شناسهٔ خبر: 22004317 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

بسته فناوری میزان/ ۲۶ مهر

چالش توسعه گلکسی نوت ۸/ رؤیای شگفت‌انگیز ۵G به واقعیت نزدیکتر شد/ نسخه اندروید دوربین DxO One به زودی عرضه می شود

خبرگزاری میزان- قدرتمندترین تراشه دنیا، رؤیای شگفت‌انگیز ۵G به واقعیت نزدیکتر شد، نسخه اندروید دوربین DxO One به زودی عرضه می‌شود و ... را می‌توانید در بسته فناوری امروز دنبال کنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، قدرتمندترین تراشه دنیا، رؤیای شگفت‌انگیز 5G به واقعیت نزدیکتر شد، نسخه اندروید دوربین DxO One به زودی عرضه می شود و ... را می توانید در بسته فناوری امروز دنبال کنید.

رؤیای شگفت‌انگیز 5G به واقعیت نزدیکتر شد

انگجت: یک سال پس از این که کوالکوم اولین مودم 5G خود یعنی Snapdragon X50 را معرفی کرد، این شرکت یک نسل جدید تلفن همراه را تولید می‌کند. کوالکوم امروز اعلام کرد که اولین شبکه اتصال داده 5G را با استفاده از X50 ساخته است که با استفاده از طیف موج میلیمتری 28 گیگاهرتز توانستند به سرعت‌های گیگابیت دستیابی پیدا کنند. علاوه بر این، این شرکت همچنین نخستین طراحی مرجع گوشی هوشمند 5G خود را معرفی کرد که به تولیدکنندگان تلفن همراه کمک می‌کند تا کار خود را برای ساخت گوشی‌های جدید از همین سال جاری آغاز کنند. در حالی که اخبار شبکه 5G هیجان انگیز به نظر می‌رسد، فناوری جدید کوالکوم نشانه‌ای است که رؤیای کاربران برای استفاده از شبکه 5G در حال پیوستن به واقعیت است. کوالکوم همچنین یک آنتن موج میلیمتری کوچک را که اندازه نیکل است و به طور چشمگیری کوچکتر از طرح‌های رقابتی است، توسعه داده است. کوالکوم سال گذشته ادعا کرد X50 می‌تواند سرعت را تا 5 گیگابیت بر ثانیه تجربه کند، اما این سرعت‌ها بسیار دور است از آنچه ما در ابتدا برای استفاده از 5G در نظر می‌گیریم. طبق گفته‌های کوالکوم، مشخصات 5G می‌تواند بسیار زودتر از آنچه فکر می‌کنیم، حاصل شود. اولین نسخه به احتمال زیاد در ماه دسامبر به پایان خواهد رسید و این شرکت انتظار دارد که گوشی‌های 5G در نیمه اول سال 2019 به کاربران برسد. طرح کوالکوم به عنوان اولین طرح مرجع دستگاه 5G، نخستین سند اثبات این است که تراشه X50 می‌تواند در داخل یک گوشی هوشمند جا بگیرد. با این حال، خیلی زود راجع به ظاهر این طرح قضاوت نکنید، زیرا طرح‌های مرجع معمولا خیلی زیبا نیستند. آنها بیشتر برای دریافتن شرکت‌های دیگر از چگونگی استفاده از فناوری جدید هستند. نسل پنجم شبکه تلفن همراه 5G، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود. برنامه‌ریزی آن بر افزایش سرعت اتصال اینترنت از سمت اپراتورها به میزان ۲۰ گیگابیت، به همراه افزایش ظرفیت بیشتر نسبت به نسل چهارم هدف‌گذاری شده است که اجازه می‌دهد حداقل یک میلیون کاربر بیشتر با ارتباطات باند پهن سیار در هر واحد سطح شبکه در هر کیلومتر مربع به شبکه متصل باشند. هر کاربر باید در شلوغ‌ترین حالت حداقل ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه را تجربه کند که این در استاندارد نسل چهارم قید نشده است. کاهش مصرف انرژی هم معیاری است که در این نسل به آن توجه شده است و دستگاه‌های فرستنده و گیرنده اپراتورها باید در ساعات کم مصرف به حالت صرفه جویی انرژی وارد شده و به سرعت فعال شوند. این معیار هم در نسل چهارم قید نشده بود. در نتیجه، امکان ارتباط به صورت رسانه جاری در ساعات زیادی را از طریق تلفن همراه برای افراد فراهم می‌کند. همچنین، هدف عملیاتی دیگر آن بهبود پشتیبانی از ارتباطات ماشین به ماشین، یعنی اینترنت اشیا، با هزینه کمتر، مصرف باتری کمتر و تاخیر کمتر از نسل چهارم است. در اوایل سال ۲۰۱۲، اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه‌ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین‌المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فرای آن (IMT-2020) آغاز کرد. در نتیجه رسما یک مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه موبایل شروع شد.

