شناسهٔ خبر: 22004834 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ششمین گردهمایی بین المللی سلامت زنان در شیراز + فیلم

ششمین گردهمایی بین المللی سلامت زنان با تمرکز بر سلامت باروری با حضور متخصصان و کارشناسانی از داخل و خارج از کشور در شیراز آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -
ششمین گردهمایی بین المللی سلامت زنان در شیرازبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، دبیر اجرایی این گردهمایی گفت: از جمله محور‌های علمی این همایش چالش‌های تربیت جنسی، سقط جنین وتبعات آن، عفونت‌های جنسی و چالش ها، نقد و بررسی سیاست‌های افزایش جمعیت، همسرداری موفق، دفاع مصنوعی و مسائل اخلاقی مرتبط  است.
مهارلویی با بیان اینکه ۴۹۴ مقاله به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد ۲۴۷ مورد پذیرفته شده است، افزود: ۳۲ سخنران داخلی و خارجی و سه سخنران بین المللی در دو روز به ارائه مباحث علمی و ارائه جدیدترین دستاور‌های علمی با محور‌های همایش می‌پردازند.
لنکرانی دبیر علمی همایش گفت: تمایل به سقط جنین غیر قانونی، افزایش تعداد مبتلایان آمیزشی و قربانیان زیر ۲۰ سال، روند روبه رشد طلاق، روند افزایش مجرد‌های قطعی از واقعیت‌های تلخ در عرصه سلامت باروری امروز جامعه ماست.
وی، آمار ۲۰۰ هزار سقط در سال به نقل از برخی منابع رسمی را نگران کننده خواند و افزود: روند رو به رشد خانواده‌های تک نفره، تمایل کم و تردید به فرزند آوری از طرف برخی زوج‌ها در کشور قابل تامل است و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
دبیر علمی همایش ادامه داد: اگر چه ۴۰ درصد جمعیت فعلی کشور زیر ۳۰ سال است و ایران کشوری جوان بشمار می‌رود، اما با وجود اهمیت توجه به مباحث باروری و جنسی،  بدلیل مخاطرات پیرامون آن، این مباحث، بطور عمیق و جدی پرداخته نشده است.
لنکرانی، خالی شدن این عرصه از مباحث دینی را از علل بروز تفکرات غیر دینی و ضد دینی در بین جوانان و خانواده‌ها ذکر کرد و افزود: این عامل سبب اثرات سوء و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در کشور شده است.
وی گفت: سلامت باروری فقط در چارچوب سلامت جسمی نمی‌گنجد بلکه سلامت روانی، معنوی و اجتماعی را هم در بر می گیرد.
دبیر علمی همایش افزود: بر این اساس تلاش شده در این همایش با نگاه بین رشته‌ای و با حضور محققان علوم دینی، روانشناختی و علوم سلامت، راهکار‌های دینی و متناسب با مبانی و فرهنگ دینی جامعه اندیشیده و مبانی نظری و تحقیقی سلامت باروری ارایه شود.
این هماش تا فردا در شیراز ادامه دارد.

نظر شما