شناسهٔ خبر: 21996358 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

رضایی در جمع خبرنگاران:

ترامپ می‌خواهد ظاهر برجام حفظ شود

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز، سرلشکر محسن رضایی در حاشیه همایش «آینده‌پژوهی در مسیر بالندگی دفاع و امنیت» که در دانشگاه عالی دفاع ملی در حال برگزاری است، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در خصوص برجام ما با آمریکا و اروپا هیچ صحبتی نداریم و در صورتی که کوچکترین نقضی در برجام به وجود بیاید ما حتما برخورد مناسبی خواهیم کرد و هیچ ضرورتی به ادامه برجام مرده، بی روح و بی اثر نمی‌بینیم.

‎وی خاطرنشان کرد: زمانی برجام برای ملت ما معتبر است که خاصیتی داشته باشد، اگر خاصیت آن فقط این باشد که فعالیت‌های هسته‌ای ما را متوقف کند و هیچ ثمری برای ملت ایران نداشته باشد، این برجام خود به خود لغو شده است؛ لذا در این صورت برجام بی‌خاصیت شده و ملت، دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران حتما از این صحنه خارج خواهد شد و به فعالبت‌های هسته‌ای خود ادامه می‌دهیم.

‎سرلشکر رضایی بیان داشت: آقای ترامپ می‌خواهد کاری کند که ظاهر برجام حفظ شود، اما برجام یک موجود مرده و بی خاصیت باشد، و با فشار‌هایی که می‌آورد می‌خواهد از همکاری ما با کشور‌های اروپایی جلوگیری کند و اجازه ندهد تا کوچکترین استفاده‌ای از برجام داشته باشیم.

‎دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی عنوان کرد: ما هیچ دخالتی در آزادسازی کرکوک نداشتیم و ارتش عراق وارد کرکوک شده است، حشد الشعبی نیز از ارتش حمایت کرده است. این شایعاتی که گفته شده از خارج از عراق نیرو‌هایی وارد شدند، اصلا صحت ندارد. ما این پیروزی را به ملت عراق تبریک می‌گوییم و این درس بزرگی است برای آنانی که شتابزده و بدون رعایت استاندارد‌های بین المللی همچون رعایت قانون اساسی عراق عمل می‌کنند. این‌ها دست به کاری زدند که مشکلاتی را در کردستان عراق به وجود آوردند و کاری که آقای بارزانی انجام داد، شمال عراق را به مدت ۱۰ سال از پیشرفت عقب نگه داشت.

‎وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه آیا آمریکا سبب شکست داعش در عراق و سوریه شده است، گفت: این حرف در حقیقت حرفی است که تمام مردم جهان آن را تمسخر می‌کنند. چطور در لحظه‌ای که داعش به طور کامل در اضمحلال است، آمریکایی‌ها وارد می‌شوند تا بگویند ما هم شریک بودیم، لذا آمریکایی‌ها می‌خواهند افکار عمومی را فریب دهند. در حالی که داعش را خودشان به وجود آوردند و اسلحه و مهمات در اختیارشان گذاشتند.

منبع:میزان

نظر شما