مهندسان سامسونگ از فرآیند چالش برانگیز توسعه گلکسی نوت ۸ می‌گویند/ رؤیای شگفت‌انگیز ۵G به واقعیت نزدیکتر شد


معرفی قدرتمندترین تراشه گوشی هوشمند دنیا

ایسنا: صفحه نمایش‌های فوق‌العاده عریض در گوشی‌های هوشمند مسئله مهمی برای کاربران هستند، اما با این وجود مشتریان هنوز انتخاب‌های زیادی ندارند. کوالکوم پردازنده Snapdragon 636 را معرفی کرد که ارتقاء یافته تراشه mid-tier 630 است و مرکز اصلی آن پشتیبانی از رزولوشن بالا یا همان FHD+ با دقت حدود 2160 در 1080 پیکسل است. این تراشه کیفیت، وضوح و درخشندگی صفحه نمایش را ارتقاء می‌دهد. مزیت اصلی این تراشه این است که بدون آنکه هزینه زیادی در بر داشته باشد، می‌تواند در گوشی‌های متوسط بازار نیز مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین برای دستیابی به چنین کیفیتی، پول زیادی از جیب شما خرج نمی‌شود. این تراشه همچنین از نمایش Assertive پشتیبانی می‌کند، بنابراین در محیط‌های کم‌نور عملکرد مطلوبی خواهد داشت. زمانی که گرافیک Adreno 509 در برابر تراشه جدید قرار گیرد، حدود 10 درصد سریعتر است، اما در مقابل جدی‌ترین رقیبش، پردازنده Kryo 260 حدود 40 درصد سریعتر است. البته نمی‌توان از این تراشه ایجاد یک انقلاب را انتظار داشت. این تراشه شبکه LTE با سرعت 600Mbps را پشتیبانی می‌کند و پردازنده سیگنال تصویر Spectra 160 کیفیت عکس خوبی را ارائه می‌دهد. در نهایت می‌توان گفت که این تراشه تاثیر بسیار قابل توجهی بر طراحی گوشی‌های اندرویدی متوسط خواهد داشت. کوالکوم این تراشه را مستقیما به مشتریان نمی‌فروشد، بلکه آن را در ماه نوامبر به سازندگان تلفن همراه عرضه می‌کند و مهمتر از همه این که شرکت‌ها می‌توانند از آن در بردهایی که در ابتدا برای 630 یا 660 طراحی شده‌اند، استفاده کنند. بدین صورت، گوشی‌های جدید با صفحه نمایش‌های فوق‌العاده عریض خیلی زودتر به دست مشتریان خواهند رسید.

مهندسان سامسونگ از فرآیند چالش برانگیز توسعه گلکسی نوت ۸ می‌گویند/ رؤیای شگفت‌انگیز ۵G به واقعیت نزدیکتر شد


نسخه اندروید دوربین DxO One به زودی عرضه می شود

کمپانی DxO که در زمینه توسعه نرم افزارهای ویرایش عکس و آزمایش تجهیزات عکاسی شناخته می شود دو سال قبل دوربینی به نام DxO One را به عنوان یک ماژول عکسبرداری برای آیفون عرضه کرد. این دوربین بسیار کوچک به یک سنسور 1 اینچی 20.2 مگاپیکسلی از نوع CMOS با گشودگی دریچه f/1.8 مجهز بوده و تصاویر بسیار با کیفیتی را به ثبت می رساند. علاوه بر این توانایی ضبط ویدیو های 1080p را با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و ویدئوهای 720p را با سرعت 120 فریم بر ثانیه را نیز دارد. این شرکت حالا از قصد خود برای عرضه مدل اندروید DxO One خبر داده که از طریق پورت USB-C به موبایل متصل می شود. این دستگاه در هفته های آتی به صورت محدود و آزمایشی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. هدف از اینکار شناسایی مشکلات احتمالی و رفع انها پیش از انتشار نسخه نهایی است.

