شناسهٔ خبر: 22006790 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دانشگاه پیام‌نور همدان کاهش دانشجو نداشته است

نمایندگی همدان

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان همدان اعلام کرد: دانشگاه پیام‌نور استان همدان با کاهش دانشجو مواجه نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دکتر صفی‌الله صفایی چهارشنبه 26 مهرماه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه از 23 مهرماه ثبت‌نام دوره‌های کارشناسی‌ارشد دانشگاه پیام‌نور آغاز شده است، گفت: داوطلبان مقطع کارشناسی هم می‌توانند برای ثبت‌نام از 30 مهرماه به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر 14 واحد پیام‌نور در استان همدان دارای 14 هزار و 500 دانشجو است که از این تعداد، 13 هزار دانشجو در مقطع کارشناسی و 1500 دانشجو در مقطع کارشناسی‌ارشد مشغول به تحصیل هستند.

وی تعداد دانشجویان ورودی جدید در مقطع کارشناسی را 3300 نفر اعلام کرد که حدود 80 درصدشان ثبت‌نام کرده‌اند و افزود: همچنین در مقطع کارشناسی‌ارشد 500 نفر ورودی جدید داشتیم.

صفایی با بیان اینکه این دانشگاه دارای 130 نفر عضو هیئت علمی است که 3 نفر دانشیار، 41 نفر استادیار و مابقی مربی هستند، ادامه داد: خوشبختانه بیشترین قبولی به نسبت تعداد دانشجو متعلق به این دانشگاه بوده است.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه پیام‌نور یکی از دانشگاه‌های فعال در حوزه آموزشی است، خاطرنشان کرد: از آنجایی که سیستم آموزشی دانشگاه پیام‌نور بر اساس منابع علمی تعیین شده و سوالات نیز به صورت متمرکز از تهران ارسال و امتحانات به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود، سطح علمی و کیفی این دانشگاه بسیار بالاست.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان همدان با بیان اینکه این دانشگاه در حوزه آموزش هنوز شرایط خود را حفظ کرده و تحصیل در دانشگاه پیام‌نور از نظر کیفی و عملی بسیار مهم است، اضافه کرد: در حال حاضر هزار و 65 مترمربع آزمایشگاه مجهز داریم و دستگاه‌های مختلفی برای انجام آزمایشات خریداری شده است.

وی با تأکید بر اینکه در بحث آزمایشگاهی همه نیازها را برطرف کرده‌ایم، یادآور شد: به تازگی دستگاه میکروسکوپ نیروی الکترواستاتیک EFM برای سه رشته شیمی، فیزیک و زیست‌شناسی خریداری شده است.

صفایی با بیان اینکه در سرانه آموزشی به ازای هر دانشجو 5.5 مترمربع فضای آموزشی داریم و به ازای هر دانشجو 18 مترمربع فضای سبز در این دانشگاه وجود دارد، به برخی از ویژگی‌های این دانشگاه نسبت به دانشگاه‌های دیگر اشاره کرد و افزود: امکان تعیین محل آزمون از سوی دانشجویان، امکان تحصیل در دو رشته و نبود اجبار برای حضور در کلاس‌ها از جمله این ویژگی‌ها است.

وی با بیان اینکه ورودی‌های سال 96 در مقطع کارشناسی می‌توانند بعد از واحدگیری نسبت به پرداخت شهریه خود اقدام کنند، تصریح کرد: پیش‌بینی شده وام تا سقف یک میلیون و 200 هزار تومان برای 4 ترم به دانشجویان پرداخت شود.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان همدان یادآور شد: در مقطع کارشناسی‌ارشد، کارآفرینی، علم‌سنجی، مهندسی مواد، مشاوره شغلی، مهندسی عمران، مهندسی صنایع، آموزش و بهسازی منابع انسانی، مهندسی شیمی، علوم ارتباطات اجتماعی، مشاوره توانبخشی، مدیریت ورزشی، مدیریت فناوری و مدیریت منابع انسانی جزء رشته‌های پرطرفدار این دانشگاه است.

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی اقدامات خوبی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: آذرماه امسال همایش ملی مدیریت ورزشی در رشته والیبال و همایش صنایع‌دستی از سوی این دانشگاه در شهر لالجین برگزار خواهد شد.

صفایی اظهار کرد: این دانشگاه در جشنواره قرآنی در خراسان‌جنوبی رتبه اول را کسب کرده و سال گذشته نیز در قطب الکترونیکی اول شدیم.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه پیام‌نور استان همدان با کاهش دانشجو مواجه نشده است، گفت: امسال بر اساس مصوبه هیئت امنای این دانشگاه و با مجوز وزارت علوم 15 درصد افزایش شهریه داشتیم.


انتهای پیام

نظر شما