رافائل سیلوا در دقیقه ۱۱ موفق شد برای نماینده ژاپن گلزنی کند تا با توجه به تساوی یک - یک در دیدار رفت، اوراواردز ژاپن فینالیست شود.به این ترتیب الهلال عربستان و اوراواردز ژاپن برگزار‌کننده دیدار نهایی لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۷ خواهند بود.
آذری 2 سال دیگر مدیرعامل ذوب آهن ماند
سعید آذری به مدت 2 سال دیگر به عنوان عضو هیئت مدیره باشگاه ذوب‌آهن باقی ماند.جلسه هیئت مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی ذوب آهن اصفهان روز گذشته در محل ستاد باشگاه تشکیل شد و در این جلسه سعید آذری با رای اکثریت اعضا به مدت دوسال دیگر در سمت مدیرعامل باشگاه ذوب آهن ابقا گردید.در این جلسه همچنین دو عضو جدید هیئت مدیره این باشگاه معرفی شدند.بر این اساس،هیئت مدیره ذوب آهن ضمن تشکر از همکاری مهندس ناصر و مهندس طیب نیا، احمد جمشیدی و اصغر بَرشان را به عنوان اعضای جایگزین معرفی کرد.
تیم نوجوانان عازم کوچی شد
تیم فوتبال نوجوانان ایران امروز (چهارشنبه) از گوا به کوچی یکی دیگر از شهرهای هند سفر ‌کرد.تیم فوتبال نوجوانان ایران که روز سه‌شنبه در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2017 مقابل مکزیک به برتری 2 بر یک رسید و در مرحله یک چهارم حریف اسپانیا شد, دیروز برای انجام این مسابقه از شهر گوا راهی شهر کوچی واقع در جنوب هندوستان شد.بنا شده نوجوانان ایران با دو پرواز به محل برگزاری مسابقه ایران و اسپانیا سفر کنند.دیدار تیم‌های نوجوانان ایران و اسپانیا ساعت 15 روز یکشنبه 30 مهر در ورزشگاه جواهرلعل شهر کوچی برگزار می‌شود.
توضیح تاج درخصوص دستگیری ۹ نفر در فوتبال
رئیس‌فدراسیون فوتبال ایران گفت: ۹ نفری که پرونده قضایی برای آنها تشکیل شده مربوط به جمیع تخلفات از جمله دلالی بود.مهدی تاج دیروز با‌اشاره به تخلفات صورت گرفته در فوتبال گفت: 9 نفری که پرونده قضایی برای آنها تشکیل شده مربوط به جمیع تخلفات از جمله دلالی بود و ارتباطی با مصرف قرص‌های روانگردان نداشت این در حالی است که اگر تخلفی در زمینه قرص‌های روانگردان هم ایجاد شود با جدیت پیگیری و به مسائل آن رسیدگی می‌شود.
بازدید وزیر ورزش از روند بازسازی ورزشگاه آزادی
وزیر ورزش و جوانان برای بازدید از روند بازسازی و مقاوم‌سازی ورزشگاه آزادی وارد این مجموعه شد.مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان دیروز برای بازدید از روند بازسازی و مقاوم‌سازی ورزشگاه آزادی به این مجموعه رفت.مصطفی مدبر، مدیرعامل شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی و سیدحسن طباطبایی، مدیر مجموعه ورزشی آزادی وزیر ورزش را در این بازدید همراهی می‌کردند.وزیر ورزش و جوانان همچنین از دریاچه آزادی، محوطه بیرونی کمپ تیم ملی فوتبال، سالن بوکس درحال ساخت، سالن همایش‌های وزنه‌برداری و سالن والیبال بازدید کرد.
ترابیان: عزمی برای گرفتن میزبانی جام جهانی وجود ندارد
رئیس‌کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی تأکید کرد که مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا با کیفیت بسیار بالایی در شهر تبریز برگزار شده است.عباس ترابیان»، درباره میزبانی شهر تبریز از مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا 2018 در منطقه جنوب و مرکز قاره کهن، اظهار داشت: شهر تبریز با وجود اینکه تجربه برگزاری چند دوره مسابقات بین‌المللی را داشت،‌ اما باز هم نواقصی در این شهر دیده می‌شد. خوشبختانه با همکاری اداره کل ورزش و جوانان، هیئت فوتبال تبریز و باشگاه مس سونگون توانستیم این نواقص را برطرف و مسابقات را در سطح بسیار بالایی برگزار کنیم. این مسابقات به تأیید ناظران AFC هم رسید و آنها هم کیفیت این مسابقات را خوب ارزیابی کردند. «آیا برگزاری این مسابقات می‌تواند به گرفتن میزبانی جام جهانی فوتسال کمک کند؟» وی در پاسخ به این پرسش، عنوان کرد: این مسابقات هیچ ربطی به گرفتن جام جهانی ندارد. متأسفانه در کشورمان زیرساخت‌های لازم را برای میزبانی جام جهانی نداریم و همچنین عزمی هم برای گرفتن این میزبانی در کشور وجود ندارد. تنها اداره کل ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال خواهان گرفتن این میزبانی بودند که آن هم کافی نیست.