مهندسان سامسونگ از فرآیند چالش برانگیز توسعه گلکسی نوت ۸ می‌گویند/ رؤیای شگفت‌انگیز ۵G به واقعیت نزدیکتر شد


مهندسان سامسونگ از فرایند چالش برانگیز توسعه گلکسی نوت 8 می گویند

دیجیاتو: دو تن از مهندسان سامسونگ به نام کیو کیم و بی جی کنگ که در فرایند طراحی و تصمیم گیری های تولید گلکسی نوت ۸ حضور داشته اند اخیرا جزئیات تازه ای را از مسیر ساخت و تولید این فبلت پرچمدار ارائه کرده اند. آنها در صحبت هایشان به فرایندهای برنامه ریزی برای این دستگاه اشاره کرده اند که تحت تاثیر مشکلات پیش آمده برای نوت ۷ بوده و علاوه بر این، از مهم ترین جنبه های انتخاب قابلیت های جدید برای این محصول نیز سخن به میان آورده اند. طبق گفته بی جی کنگ بعد از ناکامی گلکسی نوت ۷ این شرکت ابتدا امکانات اصلی و کلیدی مورد نیاز کاربران سری نوت را بررسی نمود و بعد تصمیم گرفت که مبتکرانه ترین مدل را به عنوان پاداش وفاداری کاربرانش بسازد. به همین خاطر فرآیند برنامه ریزی برای نوت ۸ به مراتب فشرده تر از گذشته بود و همین مساله باعث شد که دوره برنامه ریزی و البته ارزیابی های دقیق آن (به خاطر سیستم کنترل کیفیت هشت مرحله ای جدید برای باتری) طولانی تر از حد همیشگی اش شود. کیو کیم در ادامه به تیم توسعه محصول اشاره کرد که برای درک بهتر در مورد نحوه استفاده از موبایل های نوت توسط مشتریان به مصاحبه و انجام تحقیقات مختلف پرداختند تا با انتظارات آنها از دستگاه جدید آشنا شود. تیم پژوهش در راستای همین تحقیق تمرکز خود را روی بهبود تجربه کاربری دوربین، قلم S Pen و نمایشگر ۶.۳ اینچی Super AMOLED آن قرار دارد. طبق گفته کیوم کیم، سامسونگ عموما تکنولوژی های تازه اش را در بازه زمانی چند ساله توسعه می دهد و در جریان این دوره نیازهای مشتریان خود را بررسی کرده و مشخص میکند که آیا تکنولوژی در دست توسعه می تواند پاسخگوی آن احتیاجات باشد یا خیر. در ادامه فناوری مربوطه در بهترین زمان به کاربران عرضه می شود که در مورد گلکسی نوت ۸ باید بگوییم آن تکنولوژی دوربین دوگانه دستگاه بود. وقتی از کیم در مورد مشتریان هدف گلکسی نوت سامسونگ سوال شد او اشاره کرد که گرچه تیم توسعه دهنده نوت اولیه را برای حرفه ای ها و اهالی کسب و کار ساختند اما در سال های اخیر مخاطبان هدف این دستگاه مرتبا بیشتر و بیشتر شدند و طیف وسیع تری از کاربران که به تولید محتوا، خلاقیت و سرگرمی اهمیت میدهند به این جمع اضافه شدند. به طور مشخص متولدین هزاره جدید به خاطر عملکرد بالای دوربین و ابزارهای سفارشی سازی شده ارتباطی دستگاه ظاهرا بیشترین علاقه را به گروه نوت از خود نشان دادند. کنگ در ادامه اشاره کرد که امکانات مختلف در نظر گرفته شده برای نوت 8 بسیار برای کسب و کارها مفید واقع می شوند و برای اثبات حرف هایش به قابلیت App Pair و امکان یادداشت برداری روی صفحه خاموش موسوم به Screen off اشاره کرد.

مهندسان سامسونگ از فرآیند چالش برانگیز توسعه گلکسی نوت ۸ می‌گویند/ رؤیای شگفت‌انگیز ۵G به واقعیت نزدیکتر شد

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

 

نظر شما