شناسهٔ خبر: 22008384 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۲۱۴ واحد تولیدی راکد تملک شده بانک‌ها به چرخه تولید بازگشتند

عضو موظف هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: ۲۱۴ واحد تولیدی راکد تملک شده بانک‌ها در کشور از ابتدای پارسال تا پایان خرداد امسال به چرخه تولید بازگشتند.

صاحب‌خبر -

۲۱۴ واحد تولیدی راکد تملک شده بانک‌ها به چرخه تولید بازگشتند به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، غفار اسماعیلی  در حاشیه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهارداشت: همچنین حدود ۳۵۰ واحد تولیدی راکد تملک شده بانک‌ها جزو مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کشور در حال پیگیری است تا بخش اعظم این واحد‌ها تا پایان امسال به چرخه تولید بازگردانده شوند.

وی بیان کرد: تا کنون حدود ۱۸ درصد از واحد‌های تولیدی راکد از تملک بانک‌ها خارج شده اند.

اسماعیلی تصریح کرد: با سیاست‌های دولت تدبیر و امید و در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی جلوی بسیاری از واحد‌های راکدی که در آستانه تملک بانک‌ها بودند، گرفته شده است.

وی ادامه داد: مسئولان ارشد استان‌ها و مدیران صنعتی در چند سال اخیر تلاش زیادی انجام دادند تا از به تملک درآمدن واحد‌های تولیدی راکد جلوگیری کنند.

وی خاطر نشان کرد: دولت در تلاش است تا با ارائه تسهیلات مناسب، واحد‌های تولیدی راکد را به چرخه تولید بازگرداند.

عضو موظف هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: دولت تدبیر و امید ۲۰ هزار میلیارد تومان پارسال به منظور راه اندازی واحد‌های تولیدی تسهیلات ارائه کرده است.

اسماعیلی اظهار داشت: امسال ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار تسهیلاتی برای کمک به احیای واحد‌های صنعتی کوچک و متوسط پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: همچنین ۱۱ هزار میلیارد تومان مصوب شده تا از صندوق توسعه ملی برای کمک به واحد‌های کوچک و صنایع روستایی برداشت شود.

وی ادامه داد: برداشت از صندوق توسعه ملی مدتی است که از سوی معاون اول رئیس جمهوری به دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

اسماعیلی تصریح کرد: امید است با این میزان اعتبار، گام موثری برای حل مسائل واحد‌های تولیدی برداشته شود.

وی خاطر نشان کرد: در این طرح به واحد‌های تولیدی کمک می‌شود که به روز، دانش بنیان و توجیه اقتصادی داشته باشند.

عضو موظف هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: راه اندازی واحد‌های تولیدی کوچک با توجه به میزان اشتغالی که دارند، راحتر بوده و در اولویت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید قرار دارد.

اسماعیلی اظهار داشت: با پرداخت تسهیلات به شماری از واحد‌های تولیدی سیستان و بلوچستان هم اینک این واحد‌ها حدود ۷۰ درصد محصولات تولیدی خودشان را به کشور‌های همسایه صادر می‌کنند.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه صادرات و تجارت دارد که واحد‌های تولیدی برای رونق اقتصاد خود باید از این فرصت‌ها نهایت استفاده را ببرند.

وی افزود: پیش از این، واحد‌های تولیدی بدهکار به بانک و یا واحد‌هایی که چک برگشتی داشتند، برای​ دریافت تسهیلات با مشکل روبه رو بودند و بانک‌ها نمی‌توانستند به آنان تسهیلات اعطا کنند، اما اکنون بسیاری از موانع در این زمینه برداشته شده است.

وی خاطر نشان کرد: بانک‌ها نسبت به گذشته همکاری‌های بسیار خوبی برای راه اندازی واحد‌های تولیدی راکد دارند.

رییس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان هم در این جلسه گفت: در این نشست تعدادی از واحدهای تولیدی در استان که توان پرداخت تسهیلات به همراه سود به بانک های عامل نداشتند فعالیت آنها کم یا متوقف شده بود مشکلات آنها مورد بررسی قرار گرفت.

میرشکاری افزود: با مساعدت این بانک ها تعدادی از واحدهای تولیدی تعیین وتکلیف شدند و تعدادی قرارشد مسایل و مشکلات آنها از نظر کارشناسان مورد برسی قرار گیرد و مشکلات واحدهای دیگر نیز به نوبت برطرف میشود.

وی گفت: تا کنون 152 واحد تولیدی مشکل دار در سامانه بهینه یاب در استان ثبت نام کرده اند که بر اساس نوع مشکل برای بررسی اولویت بندی میشوند.

انتهای پیام /ع

بازگشت چندین  واحد تولیدی راکد تملک شده بانک‌ها به چرخه تولید 

نظر شما