شناسهٔ خبر: 22007085 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دبیرکل جبهه فرهنگی عفاف و حجاب کشور:

برخی نهادها در اجرای قوانین حجاب و عفاف، نمره قابل قبولی ندارند

R41405/P4001/S6,75/CT11

دبیرکل جبهه فرهنگی عفاف و حجاب کشور گفت: برخی نهادها در زمینه اجرای قوانین حجاب و عفاف، نمره قابل قبولی نداشته و مسئولان باید پاسخ دهند که به چه مجوزی از امکانات نظام در بخش سلبی و ایجابی بر ضد حجاب و عفاف استفاده شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، حجت‌الاسلام سید محمد محسن دعایی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان همدان اظهار داشت: حال و روز فرهنگ در جامعه اسلامی خیلی تعریفی ندارد و آسیب‌شناسی این مسئله در این فضای محدود قابل انجام نیست، اما یکی از اساسی‌ترین آسیب‌ها، انجام ندادن وظایف قانونی از طرف نهادهای مسئول است.

وی با بیان اینکه مشروعیت حاکمیت به انجام وظایف قانونی بوده و در این زمینه مسئول و وام‌دار هستند، افزود: به عنوان متولیان جبهه فرهنگی باید مطالبه خود را در این زمینه داشته باشیم و به همین دلیل از مسئولان سوال می‌کنیم مگر موضوع حجاب و غیرت و عفاف جزء آموزه‌های دین مبین اسلام و همه ادیان الهی نیست و  مگر کسی می‌تواند مدعی مسلمانی شود، اما نسبت به ضرورت عفاف و حجاب و دفاع از ناموس و ارزش ها بی‌تفاوت باشد؟

دعایی گفت: مبتنی بر این حقیقت واضح و ضروری دین و اخلاق انسانیت، ده‌ها قانون در جمهوری اسلامی برای موضوع حجاب و عفاف مانند مصوبه 427 شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود دارد، اما تا چه اندازه به این قوانین رسمی و مصوب عمل می‌شود و مگر می‌شود قانونی مصوب شده باشد، اما مجری آن تعیین نشده باشد؟

دبیر کل جبهه فرهنگی عفاف و حجاب کشور تصریح کرد: مسئولان باید درباره میزان عمل به قوانین حجاب و عفاف پاسخ دهند زیرا سودمندانه باید اعتراف کنیم که نهادهای حاکمیتی در زمینه اجرای قوانین حجاب و عفاف، نمره قابل قبولی نمی‌گیرند که یکی از جلوه‌ها و مصادیق این موضوع، ولنگاری افسار گسیخته‌ای است که در رسانه‌های دیداری و نوشتاری، سینما، تئاتر و فضای مجازی وجود دارد.

حجت‌الاسلام دعایی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور در روز آغاز بازگشایی مدارس مبنی بر اینکه باید اجازه داد تا فضای نقد در جامعه پر رونق شود، اظهار داشت: ما نقدی مؤدبانه و متواضعانه به رؤسای سه قوه مقننه، مجریه و قضائیه داریم که به چه مجوزی از امکانات نظام در بخش سلبی و ایجابی بر ضد حجاب و غفت و حیا استفاده شده، به چه مجوزی به قانون‌های رسمی مشروع بی‌اعتنایی می شود و به مجوزی به فریب خوردگان و سربازان دشمن امکان فعالیت‌های سازمان‌یافته گسترده بر ضد موضوع عفاف و حجاب داده می‌شود.

وی با بیان اینکه در دین مسامحه و محافظه‌کاری وجود ندارد زیرا دین ناموس الهی است، تصریح کرد: در رأس این اقدامات و کارها می‌توان به تولید فیلم‌هایی که از وزارت فرهنگ و ارشاد مجوز گرفته و با پول نظام برای ارائه به نظام حمایت شده و روی پرده سینما می‌رود، اشاره کرد.

دعایی گفت: اعترض بعدی نسبت به افسار گسیختگی در واردات پوشش‌های ضد عفتی است که از مجاری رسمی و قاچاق وارد کشور می‌شود که با فرهنگ اسلامی تناسب ندارد و مؤسسات صهیونیستی از آن‌ها حمایت می‌کنند.

