شناسهٔ خبر: 21996312 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

حضور بازی های رایانه ای ایران در نمایشگاه تجاری فرانسه

صنعت بازی‌های رایانه‌ای ایران با ۱۲ غرفه در نمایشگاه تجاری «گیم کانکشن» فرانسه از تاریخ ۱۰ آبان به مدت ۳ روز حضور می‌یابد.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / مریم احمدی مدیر امور بین الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: نمایشگاه تجاری گیم کانکشن فرانسه، یکی از معتبرترین رویداد‌های تجاری صنعت بازی در دنیا است که با هدف انجام معاملات تجاری بین سازنده و ناشر برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به مؤثر بودن این نمایشگاه در امر تجارت بازی، در سال‌های اخیر بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از بازی‌سازان ایرانی حمایت می‌کرد تا در این نمایشگاه حضور داشته باشند و با توجه به محدودیت‌های موجود به طور میانگین از سه شرکت حمایت می‌شد و امسال نیز پس از دریافت درخواست‌ها، ۳ شرکت سورنا، پاییزان و مکعب سیاه از طرف بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای حمایت شده و غرفه خواهند داشت.

احمدی گفت: پس از ارائه پیشنهاد ویژه‌ی گیم کانکشن فرانسه برای بازی‌سازان ایرانی به علت روابط حسنه با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای که یک پکیج ویژه با تخفیف ۸۴ درصدی بود؛ بازی‌سازان ایرانی نیز به خوبی از این فرصت استفاده کردند. این پکیج شامل غرفه ۴ متری و دو بلیت حضور در نمایشگاه می‌شد.

وی افزود:۸ شرکت ایرانی راسپینا، آناشید، نوآگیمز، آواگیمز، ایدک و استودیو هنر نور و حرکت، دیجیتال درگون و دیدما؛ شرکت‌های فعال صنعت بازی در ایران هستند که به عنوان غرفه‌دار در این نمایشگاه حضور خواهند داشت، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز غرفه‌ای اختصاصی برای خود و رویداد تی‌جی‌سی سال آینده در این نمایشگاه خواهد داشت و بدین ترتیب سهم صنعت بازی ایران در نمایشگاه گیم کانکشن به ۱۲ غرفه می‌رسد که تاکنون بی‌سابقه بوده است.

مدیر امور بین الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: تاکنون بخش زیادی از صادرات بازی‌های ایرانی به بازار‌های جهانی از طریق حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی، چون گیمزکام و گیم‌کانکشن اتفاق افتاده است./ صدا و سیما

نظر شما