جلالی: حذف شدن‌مان را گردن داور نیندازیم
سرمربی تیم فوتبال پیکان قبل از بازی با تراکتورسازی گفت: سعی می‌کنم ذهن بازیکنان را برای مراحل سخت‌تر لیگ آماده کنم.مجید جلالی در نشست خبری پیش از دیدار با تراکتورسازی اظهار کرد: به بازیکنانم گفته‌ام که کار ما در فوتبال مثل بازی‌های رایانه‌ای است که هر مرحله را که رد می‌کنید مرحله سخت‌تر می‌آید و باید برای مرحله سخت آماده شوید. من سعی می‌کنم ذهن بازیکنان را برای این کار آماده کنم. من اعتقاد دارم بازیکنان بازی خوبی را فردا به نمایش می‌گذارند.او درباره دعوت بازیکنان پیکان در تیم ملی گفت: من به آنها می‌گویم که شما کار خودتان را بکنید. کسانی که باید حواسشان به شما باشد، شما را می‌بینند. مطمئنا مسئولان تیم ملی هم بازیکنان ما را خواهند دید و در آینده ما هم در تیم ملی نماینده خواهیم داشت.سرمربی پیکان درباره تعویض مربیان لیگ برتر تنها پس از چند هفته در لیگ برتر گفت: مورد پسند ما نیست. من در نشست قبلی هم گفتم که وقتی هیئت مدیره‌ای در ابتدای فصل مربی انتخاب می‌کند و پس از شش هفته آن را عوض می‌کند، ابتدا انتخاب خودش را زیر سؤال برده است و باید از خودشان درباره این مسئله سؤال کنند.جلالی درباره نتایج تیم‌های ایرانی در فصول اخیر لیگ قهرمانان آسیا تصریح کرد: مطمئن باشید این موضوع عمیقی است. ۵۰ درصد این مسئله ریشه فنی دارد. ما باید از دانشگاه‌ها در این مسئله کمک بگیریم. ۴۰ سال است که به المپیک نرفته‌ایم و همین سال‌ها هم در جام ملت‌ها ناکام بودیم. اگر این مسئله در شرایط تحقیقی قرار بگیرد می‌تواند به ما کمک کند. ما هر سال تا یک مرحله لیگ قهرمانان آسیا بالا می‌رویم و وقتی حذف شدیم گردن داور و... می‌اندازیم. باید درباره این مسائل عمیق تحقیق شود. داوری و مسائل دیگر موضوعات سطحی است. اگر من همین الان هم به این سؤال جواب دهم یک جواب سطحی داده‌ام و باید درباره این مسئله تحقیق شود.
پرسپولیس از داور عمانی بازی با الهلال شکایت می‌کند
یک سایت اماراتی به نقل از علی اکبر طاهری مدیرعامل باشگاه پرسپولیس مدعی شد این باشگاه ایرانی از داور بازی با الهلال شکایت می‌کند. دیدار برگشت تیم‌های فوتبال پرسپولیس و الهلال عربستان سه‌شنبه شب در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا در مسقط برگزار شد که این بازی با نتیجه تساوی ۲ به ۲ به اتمام رسید تا نماینده ایران از رسیدن به فینال لیگ قهرمانان بازماند.سایت ارم نیوز امارات دیروز در خبری مدعی شد باشگاه پرسپولیس از داور عمانی بازی برگشت با الهلال عربستان شکایت خواهد کرد.این سایت به نقل از علی اکبر طاهری مدیرعامل پرسپولیس نوشت: تصمیمات احمد ابوبکر داور بازی با الهلال نادرست بود. من از تصمیمات او عصبانی بودم و شکایتی رسمی را از وی به کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌فرستیم.
گل‌محمدی: تیم‌های ایرانی فقیرند
سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی گفت: تکیه ما به جوانان است و امیدوارم از وجود آنها به خوبی استفاده کنیم. ما باید از بازی با پیکان حتما امتیاز بگیریم. یحیی گل‌محمدی در نشست خبری پیش از این دیدار اظهار کرد: بازی حساسی در پیش داریم خصوصا به خاطر شرایط جدول رده‌بندی ما باید امتیاز کسب کنیم. تیم پیکان در پنج هفته اخیر پیروز بوده و این کار ما را سخت می‌کند.شرایط ما هم با توجه به مصدومان سخت است. امیدواریم بازی خوبی به نمایش بگذاریم. تکیه ما به جوانان است و امیدوارم از وجود آنها به خوبی استفاده کنیم. ما باید از این بازی حتما امتیاز بگیریم.گل محمدی درباره حذف پرسپولیس از آسیا گفت: ما در بحث امکانات خیلی ضعیف هستیم. امکاناتی که باشگاه‌های ما دارند برابر تیم‌های دیگر کم است و ما فقیر هستیم. به نظر من تا همین جا هم کار بزرگی کردیم. مشکلات ما در بخش باشگاهی هر سال بیش‌تر می‌شود. چیزی که پرسپولیس را به این مرحله رساند غیرت بازیکنان بود. رسیدن به این مرحله در سال‌های بعد سخت‌تر می‌شود. بحث نداشتن سخت‌افزار و امکانات تمرینی از مشکلات بزرگ باشگاه‌ها است. همچنین بخش اسپانسر و حق بخش دیگر مشکلات باشگاه‌ها است. هر چه این امکانات بیش‌ترشود شرایط بهتر می‌شود.

نظر شما