شناسهٔ خبر: 22005442 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران:

تولید بیش از 5 درصد محصولات کشاورزی کشور در استان تهران

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ،علی اشرف منصوری روز چهارشنبه درجلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران در محل استانداری با بیان اینکه بهره وری تولید محصولات کشاورزی در تهران نسبت به میانگین کشور بالاتر است، افزود: برغم خشک سالی های بی سابقه اخیر، 239 هزار تن گندم در سال گذشته در سطح استان برداشت شد.
وی به وضعیت مطلوب استان تهران در زمینه تولید گل و گیاه و صادرات آن به خارج از کشور تصریح کرد: 230 هکتار گلخانه در استان تهران در 6 ماهه امسال ایجاد شده که 2 برابر برنامه تعیین شده است.
اشرف منصوری با بیان اینکه 90 درصد دانه های روغنی از خارج از کشور وارد می شود، خاطرنشان کرد: درسال گذشته 2هزار و 700 هکتار از زمین های کشاورزی استان زیر کشت دانه های روغنی قرار گرفت و با برنامه ریزی انجام شده سطح وابستگی به دانه های روغنی وارداتی در آینده نزدیک از 90 به 70 درصد کاهش می یابد.
به گزارش ایرنا،سی و سومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به ریاست محمدحسین مقیمی استاندار تهران، نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و مدیران دستگاه های اجرایی تهران دررمحل استانداری برگزار شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: مهدی مقدر انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/9343/ 1539

انتهای پیام /*

نظر شما