شناسهٔ خبر: 22007236 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

المپیاد درون مدرسه ای در مدارس خراسان رضوی آغاز شد

صاحب‌خبر -

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در حاشیه این مراسم که به صورت نمادین در دبیرستان شهید مفتح ناحیه 4 مشهد برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: حیاط مدارس یکی از اصلی ترین مکانها برای فعالیت ورزشی دانش آموزان است که باید برای بهره وری مطلوب از این ظرفیت تلاش کنیم.
جواد پورجاهد افزود: هدف از برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه ای ایجاد نهضت داوطلبی دانش آموزان و مشارکت خانواده ها در امر فعالیتهای ورزشی و توسعه ورزش همگانی است.
وی بر لزوم توسعه فعالیتهای ورزشی در حیاط مدرسه تاکید و بیان کرد: در این المپیاد دانش آموزان در رشته های مجاز آموزشگاهی از جمله بسکتبال، فوتبال، والیبال و تنیس روی میز و نیز رشته طناب زنی و بازیهای بومی و محلی به رقابت می پردازند.
معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: از مجموع یک میلیون و 200 هزار دانش آموز استان 450 هزار نفر در مسابقات شرکت و رقابت و حدود 400 نفر نیز در روند برگزاری مراسم و مسابقات فعالیت دارند.
وی گفت: مهمترین تاثیر این المپیاد عمومی شدن و فراگیری ورزش در مدارس، افزایش نشاط و تحرک در جهت ارتقا سلامت دانش آموزان و غنی سازی اوقات فراغت آنان است.
7496/1858** خبرنگار: آرزو جاودنی **منتشرکننده: حسین کریم زاده

انتهای پیام /*

نظر شما