شناسهٔ خبر: 21997400 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

حداد عادل:

همدان شهر علمای بزرگ است/ترامپ از مدافعان حرم می ترسد

همدان - مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: همدان شهر علمای بزرگ است که از انفاس قدسی شهید آیت الله مدنی بهره مند شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی حداد عادل پیش از ظهر چهارشنبه در اختتامیه جشنواره سراسری ادبی «حبیب حرم» در استان همدان گفت: همدان شهر علمای بزرگ است که از انفاس قدسی شهید آیت الله مدنی بهره مند شده است.

وی بابیان اینکه همدان با سابقه ارزشمند تاریخی سهم بزرگی در فرهنگ و تمدن اسلامی دارد، افزود: همدان یک اقلیم عارف‌پرور و عالم‌خیز است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به شهدای استان همدان از جمله سردارشهید حسین همدانی و شهید سعید قهاری گفت: وقتی به زندگی شهید همدانی دقت می شود عظمت انقلاب را در این روح ملکوتی می‌توان دید.

وی با اشاره به نقش موثر سردار شهید حسین همدانی در کشور سوریه گفت: همدان شهر علما و شهدای بزرگ است.

حدادعادل وجود علمای بنام در شهر همدان مانند مرحوم آیت‌الله آخوند معصومی همدانی، آیت‌الله موسوی همدانی و بسیاری دیگر از علما را نشان عالم‌خیز بودن شهر همدان دانست و با اشاره به دوستی و رفاقت با شهید دیباج اضافه کرد: این جوان نمونه‌ای از تدین، پاکی، آراستگی و انقلابی بودن از خطه همدان بود.

وی در خصوص کتابی که در خصوص احوالات شهید همدانی نوشته شده است، عنوان کرد: این کتاب مجموعه ۶۵ خاطره از شهید است که در طول ۶۵ سال از زندگی پربرکت وی، از زبان دوستان به نگارش درآمده است.

حدادعادل ادامه داد: شهید همدانی به عنوان یک دلاور در دفاع از حرم تجربه فرماندهی خود را در انقلاب اسلامی به ملت سوریه عرضه کرد و توانست یک بسیج ۱۰۰ هزار نفری را در مقابل دشمنان و داعشی‌ها در سوریه به سامان برساند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بابیان اینکه شهید همدانی مظهر ایمان، همت، شجاعت، اخلاق و جوانمردی است اما از میان تمام صفات برگزیده شهید بر بصیرت وی تاکید دارم، گفت: بصیرت باید چراغ راه همه ما در دنیای امروز باشد.

عبور از جنگ نرم دشمن، تهاجم فرهنگی و فتنه جز به مدد بصیرت ممکن نیست

حدادعادل باتاکید بر اینکه عبور از جنگ نرم دشمن، تهاجم فرهنگی و فتنه جز به مدد بصیرت ممکن نیست و شهدای مدافع حرم مظهر چنین بصیرتی هستند، گفت: برخی به مدافعان حرم خرده می‌گیرند که چرا باید در سوریه دفاع کرد و نمیدانند که حرم حضرت زینب(س) نماد ارزش معنوی بالایی‌ است و کسی که از این حرم دفاع می‌کند در حقیقت از ارزش‌های الهی، انسانی و توحیدی دفاع می‌کند.

وی با بیان اینکه مدافع حرم در واقع مدافع عدالت و آرمان‌خواهی در مقابل ظلم و استکبار است، گفت: شهید مدافع حرم از مرزهای شرف، عزت و استقلال مسلمانان دفاع می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه شهدای مدافع حرم امنیت را تامین می کنند، گفت: ترامپ از مدافعان حرم می ترسد.

حداد عادل با بیان اینکه اگر امروز این مدافعان در شام و حلب در مقابل داعش ایستادگی نکنند گروه‌های تروریستی فردا در خیابان‌های کرمانشاه، همدان، قم و تهران دیده می‌شوند، تأکید کرد: مدافعان حرم به این بینش رسیده‌اند که دستی که به نام داعش در منطقه بیرون آمده دست صهیونیسم و آمریکای جنایتکار است.

حدادعادل با بیان اینکه شهدای مدافع حرم مظهر بصیرت هستند، افزود: شهید همدانی نمونه‌ای از مجاهدان صدر اسلام در زمان کنونی است.

وی با بیان اینکه پیام شهادت سردار همدانی دعوت از بقیه مدافعان حرم به جبهه مقاومت بود، گفت: شهید حججی پیرو راه شهید حاج حسین همدانی بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه گروه داعش پس از آن تحرک نافرجام خود به مرقد امام(ره) و مجلس و ضربه محکمی که با موشک‌های سپاه خورد، فیلم سربریدن شهید حججی را همه جا در فضای مجازی پخش کرد، افزود: داعش با این کار می خواست ملت ایران را تحقیر کند اما این جوان با چشمانی توأم با آرامش و پر از ایمان به نشانه ایستادگی یک ملت ایستاد.

استقبال عجیب مردم از شهید حججی، این چهره مومن و معصوم را به نماد جوانان کشور تبدیل کرد وی بابیان اینکه ملت بصیر ایران اسلامی در مقابل این ایستادگی واکنش نشان دادند و با استقبال بی‌نظیر خود از این شهید والامقام به گروه‌های تکفیری و داعشی پیام دادند که با سربریدن این جوان هر کدام از افراد این ملت در برابر دشمن یک شهید حججی هستند، گفت: استقبال عجیب مردم از شهید حججی، این چهره مومن و معصوم را به نماد جوانان کشور تبدیل کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به صحبت های اخیر ترامپ که ایران را در منطقه به بی‌ثباتی و ایجاد تروریسم متهم کرد، گفت: ناراحتی اصلی آمریکا از دلاوری و غیرت مدافعان حرم است چراکه نیت های شوم آنها در منطقه با ایستادگی مدافعان حرم در حال فرو ریختن است.

وی با بیان اینکه به چه حق آمریکا می‌خواهد در منطقه، خاورمیانه جدید ایجاد کند، گفت: چرا آنها حق خود می‌دانند در منطقه خاورمیانه تصمیم‌گیری کنند اما وقتی کسی به عنوان مدافع حرم برای مقابله برمی‌خیزد از دید آنها مدافع تروریسم می‌شود؟

حدادعادل با بیان اینکه همه باید قدردان این انقلاب باشند چراکه دشمن امروز با تمام امکانات خود برای مقابله با انقلاب اسلامی به میدان آمده است، عنوان کرد: باید به هر طریق ممکن توطئه دشمن را خنثی کرد.

نظر شما