وی بیان کرد: امروز مانتوهای تولید شده و برندهایی با کمترین قیمت در جامعه عرضه می‌شود و هیچ نهادی جز سپاه و ناجا با عرضه این پوشاک برخورد نکرده و مراکز عرضه پوشاک در اوج آلودگی قرار دارد.

 دعایی مطرح کرد: اگر در یک جامعه، بسته و مواد غذایی آلوده منتشر شود به سرعت دستگاه‌های مختلف را برای جمع‌آوری آن بسیج می‌کنند، اما وقتی پوشاک نامناسب عرضه می‌شود؛ کسی اقدامی انجام نمی‌دهد.

وی افزود: چرا باید به مسمومیت غذایی در جامعه توجه شود، اما برای مسمومیت فرهنگی و رواج فرهنگ نامطلوب و پوشش‌های نامناسب هیچ کس اقدامی نمی‌کند.

دعایی گفت: اعتراض بعدی به روند رو به گسترش آرایش و حجاب‌های ناقص در برخی دستگاه‌ها مانند شهرداری‌ها و مراکز رسمی دولتی و مراکز غیر دولتی و تجاری و شرکت‌ها است که انسان شرم می‌کند در برخی از این مکان‌ها حضور پیدا کند.

وی با انتقاد از صدا و سیما برای استفاده از هنرپیشه‌ها و افرادی که به مقوله عفاف و حجاب اعتقاد محکمی ندارند، بیان کرد: برخی برنامه‌های صدا و سیما، افرادی را تشویق می کنند که در جامعه به رعایت نکردن عفاف و حجاب شهره اند.

دعایی اظهار داشت: درد دل اساسی ما فضای مجازی است و آقایان مسئول یا می‌دانند در این شبکه‌های به معنای واقعی کلمه "لعنتی" و آلوده چه بر سر حیا و عفت می‌آید و سکوت کرده‌اند یا نمی‌دانند و در هر صورت، خیانت به جامعه است.

دبیرکل جبهه فرهنگی عفاف و حجاب کشور تصریح کرد: مردم شهیدپرور و بیدار و با بصیرت جمهوری اسلامی بدانند چنانچه به مبحث عفت، حیا و غیرت در مقیاس ملی خدشه‌ای وارد شود؛ بدون تردید کسانی که تقصیر و قصور دارند باید بهای سنگینی را بدهند.

دعایی افزود: مردم تا جایی ممکن است با آرامش و سکوت و متانت برخورد کنند، اما اگر امنیت اخلاقی در جامعه مورد تجاوز متعدیان واقع شود؛ تردید ندارم به خیابان‌ها ریخته و با تمام قدرت در برابر سربازان جبهه براندازی نظام می‌ایستند.

وی گفت: براساس قانون اساسی به دستگاه‌های حاکمیتی و کسانی که وظیفه مدیریت فضای مجازی را برعهده دارند؛ هشدار داده و نهی از منکر می‌کنیم که باید به رسالت انقلابی و وظیفه قانونی خود عامل بوده و جلوی نفوذ ویران‌گر گناه، بی‌عفتی و بداخلاقی را با رفتارهای اثربخش و مساعدت‌های پدرانه داشته باشند.

دعایی با اشاره به فعالیت‌های جبهه در زمینه گسترش فرهنگ عفاف و حجاب نیز بیان کرد: جبهه فرهنگی انقلاب یک تشکل مردم‌نهاد است که 360 مؤسسه مردم‌نهاد را زیر پوشش دارد که در زمینه مفهوم متعالی عفت و حیا که مورد بالاترین میزان تهاجم از طرف دشمنان قسم خورده و صهیونیست‌ها واقع شده، فعالیت می‌کنند.

وی افزود: جبهه حجاب و عفاف برای سازمان‌دهی فعالان و دغدغه‌مندان این زمینه و مساعدت‌های سازمانی و فرهنگی تشکیل شده و دستاوردهای زیادی در همین راستا تحصیل کرده که یکی از آن‌ها رصد و شناسایی مؤسسات فعال در زمینه به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

نظر شما