شناسهٔ خبر: 22001559 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

133 قهرمان ورزشی در آستانه استخدام در نهادهای دولتی

تهران - ایرنا - پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان روز چهارشنبه از جذب 43 قهرمان ورزشی بر اساس آئین نامه جذب و استخدام قهرمانان ورزشی در دستگاه های دولتی در این وزارتخانه خبر داد و تاکید کرد: 90 قهرمان ورزشی دیگر نیز در سایر دستگاه مشغول به کار می شوند.

صاحب‌خبر -

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری مردادماه سال 95 آیین نامه اجرایی جذب و استخدام قهرمانان، مشمول قانون سرباز قهرمان را که به تصویب هیات وزیران رسیده بود، برای اجرا ابلاغ کرد و با پیگیری وزیر ورزش و جوانان 43 قهرمان ورزشی در آستانه استخدام در ادارات کل ورزش و جوانان استان ها قرار گرفتند.
همچنین مراحل اداری 90 قهرمان ورزشی در دیگر دستگاه های اجرایی کشور صورت گرفته و این روند با پیگیری هیات دولت و وزارت ورزش و جوانان در حال انجام است.
مسعود سلطانی فر نیز پیش تر گفته بود استخدام قهرمانان ورزشی در دستگاه های دولتی باعث کم شدن دغدغه آنان می شوند تا راحت تر به مسیر قهرمانی خود ادامه دهند.
بر اساس این آیین نامه، قهرمانان بازی های المپیک نفرات اول تا سوم و قهرمانان اول و دوم مسابقات قهرمانی جهان و نفرات اول، دوم و سوم بازی های آسیایی و جهانی در رشته های ورزشی تحت پوشش کمیته بین المللی المپیک، حسب مورد در رشته های فردی و گروهی و مقام اول تا سوم مسابقات جام جهانی فوتبال، بسکتبال و والیبال و همچنین یکی از فرزندان قهرمانان بازی های پارالمپیک شامل نفر اول در رشته های فردی و تمامی نفرات در رشته های گروهی می توانند با رعایت شرایطی، از سوی دستگاه های اجرایی بدون برگزاری آزمون و خارج از نشر آگهی به صورت پیمانی جذب و استخدام شوند.
در شهریور ماه سال 1395 رحمت الله قلی پور مدیرکل وقت منابع انسانی وزارت ورزش و جوانان پس از نشست رئیسان ادارات ورزش و جوانان استان اردبیل در شهرستان مشگین شهر اعلام کرده بود موضوع بکارگیری ورزشکاران حرفه ای پس از دوران ورزشکاری و همچنین قهرمانان ملی به تصویب رسیده و برای اجرا به دستگاه های مختلف دولتی ابلاغ شده است. بر اساس این قانون هر یک از ورزشکاران المپیکی جهانی، آسیایی و ملی که در آوردگاه های مختلف موفق به کسب مدال شده اند بدون انجام هر گونه آزمون جذب ادارات دولتی می شوند.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی**9250
خبرنگار:گلی سفیدزاده انتشاردهنده:علی خورسندی

انتهای پیام /*

نظر شما